Alles over vakanties op én met de fiets

adres nabij Sella ronde Dolomieten

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 18 mar 2011 19:29

[quote="effemaar"]Bedankt voor de link en het uitgebreide verslag met prachtige foto's. Eens kijken wat we hiermee kunnen.[/quote]

Mocht je adressen van genoemde hotels in de Dolomieten nodig hebben, stuur me een PM.
Waarschijnlijk ga ik later dit jaar ook weer naar Italie, maar nog geen idee waar.
Dus ik zie graag je verslagje op t forum verschijnen.
Veel plezier daar, dat gaat vast lukken.

grtz
Arjan

PS
gebruik de zoekfunctie op term: Dolomieten en ook op Italie
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

effemaar
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2004 20:15
Locatie: Deurne
Contact

effemaar 09 jun 2011 18:20

http://johnknapen.web-log.nl/mijn_weblo ... eten-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verslag van onze wk in de dolomieten
http://johnknapen.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 sep 2011 00:27

Standplaats Vigo di Fassa
Zelf vind ik Vigo di Fassa of Moena wel een mooie standplaats. Ruim voldoende mogelijkheden om een weeklang verschillende rondjes te rijden. En daarbij kan je gewoon vanaf je vakantieadres starten. Geen enkele verplaatsing met de auto is dus noodzakelijk. Vorige week zijn we er met z’n zevenen geweest (voor de tweede keer overigens). Uiteraard pikten we ook het Sella-rondje mee, maar er ligt nog wel meer fraai klimwerk in het verschiet. We reden 6 routes, waaronder deze...

Fedaia, San Pellegrino... 90km, 2200hm.

Vanuit Vigo di Fassa...
Afbeelding

Over de Passo Fedaia...
Afbeelding

Vervolgens over de Passo San Pellegrino...
Afbeelding

Afbeelding

En via Moena retour...
Afbeelding

Afbeelding

Costalunga, Nigra, Alpe di Siusi, Sella... 110km, 2700hm.

Via de Passo Costalunga en Nigra richting Alpe di Siusi...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf de Alpe di Siusi 10km strak afdalen richting Ortisei en San Cristina, waarvan 3km offroad...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanaf de Passo Sella...
Afbeelding

• Rifugio Gardeccia
Afbeelding En op een regenachtige dag kan je altijd nog even een klimtijdritje rijden op de venijnige Gardeccia, dit jaar nog de afsluiter van de koninginnenrit in de Giro. De klim is niet lang (6,5km), maar met een gemiddeld percentage van dik 9% en een max van 23% bepaald niet te onderschatten. Was wederom genieten geblazen dus...

Linksaf omhoog...
Afbeelding

Uiteraard door de binnenbocht...
Afbeelding

Na een slordige 2km verboden voor gemotoriseerd verkeer...
Afbeelding

Knikje omlaag...
Afbeelding

Op het laatste stuk tot de top lag de vorige keer nog een 1700m lange kasseistrook te wachten. Momenteel ligt er evenwel een perfect asfalttapijtje...
Afbeelding

Sfeervolle locatie voor een cola, cappuccino & apfelstrüdel...
Afbeelding

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 08 sep 2011 10:44

Ik zat tijdens de Dolomieten Marathon bij Armentarola op een heerlijke camping. Volgens mij hebben ze daar ook Stacaravans te huur. Met de fiets vanuit omgeving Bolzano naar Sellaronde, Corvara kan ik je niet aanraden die weg is ontzettend druk en saai. In corvara en San cassiano zijn ook veel Hotels trouwens. Je kan veel varianten van de Dolomieten Marathon hier doen, bij de VVV's hebben ze ook fietsroute kaartjes met afstanden, profielen etc. De Falzarego zuidkant, Gavia en Fedeia zuidkant zijn erg mooie beklimmingen naast de Sellaronde.
Je kan ook nog verder naar het westen fietsen naar het mondaine Cortina d'Ampezzo voor een ronde Drei zinnen, pas op dat de Ferrari's je niet van de weg rijden als je op de Falzarego oost/Valparola bent. Asfalt is zeer goed van de route van de Dolomieten Marathon.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2011 13:15

Ik denk dat je al enige tijd er niet geweest bent, want afgelopen zomer was het asfalt alles behalve zeer goed. De afdaling van de Campalongo waren ze behoorlijk aan 't opknappen in juni (wat ook wel echt hoog tijd was), maar de afdaling van de Gardena lag er al niet geweldig bij en dat werd na de reparatie werkzaamheden enkel slechter. Nu is het wegdek bepaald niet Belgisch, maar perfect is het toch zeker niet.

