Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bram1234
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mei 2015 08:46

bram1234 21 jul 2017 16:20

Zojuist getest, nee geen last van een wiel dat los zit.

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 22 jul 2017 10:22

Paar vraagjes over de canyon grand canyon ,
Aangezien ik overgestapt ben op een 1x Quarq xx1.
IMG_3005.JPG
Kan ik dit stukje weghalen of gaat dat niet?
IMG_3004.JPG
Aangezien ik dus de voor derrie eraf heb gehaald blijft er een gat zitten van de kabel.
IMG_3003.JPG
Zijn deze kapjes los te krijgen?
Of zijn die alleen bij canyon te verkrijgen?

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 22 jul 2017 20:36

2 weken geleden is mijn nieuwe Endurace CF ook aangekomen. Dus tijd voor een fototje:

Afbeelding

Levering vond ik redelijk rap. Op zaterdag besteld, op vrijdag geleverd en dat was omdat ik op donderdag niet thuis was. Helaas kwam hij uit de doos met een beschadiging. Maar dat is door Canyon netjes en snel opgelost.

Ik heb de 7.0 besteld. Liever had ik hem gehad met Ultegra, maar gezien het prijsverschil en het feit dat ik al een redelijk nieuwe Ultegra groep had liggen, heb ik er voor gekozen om dit gewoon om te bouwen. Verder nog DT Swiss R32 wielen er onder en een Fizik Antares zadel. Als er de mogelijkheid was om alleen een frame te kopen, had ik dat uiteraard gedaan :) Het stuur gaat wellicht nog wat zakken.

Na inmiddels een goed aantal kilometers, ben ik zeer tevreden! Ik vind vooral dat de foto's op de website van Canyon, de fiets geen eer aan doen. Als hij voor je staat, ziet het er allemaal toch een stuk mooier uit.

De Endurace CF gaat mijn Ultimate AL vervangen. Het stuur op de Ultimate stond al een tijdje op bijna de maximale hoogte, inclusief omgekeerde stuurpen. Ik wilde wat nieuws, dus de Endurace was een logische stap. Het lijkt precies te doen wat het moet doen. De geometrie is wat comfortabeler, maar verder is dit net zo'n topfiets als de Ultimate.

nvdb92
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:19

nvdb92 22 jul 2017 21:05

Toch de knoop door gehakt en besteld. Het is de Endurace CF SL 9.0 Disc geworden in Stormgreen. Erg toffe kleur. Maandag besteld, vrijdag in huis. Ik had nog een tweede bestelling gedaan die avond voor mijn pedalen en bidonhouders, maar dat word maandag geleverd.

Montage ging soepel. Enig minpuntje was de plastic disk die op het achterwiel tussen de cassette en spaken zit. Die moest ik los knippen omdat ik niet de juiste sleutel had om de cassette los te maken.

Vandaag de eerste 75km gemaakt, en het fietst als een zonnetje. Binnenkort een bikefitting doen om alles af te stellen. De wielen zijn lekker licht en bollen lekker, en man, wat een remkracht. Dat word wat als de blokjes ingeremd zijn. Aerocockpit is een genot voor het oog.

Verplicht beeldmateriaal

Afbeelding

Afbeelding


Iemand een tip hoe ik op de cockpit een Wahoo Bolt GPS op zet? Canyon heeft enkel Garmin mounts... EDIT: Deze schijnt te passen http://www.racewaredirect.co/shop/wahoo ... ted-mount/

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jul 2017 22:19

heijkants schreef: 22 jul 2017 10:22 Paar vraagjes over de canyon grand canyon ,
Aangezien ik overgestapt ben op een 1x Quarq xx1.

Kan ik dit stukje weghalen of gaat dat niet?
Lijkt me wel, kijk ff op de exploded view (canyon website) hoe je deze kabelstop eraf krijgt. Volgens mij zit er een dopje op, met daarachter een boutje, maar dat weet ik niet zeker.
Aangezien ik dus de voor derrie eraf heb gehaald blijft er een gat zitten van de kabel.

Zijn deze kapjes los te krijgen?
Of zijn die alleen bij canyon te verkrijgen?
Die zijn via canyon te bestellen. Kost je meer aan verzendkosten dan aan het kapje zelf, maar zo'n onbenut gat zou ik echt niet trekken (#fietsautist)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je ervaringen met een vermogensmeter op de MTB. Op de racefiets vind ik mijn vermogensmeter geweldig, maar op de MTB kijk ik überhaupt nauwelijks op mijn klokje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 23 jul 2017 10:24

IMG_3006.JPG
Even een fototje van mijn grand canyon.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 jul 2017 10:45

nvdb92 schreef: 22 jul 2017 21:05 Toch de knoop door gehakt en besteld. Het is de Endurace CF SL 9.0 Disc geworden in Stormgreen. Erg toffe kleur.
Leuk om te lezen! Dat wordt waarschijnlijk ook mijn volgende fiets, al wacht ik (om budgettaire redenen ;) ) waarschijnlijk nog even op de Ultegra 8000 serie.

Veel plezier met je nieuwe fiets!

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 23 jul 2017 10:57

53x11 schreef: 22 jul 2017 22:19
heijkants schreef: 22 jul 2017 10:22 Paar vraagjes over de canyon grand canyon ,
Aangezien ik overgestapt ben op een 1x Quarq xx1.

Kan ik dit stukje weghalen of gaat dat niet?
Lijkt me wel, kijk ff op de exploded view (canyon website) hoe je deze kabelstop eraf krijgt. Volgens mij zit er een dopje op, met daarachter een boutje, maar dat weet ik niet zeker.
Aangezien ik dus de voor derrie eraf heb gehaald blijft er een gat zitten van de kabel.

Zijn deze kapjes los te krijgen?
Of zijn die alleen bij canyon te verkrijgen?
Die zijn via canyon te bestellen. Kost je meer aan verzendkosten dan aan het kapje zelf, maar zo'n onbenut gat zou ik echt niet trekken (#fietsautist)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je ervaringen met een vermogensmeter op de MTB. Op de racefiets vind ik mijn vermogensmeter geweldig, maar op de MTB kijk ik überhaupt nauwelijks op mijn klokje.
moet ook nog derailleur hanger bestellen en dan ook nog paar bidons.
goed excuus :)

op mijn ultimate heb ik een stages en daar ben ik zeer tevreden mee,daarom wou ik er ook een op de mtb.
ik zal mijn ervaringen wel posten als ik er mee heb gereden.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 24 jul 2017 19:15

Wat baal ik ontzettend hard dat deze:
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-8-0.html
in de groen kleur niet meer beschikbaar is. :dislike:
Door vakantie de site niet in de gaten gehouden nu met de 300 euro korting was het mijn ideale aankoop, de 2500 euro variant met ultegra https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-9-0.html vind ik dan weer te grote stap qua budget. Balen balen en nog eens balen

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 24 jul 2017 20:23

Tja, niet twijfelen..
ooit allemaal op een Scalpel

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 24 jul 2017 20:33

Zie nu de korting pas, heb sinds tour niet meer gekeken omdat ik toch weg ging. vond 2000 te veel dus was nog beetje aan twijfelen. Als ik wist dat hij 300 korting zou zijn had ik hem gelijk besteld. Helaas heeft het geen zin meer nu. De groene kleur echt geweldig mooi vind ik.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 25 jul 2017 12:11

Heb hier gelezen dat je je stuur zou kunnen omruilen naar een aero stuur. Alleen als ik dit vraag in de chat zeggen ze dat het niet mogelijk is? Ook wel jammer

Plaats reactie