Garmin Edge 800
Auto start/stop aanzetten, dan berekent de Garmin ook meteen de gemiddelde snelheid over de netto fietstijd.
Zelf heb ik niet zoveel problemen met de snelheidssensor. Je moet 'm inderdaad redelijk dicht tegen de sensor aanzetten, maar dat is niet direct een probleem lijkt me. Het is overigens mijn ervaring dat snelheid via de sensor aanzienlijk nauwkeuriger is dan via GPS. Daarom heb ik voor de winterfiets maar een 2e sensor aangeschaft.
Op training zet ik de GPS zelfs vaak uit om de batterij te sparen. Helaas onthoudt de Garmin deze instelling niet.
Zelf heb ik niet zoveel problemen met de snelheidssensor. Je moet 'm inderdaad redelijk dicht tegen de sensor aanzetten, maar dat is niet direct een probleem lijkt me. Het is overigens mijn ervaring dat snelheid via de sensor aanzienlijk nauwkeuriger is dan via GPS. Daarom heb ik voor de winterfiets maar een 2e sensor aangeschaft.
Op training zet ik de GPS zelfs vaak uit om de batterij te sparen. Helaas onthoudt de Garmin deze instelling niet.
redalert schreef:Iemand die iets begrijpt van mijn vraag en mij verder kan helpen?redalert schreef:Nu heb ik in alle voorgaande pagina's ergens gelezen dat je een punt boven op een col b.v. kunt aangeven in de route, die dan tijdens de navigatie op te roepen is. Daarbij kun je zien wat de afstand en hoogte tot dat punt is. Ik ben er echter nog niet achter hoe ik dat moet aanpakken. Wie kan me helpen?
Ik heb dit complete topic doorgelezen en het complete topic op gps.nl, ik weet wat je dus bedoeld met je vraag en weet zeker dat ik er ergens iets over heb gelezen maar een antwoord moet ik je schuldig blijven want dat weet ik niet, sorry!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@havana: doordat die sensorarm met tandje in elkaar grijpt lijkt het wel alsof het ene standje te dichtbij is (raakt magneet) en het andere standje te ver weg. Best lastig. GPS was overigens behoorlijk nauwkeurig: op 200km dit weekend zaten de Polar van Mevr75 en de 800 nog geen km bij elkaar vandaan op de totaalafstand.
Less is bore
Het is met name bij de gemiddelde snelheid waar je verschillen krijgt. Op zich ook logisch, want als je optrekt zit er in de GPS een vertraging terwijl de sensor direct de juiste waarde geeft.
Met betrekking tot die sensor kun je de sensor zelf misschien iets verplaatsen op de achterbrug?
Met betrekking tot die sensor kun je de sensor zelf misschien iets verplaatsen op de achterbrug?
Heb je de sensor toch niet ondersteboven gemonteerd Ik heb de sensor zo gemonteerd en hij werkt met deze afstelling perfect.daniel1975 schreef:Prima.havana schreef:En hoe bevalt de Garmin verder Daniël ?
Qua snelheid en beeldopbouw een fors verbetering tov de 605. Scrollen door de kaart gaat goed, wisselen van info-veld gaat prettig op de Apple-manier.
Ik heb nog geen routes ingeladen etc en hem alleen als veredelde fietscomputer gebruikt en dat gaat goed. Krijg alleen de snelheidssensor niet werkend, cadans wel. Lijkt heel nauw te luisteren qua afstand sensor-magneet. Rij nu dus op gps-snelheid.
Oja, en hoe krijg ik de gemiddelde snelheid over de daadwerkelijk gereden tijd tevoorschijn? Heb nu gemiddelde over bruto-rijtijd.
Op wat aparte keuzes van Garmin na erg tevreden.
op foto's klikken voor grote versie
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
De spriet moet inderdaad omlaag staan, veel gemaakte fout!
Wat ik soms bij een onbekende (lange) klim doe: Een waypoint aan de voet en eentje aan de top. Vervolgens kun je op je garmin een veld met zoiets als "afstand tot volgende waypoint" instellen en dan krijg je dus de nog af te leggen afstand naar het waypoint op de top. Overigens is een waypoint aan de voet van een klim dus niet nodig, het kan soms handig zijn om te weten waar de klim begint. Volgens mij is er geen optie die het aantal resterende hoogtemeters weergeeft. Voor zover ik begrijp zat die optie wel in de edge 705 (?). Heel soms houd ik het hoogteprofiel gewoon in de gaten. Of anders de top in meters even in je waypoint zetten en je hoogte in de gaten houden...redalert schreef:Iemand die iets begrijpt van mijn vraag en mij verder kan helpen?redalert schreef:Nu heb ik in alle voorgaande pagina's ergens gelezen dat je een punt boven op een col b.v. kunt aangeven in de route, die dan tijdens de navigatie op te roepen is. Daarbij kun je zien wat de afstand en hoogte tot dat punt is. Ik ben er echter nog niet achter hoe ik dat moet aanpakken. Wie kan me helpen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hehehe die spriet staat gewoon netjes omlaag hoor.
Less is bore
Je kunt wel het "klimscherm" erop zetten, als je de Y-as een beetje groter maakt kun je heel goed zien hoe ver je nog moet. Moet je wel hoogte-info hebben toegevoegd aan je TCX.
Sommige achterbruggen zijn dusdanig smal dat de sensor niet op de beneden stand kan staan. Omdat nu "fout" te noemen....havana schreef:De spriet moet inderdaad omlaag staan, veel gemaakte fout!
Designfout, dan