Ik zou zelf in de Dolomieten echt nooit in een sta-caravan gaan zitten. De Dolomieten staan vol met hotels en appartementen gebouwen, ik heb nog nooit iemand horen klagen over de kwaliteit. Alles wat ik er van binnen heb gezien zag er uitstekend uit en in de zomer is het allemaal goed betaalbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 08 sep 2011 17:06

De Dolomieten Marathon was in juli en de week ervoor waren ze veel opnieuw aan het asfalteren. Het viel me juist op dat juist de Dolomieten marathon route van zo'n goede kwaliteit was, imho. Misschien ben ik niet zoveel gewend dan. Overigens al heb ik de keuze tussen camping en hotel zal ik vrijwel altijd voor de camping kiezen, vooral in de Dolomieten, mits het weer het toe laat, vandaar dat ik de optie gaf.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2011 17:52

Juist in de Dolomieten zou ik niet gaan kamperen. Het ligt daar op 1600 meter, waardoor het gewoon koud is. Maar goed ieder zijn keuzes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 sep 2011 19:05

benvdv schreef:...De Falzarego zuidkant, Gavia en Fedaia zuidkant zijn erg mooie beklimmingen naast de Sellaronde.
Je kan ook nog verder naar het westen fietsen naar het mondaine Cortina d'Ampezzo voor een ronde Drei zinnen...
;) Beetje de weg kwijt? Cortina d'Ampezzo ligt toch ten oosten van Corvara / het Sella-rondje, en de Gavia nabij de Stelvio in de Alpen? (Je zult de Giau wel bedoelen.)

8-) Fassa-marathon XXL: Vanuit Vigo di Fassa had ik trouwens nog een stevige route met 5 beklimmingen op het programma staan, die (ietsje) zwaarder is dan de Dolomietenmarathon en de Marmotte. Het is er evenwel niet van gekomen, dus die blijft nog (hoog) op m'n verlanglijstje staan...

Lekker compact rondje (BRT-route) van 170km en bijna 5400 hoogtemeters...
• Costalunga (profiel)
• Lavazè (profiel), via Obereggen (profiel)
• Rifugio Prati (profiel)
• Obergummer (profiel)
• Nigra (profiel), via Brie (profiel)
amclassic-fan schreef:Juist in de Dolomieten zou ik niet gaan kamperen. Het ligt daar op 1600 meter, waardoor het gewoon koud is. Maar goed ieder zijn keuzes.
Mijn idee, bovendien hoeft het niet duur te zijn. Zo vertoefden wij vorige week (nog net in het hoogseizoen) met z'n zevenen in een vakantiewoning voor €800 p/week.
Laatst gewijzigd door buzz op 11 sep 2011 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 sep 2011 16:14

@buzz mooi gebied is dat!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 10 sep 2011 21:53

Beetje bikkelen rond een tentje hoort erbij zo s'morgens bij het opstaan.
Het is vakantie.
Heb er afgelopen zomer geen slecht wegdek kunnen ontdekken.
En ben eigenlijk razend enthousiast teruggekeerd na een week klimmen en afdalen op de achtbanen die daar zijn neergelegd.
Geweldig mooi en pittig gebied om te fietsen.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 24 feb 2015 17:24

Even nieuw leven in blazen, nog iemand (recente) tips voor een hotel (halfpension) wat als goede uitvalsbasis kan dienen voor de Sellaronde? Alvast bedankt voor de reacties!

Zit zelf in Corvara te kijken maar weet niet of dit een ideaal vertrekpunt is?

Senza una Donna
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 aug 2014 11:41

Senza una Donna 24 feb 2015 18:26

Wij gaan naar Hotel Pider, qua sella ronde is ut denk ik prima, even een paar kilometers warmrijden en hop beginnen.

Plaats reactie