Nee ik pak mijn Nikon DSLR wel even voor wat mooie voorjaarsfoto's!
Als eerste maar even de Concorde Ventana, 1993, full Campagnolo Chorus. Gekocht als projectfiets voor mijzelf met Dura Ace 7400 maar uiteindelijk toch maar het juiste stuur (3TTT Ergopower) erop gezet, vanaf nu is deze fiets te koop. Nog even een plaatje hoe het eruit zag toen ik 'm net gekocht had.
En dan eindelijk voor de lens verschenen, mijn Gazelle AA Special, full Dura Ace 7400 (op de zadelpen en de stuurpen na dan ). Het zoeken naar de busjes voor de kabeldoorvoer door de bovenbuis kostte wat moeite, en uiteindelijk wel behoorlijk wat centjes, maar dan heb je dus wel de juiste gevonden!
Retro / oudere fietsen
Mooi om te zien.
Ik heb trouwens ook eens verder gezocht naar degene van wie mijn Gazelle AA Special geweest zou zijn, van de Babydump-Europolis ploeg, D. (Dennis) Heij. Ik kon toch duidelijk zijn naam lezen op het frame, ik kan alleen van deze ploeg helemaal niks vinden uit die tijd, zelfs geen teamfoto's. Ik zal hem zelf maar benaderen, misschien heeft hij nog plaatjes zoals zijn fiets er in die dagen uit zag. Dan kan die lelijke overgespoten bovenbuis ook weer in ere hersteld worden.
Mooi hoor, al die oude stalen frames.... Ik lees al een tijdje mee maar heb nu besloten om me toch maar te registreren.
Even kort voorstellen: Jan, woonachtig rondom Arnhem, en in bezit van een (vind ik) mooie Koga en een wat minder mooie , oude, Peugeot. Beide fietsen worden voor woon-werkverkeer gebruikt, of gewoon 'voor de lol'. Ik ben niet een echte racefietser wat dat betreft
Ik heb een vraagje over die peugeot: hij is wat roestig, en ik zou er graag een nieuw stuur (moustache?) op willen zetten en wellicht nog wat andere dingen (voorderailleur mag vernieuwd worden). Wellicht ooit uitbuigen tot 130 mm en dan met meer versnellingen spelen...?
Zou je zo'n oude fiets opknappen en verven, of zo laten? Het is niet echt top-of-the line spul (103 buis), maar het rijdt prima. Er is weinig mis mee, behalve dat het oud is.
Dat opknappen is ook echt voor de lol, als ik snel zou willen gaan pak ik die Koga wel.
Wat is de consensus? Zo laten, of strippen en verfen? En in welke kleur dan?
Ik ben eigenlijk wel benieuw naar jullie ideeën.
En ik zal binnenkort een fotootje plaatsen van deze oude Peug.
Bedankt voor het lezen,
Jan
Even kort voorstellen: Jan, woonachtig rondom Arnhem, en in bezit van een (vind ik) mooie Koga en een wat minder mooie , oude, Peugeot. Beide fietsen worden voor woon-werkverkeer gebruikt, of gewoon 'voor de lol'. Ik ben niet een echte racefietser wat dat betreft
Ik heb een vraagje over die peugeot: hij is wat roestig, en ik zou er graag een nieuw stuur (moustache?) op willen zetten en wellicht nog wat andere dingen (voorderailleur mag vernieuwd worden). Wellicht ooit uitbuigen tot 130 mm en dan met meer versnellingen spelen...?
Zou je zo'n oude fiets opknappen en verven, of zo laten? Het is niet echt top-of-the line spul (103 buis), maar het rijdt prima. Er is weinig mis mee, behalve dat het oud is.
Dat opknappen is ook echt voor de lol, als ik snel zou willen gaan pak ik die Koga wel.
Wat is de consensus? Zo laten, of strippen en verfen? En in welke kleur dan?
Ik ben eigenlijk wel benieuw naar jullie ideeën.
En ik zal binnenkort een fotootje plaatsen van deze oude Peug.
Bedankt voor het lezen,
Jan
Onlangs mijn winterprojectje gemonteerd. Een gazelle Acc Pro 110 Goldline. Een carbon retro.
https://attachment.outlook.office.net/o ... eview=True
https://attachment.outlook.office.net/o ... eview=True
Geen winter- maar een lenteproject, onlangs aangeschaft voor mw. JB:
Specs
Frame: Vitus XO Chro-Mo, special double butted. Bouwjaar is vermoedelijk medio jaren negentig
Groep: Campagnolo Mirage, 2x8 speed
Wielen: Rigida DP18, 36 spaaks.
Stuur: ITM Mod. Europa Super Racing
Stuurpen: ITM
Zadelpen: Kaloy Uno
Zadel: Nishiki
Banden: Michelin Axial Tour de France, wit/blauw, 23 mm
Vervangen
Ketting, binnen- en buitenbanden, velglint, pedalen, zadelpen (de buitendiameter van de gemonteerde zadelplen bleek net wat kleiner te zijn dan de binnendiameter van de zadelbuis), binnen- en buitenkabels voor remmen en versnellingen, stuurlint en eventueel een andere zadel.
Schoonmaken, smeren en afstellen
Trapas, balhoofdlagers, crankset, naven, voor- en achterderailleurs, remhoeven
Ontroesten en herlakken of powder coaten
Het frame heeft hier en daar wat roestplekken, Het gaat in alle gevallen gelukkig om oppervlakte roest. Ook het chroom is hier en daar aangetast door roest en op een paar plekjes enigszins afgebladerd. Niet direct nodig voor het rijden maar het frame zal op termijn herlakt of gepowdered coat worden.
Specs
Frame: Vitus XO Chro-Mo, special double butted. Bouwjaar is vermoedelijk medio jaren negentig
Groep: Campagnolo Mirage, 2x8 speed
Wielen: Rigida DP18, 36 spaaks.
Stuur: ITM Mod. Europa Super Racing
Stuurpen: ITM
Zadelpen: Kaloy Uno
Zadel: Nishiki
Banden: Michelin Axial Tour de France, wit/blauw, 23 mm
Vervangen
Ketting, binnen- en buitenbanden, velglint, pedalen, zadelpen (de buitendiameter van de gemonteerde zadelplen bleek net wat kleiner te zijn dan de binnendiameter van de zadelbuis), binnen- en buitenkabels voor remmen en versnellingen, stuurlint en eventueel een andere zadel.
Schoonmaken, smeren en afstellen
Trapas, balhoofdlagers, crankset, naven, voor- en achterderailleurs, remhoeven
Ontroesten en herlakken of powder coaten
Het frame heeft hier en daar wat roestplekken, Het gaat in alle gevallen gelukkig om oppervlakte roest. Ook het chroom is hier en daar aangetast door roest en op een paar plekjes enigszins afgebladerd. Niet direct nodig voor het rijden maar het frame zal op termijn herlakt of gepowdered coat worden.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik zet hem in de agenda. Waarschijnlijk toch weer met de AB vanwege tijdgebrek om een AA op te bouwen.