Kijk, dat is nou precies waar ik dus ook 'bang' voor ben dat dat dus ook bij mijn banden gaat gebeuren.jupiler11 schreef:Afgelopen vrijdag reed ik lek met mijn Ones, de achterband was ineens leeg. Nadat ik met een binnenband er in thuis wist te komen bleek de hieldraad uit het rubber te zijn gescheurd over ongeveer 4 centimeter. Ik heb er ongeveer 2500km mee gereden.
Mijn ervaring met tubeless tot nu toe zijn qua rijgedrag zeer positief, soepel en goede demping. Maar ik vind wel dat de banden hard slijten, achter harder dan voor. Zo'n hieldraad die uit het rubber komt na 2500km vind ik eigenlijk niet kunnen. . . . . . .
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja; in ieder geval de geregistreerde kilometers, het kunnen er dus een paar meer zijn .Orlok schreef:5800 kilometer met Schwalbe One tubeless banden.?
Op dit moment gebruik ik mijn fiets voornamelijk voor woon/werk en af en toe in het weekend / avond een keer een rondje in de buurt.
Qua wegdek spaar ik mijn banden absoluut niet, ik pak graag eens stukje schelpenpad of een gravelpaadje mee. Wel is het zo dat ik nagenoeg alleen maar op het vlakke fiets en veel routes heb waar weinig geremd dient te worden. Wellicht scheelt mijn gewicht (ca. 70 kg.) ook nog iets in het voordeel van minder slijtage?
Het was absoluut niet mijn bedoeling om de band zover op te rijden / te testen hoe ver ik kon gaan. De laatste tijd genoeg andere dingen aan mijn hoofd; dus inspecteer mijn fiets niet dagelijks uitvoerig. Ik ben er echter vrijwel zeker van dat hetgeen op de foto heel snel is ontstaan. Het valt namelijk enorm op en ik had het nog niet eerder gezien dan de dag dat ik de band heb vervangen.
In het gehele gebruik overigens geen 1 keer merkbaar lek gereden, latex nooit vervangen, bij het wisselen van de band was er nog een aanzienlijk deel van de oorspronkelijke 30 ml aanwezig.
Eerste 100+ km zitten er inmiddels alweer op; ik ben benieuwd waar ik nu ga eindigen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gewicht en alleen vlakke kilometers schelen natuurlijk. Kilometrage kan je feitelijk nooit vergelijken.
Ik ben erg gemiddeld in Nederland met zo,n 4000km voor een one achterband (niet tubeless)
In de bergen denk ik dat ik er max 2000km mee rijd.
Ik ben erg gemiddeld in Nederland met zo,n 4000km voor een one achterband (niet tubeless)
In de bergen denk ik dat ik er max 2000km mee rijd.
Voordat mijn band leeg liep had ik al een paar kilometer het gevoel alsof er een slagje in mijn wiel zat. Dus als je dat voelt weet je wat er aan komtOrlok schreef:Kijk, dat is nou precies waar ik dus ook 'bang' voor ben dat dat dus ook bij mijn banden gaat gebeuren.jupiler11 schreef:Afgelopen vrijdag reed ik lek met mijn Ones, de achterband was ineens leeg. Nadat ik met een binnenband er in thuis wist te komen bleek de hieldraad uit het rubber te zijn gescheurd over ongeveer 4 centimeter. Ik heb er ongeveer 2500km mee gereden.
Mijn ervaring met tubeless tot nu toe zijn qua rijgedrag zeer positief, soepel en goede demping. Maar ik vind wel dat de banden hard slijten, achter harder dan voor. Zo'n hieldraad die uit het rubber komt na 2500km vind ik eigenlijk niet kunnen. . . . . . .
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs
Afgelopen week wat gefietst in Italie, de GF Sportful in Feltre (207km, 5000hm), verkenning Mortirolo (80k , 2000hm) en de GF La Campionissimo in Aprica (174km, 4500hm). Perfect gegaan met Ultremo ZX tubeless, mega veel grip bergaf en '0' keer lek. Wel slijt de achterband vrij snel, maar dat komt natuurlijk door mijn gewicht (84kg) en het vele klimmen (dit jaar al meer dan 60.000hm).
