Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Misselijk na kopen FFWD

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 22 okt 2015 19:13

Dit doet me een beetje denken aan een aflevering van de "keuringsdienst van waarde".
Het ging over wijnglazen van de ikea, waar op de doos stond dat ze handgeblazen waren.
Toch was de prijs maar iets van een euro per glas. Dus de programmamakers gingen op bezoek bij een Nederlandse glasblazer, hij kon aan het glas niet zien of het nou handgeblazen was, of met een machine.
Uiteindelijk kwamen ze er achter dat de glazen in China werden gemaakt, door glasblazers, en inderdaad niet door een machine.

Wat ik het meest opvallend vond aan deze aflevering, was dat ze ondanks dat een professionele glasblazer niet kon zien of de glazen écht handgeblazen waren, toch bleven zoeken naar de oorsprong van de glazen.
Op geen enkel moment werd met een woord gesproken over de kwaliteit van het glas, of het voordeel van handgeblazen glazen versus machinewerk.
Het was dus in feite snobisme in zijn puurste vorm; niet meer dan twee euro uitgeven aan een wijnglas, maar er dan wel veel waarde aan hechten of het al dan niet handgeblazen is.

Dit is niet helemaal het zelfde (je betaalt wel de hoofdprijs), maar toch bekruipt me hier ook een beetje het zelfde gevoel; het gaat met geen woord om de kwaliteit, maar om de gebakken lucht die je er graag bij had wilt kopen. En tsjah, dat je het verschil niet hebt ingeschat tussen "handbuilt" en "handmade" kun je FFWD moeilijk verwijten.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 okt 2015 19:15

Wat ik al zei.Lcsmet
En als TS het niet met de FFWD gang van zaken eens is dat had hij dat allereerst bij FFWD DIRECT aan lunnen kaarten.
En natuurlijk had daniel eens zijn huiswerk moeten doen.
Ten derde begrijp ik het hele geklaag niet.

Wat mij betreft een dik slot op deze en die andere post van daniel. (Nooit meer FFWD)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 okt 2015 19:35

Ik wil ze wel ruilen tegen een in Nederland handgespaakte wielset door een ex medewerker van ffwd.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 okt 2015 19:35

van mij mogen de mods dit (en dat andere) topic verwijderen, dan verdwijnt ie ook weer netjes uit de google zoekresultaten

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 okt 2015 19:47

Waarom?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 okt 2015 19:52

toch niet leuk als je op google op FFWD zoekt en je komt bij zo'n treurig topic uit?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 okt 2015 19:58

Ben bang dat we de waardevolle bijdrages van TS moeten gaan missen na bovenstaande.
What makes the boat go faster?

Roaldinio
Forum-lid

Roaldinio 22 okt 2015 20:01

1650 euro....... dat alleen al. Sluiten deze boel

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 okt 2015 20:05

monsieurpinot schreef:
Herman_N schreef:
monsieurpinot schreef:van mij mogen de mods dit (en dat andere) topic verwijderen, dan verdwijnt ie ook weer netjes uit de google zoekresultaten
Waarom?
toch niet leuk als je op google op FFWD zoekt en je komt bij zo'n treurig topic uit?
De TS heeft volgens mij geen forumregels geschonden met zijn bijdrage dus ik zie geen reden voor het sluiten van dit topic. Er worden wel vaker negatieve meningen over producten gepost. En bovendien, als ik op zoek ben naar wielen waarvan ik zeker wil zijn dat alle onderdelen in Nederland gemaakt zijn zou ik zijn dolblij als ik dit op google tegenkom ;-) Ik denk niet dat we ons hier druk moeten maken om zoekresultaten op internet. Ik vind dit topic in ieder geval wel vermakelijk :winkthumb:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 okt 2015 20:06

dát laatste sowieso ;-)!

daniel
Forum-lid

daniel 22 okt 2015 20:09

Excuus, voor mijn bericht en dat ik enkelen heb beledigd.
Het ging mij enkel om het feit dat ik anderen een onnodige hoge uitgave wilde besparen, ik heb nl om precies te zijn 1139 euro meer betaald dan als ik ze bij de fabrikant zelf had gekocht (zijn store staat gewoon op internet en de prijs is 511 euro de set incl.Europese garantie).
Kwaliteit stel ik absoluut niet ter discussie, alleen het feit dat ik naar mijn mening er teveel voor heb betaald voor een product dat ergens anders stuk minder kost.
Blijkbaar vinden velen het niet erg om op zo,n manier te worden misleid ( genomen), en is mij nu ook een stuk duidelijker waarom men hier zoveel geld over de balk smijt zonder enig weer woord ( sorry dat is weer een ander forum).

De groeten wiellerluitjes.. :like:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 okt 2015 20:12

ah, de "officiele en erkende FFWD wielen fabriek uit Xiamen City China" heeft een tweede verkoopkanaal geopend? Dat lijkt me leuk nieuws :lol:

Plaats reactie