Op mijn andere wielset (hoge wielen) heb ik One's tubeless liggen, zal eens kijken of de achterband daarop ook zo slijt
Op mijn andere wielset (hoge wielen) heb ik One's tubeless liggen, zal eens kijken of de achterband daarop ook zo slijt
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Vandaag was het dus bingo want:
hedenmiddag is tijdens mijn fietsrit over een afstand van ong. 4 cm de achterband van de Schwalbe One Tubelessband uit de hiel gesprongen. De voorband is nog wel heel maar het zal mij niet verbazen dat ook deze uit de hieldraad gaat springen. Omdat na reparatie met een reservebinnenband deze na enkele km door de scheur naar buiten werd gedrukt en dus weer lek reed bleef mij niets anders over om naar een fietsenmaker te gaan en daar een buiten- en binnenband te kopen.
hedenmiddag is tijdens mijn fietsrit over een afstand van ong. 4 cm de achterband van de Schwalbe One Tubelessband uit de hiel gesprongen. De voorband is nog wel heel maar het zal mij niet verbazen dat ook deze uit de hieldraad gaat springen. Omdat na reparatie met een reservebinnenband deze na enkele km door de scheur naar buiten werd gedrukt en dus weer lek reed bleef mij niets anders over om naar een fietsenmaker te gaan en daar een buiten- en binnenband te kopen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
@Orlok Ik zou hiermee wel naar de Schwalbe importeur gaan, met info over aantal kilometers en de foto's.
Het zou niet mogen gebeuren na 2200 km en je hebt best kans dat zij er positief op reageren, aangezien ze nogal actief inzetten op het Tubeless product.
Het zou niet mogen gebeuren na 2200 km en je hebt best kans dat zij er positief op reageren, aangezien ze nogal actief inzetten op het Tubeless product.
Da's idd balen.
Wel gek dat die hieldraad loslaat. Ik zie dat bij mij nog niet gebeuren. Gisteravond ook de 2500km vol gemaakt sinds mijn nieuwe frame met mijn eerste set Ones. Mijn banden zien er nog steeds goed uit, met uitzondering van de slijtage op het van de achterband op het loopvlak en die kleine gaatjes boven lasnaad zoals ik eerder vemelde.
En dan natuurlijk de kleine lichte beschadigingen op het loopvlak (wat ik gewend was van Schwalbe).
Wel gek dat die hieldraad loslaat. Ik zie dat bij mij nog niet gebeuren. Gisteravond ook de 2500km vol gemaakt sinds mijn nieuwe frame met mijn eerste set Ones. Mijn banden zien er nog steeds goed uit, met uitzondering van de slijtage op het van de achterband op het loopvlak en die kleine gaatjes boven lasnaad zoals ik eerder vemelde.
En dan natuurlijk de kleine lichte beschadigingen op het loopvlak (wat ik gewend was van Schwalbe).
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Misschien ziet de Schwalbe importeur in dat ze wat minder moeten inzetten op het Tubeless product, en wel omwille van het simpele feit dat tubeless niet optimaal werkt bij racebanden.
Er is geen categorie van bandenfetisjisten (tubes / draadbanden / tubeless) die zoveel over hun ritten op forums post in de trant van "weer een rit overleefd op tubeless"...
Er is geen categorie van bandenfetisjisten (tubes / draadbanden / tubeless) die zoveel over hun ritten op forums post in de trant van "weer een rit overleefd op tubeless"...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Tubeless bij racebanden werkt goed. Rijd nu meer dan een jaar met tubeless en eigenlijk geen grote problemen. Nu dit keer is een fabricagefout tijdens het vulcaniseren van de band wat ook kan gebeuren bij 'normale' (race)banden en heeft niets met tubeless te maken.de zwarten schreef:Misschien ziet de Schwalbe importeur in dat ze wat minder moeten inzetten op het Tubeless product, en wel omwille van het simpele feit dat tubeless niet optimaal werkt bij racebanden.
Er is geen categorie van bandenfetisjisten (tubes / draadbanden / tubeless) die zoveel over hun ritten op forums post in de trant van "weer een rit overleefd op tubeless"...
Overigens heb ik bij de eerste ontdekking al contact gezocht met Schwalbe Nederland, echter vooralsnog zonder antwoord hierop. Inmiddels is de gescheurde band wel terug gestuurd naar de winkel waar ik deze heb gekocht en hoop dat dat mij deze en de gemaakte kosten worden vergoed. Wordt vervolgd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless