Alles over vakanties op én met de fiets

Büllingen Belgie

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 02 apr 2012 12:25

Toevallig nog iemand leuke routes om vanuit Büllingen te rijden? Ik ben zelf niet zo heel goed bekend in dit gebied en over een week of 3 gaan we daar een lang weekend fietsen. Ben dus op zoek naar routes een aantal leuke routes tussen de 120 en 150km.

Ik heb een route gevonden en deze wat aangepast. Deze gaat door de Eifel en een stukje door de ardennen. Als iemand tips heeft om de route aan te passen (interessanter te maken) en/of nog andere leuke routes weet dan hoor ik dat graag.

Deze routes heb ik dus zelf gemaakt (met behulp van een route van litespeed)

http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=372496" onclick="window.open(this.href);return false;

en iets langer:
http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=372499" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 apr 2012 13:33

Mooie, stevige route. Maar er zitten wel een aantal drukke en/of brakke verkeerswegen tussen (die ik persoonlijk liever mijd). Zoals op de trajecten...
Büllingen – Bütgenbach – Waimes.
Elsenborn – Sourbrodt.
De N669 naar Duitsland (Kalterherberg).
Imgenbroich – Simmerath – Rollesbroich.
Wolfgarten – Gemünd – Herhahn – Einruhr.

Vanuit Büllingen is het overigens een slordige 10km fietsen naar het dorpje Champagne. Aldaar zou je de Eifel/Ardennen-route (135km, 2200hm) kunnen oppikken, die ik onlangs reed (zie fotoverslag). Warm aanbevolen. ;)
Laatst gewijzigd door buzz op 03 apr 2012 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 02 apr 2012 15:17

Bedankt Buzz, ik ga ernaar kijken. Als iemand een hele mooie ronde heeft in de ardennen hoor ik dat ook graag (100 a 120 km). Vanuit Búllingen is het ook maar een stukje fietsen naar malmedy of St Vith.

Ik kan natuurlijk wat van Gpsies afplukken maar dan weet je nooit wat voor route je krijgt.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 02 apr 2012 16:17

Zojuist deze Ardennen-route vanuit Büllingen getekend. Deze gaat o.a. via Champagne, Sourbrodt, Franchorchamps, La Gleize, Trois-Ponts, Stavelot, Malmedy en Waimes. Totaal 110km en 1800hm (hetgeen in de praktijk wel iets meer zal zijn). Eveneens warm aanbevolen. ;))

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 apr 2012 08:48

Dank je buzz!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 apr 2012 14:24

gaisdergerman schreef:Dank je buzz!
Graag gedaan, hoor! Weet je inmiddels al wat je met de Eifel-route wilt doen? (Laat het anders even weten, als daarvoor nog iets getekend moet worden en/of je wat meer info wilt.)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 apr 2012 19:04

Helaas kan ik geen pb naar je sturen (anders had ik dat al gedaan om je te bedanken).

Ik weet nog niet precies wat ik ga doen met de route. Vrijdag heb ik tijd om er even rustig naar te kijken. Vorig jaar ben ik trouwens met ongeveer dezelfde groep weg geweest en toen hebben we jouw ruhrseeroute gedaan wat toen ook een groot succes was! Hulde voor je inbreng.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 04 apr 2012 16:26

Hallo Buzz,

Zou graag deze route willen rijden alleen dan maximaal 160 km (liever 150). Echter als ik van bullingen naar de route toe ga dan kom ik op minimaal 170km. Nog tips hoe ik de route in kan korten?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 apr 2012 20:22

8-) Ach ja, aangezien ik waarschijnlijk volgende maand (met een paar fietsvrienden) eveneens richting Ardennen/Eifel ga, heb ik alvast een viertal mogelijke routes getekend. Enige voorkennis omtrent het aantal km's en hm's is immers wel handig! En omdat ik geen GPS heb, en het voor mij dus niet uitmaakt waar de start/finish is, heb ik gekozen voor... Büllingen. Wellicht heb jij er dan ook iets aan...

1) Ardennen-route: 120km, 1900hm. De eerste Ardennen-route had ik hierboven al aangegeven, maar daar is nu nog 1 klimmetje — met de fraaie naam: Steigung von Hepscheid — aan toegevoegd...

BRT-routekaart en beklimmingen...
Côte du Rosier (Est)
Côte d'Aisomont
Côte de Ronxhi
Côte des Chôdes
Steigung von Hepscheid

2) Ardennen-route: 125km, 2100hm. De tweede Ardennen-route is nieuw en met het drieluik Stockeu – Wanneranwal – Forges-Chevron ook een stukkie zwaarder...

BRT-routekaart en beklimmingen...
Stockeu
Wanneranwal
Côte de Brume (Est II)
Les Forges-Chevron
Côte du Rosier (Sud)
Côte d'Ovifat

3) Ardennen/Eifel-route: 145km, 2000hm. Het grootste deel van deze Ardennen/Eifel-route wordt in de Eifel afgelegd. En zoals eerder gezegd, vind ik de brakke en drukke verbindingsweg (N669) tussen België en Duitsland geen optie. Vandaar het heen-en-weertje over Auf dem Hau, het rustieke sluipweggetje. Lastige beklimmingen zijn met name die naar Höfen, de Grünentalstraße en de Lönsberg....

BRT-routekaart en beklimmingen...
Kalterherberg
Höfen
Grünentalstraße
Huppenberg
Steckenborn (via Kirschberg)
Kloster Vossenack
Rollesbroich
Lönsberg
Eschweide

4) Ardennen/Eifel-route: 170km, 2500hm. In de tweede Ardennen/Eifel-route is het Eifel-deel nagenoeg hetzelfde, alleen de beklimmingen naar Kloster Vossenack en Rollesbroich ontbreken. Het deel door de Ardennen daarentegen is een stuk langer. Bovendien zitten er een paar slopers tussen, met name de Ferme Libert, Côte d'Amermont en de Stockeu. Echter, de totaalafstand is 170km en zal dus iets te lang voor jullie zijn...

BRT-routekaart en beklimmingen...
Kalterherberg
Höfen
Grünentalstraße
Huppenberg
Steckenborn (via Kirschberg)
Lönsberg
Eschweide
Ferme Libert
Côte d'Amermont
Stockeu
Côte de Ronxhi

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 04 apr 2012 21:16

buzz schreef:8-) Ach ja, aangezien ik waarschijnlijk volgende maand (met een paar fietsvrienden) eveneens richting Ardennen/Eifel ga, heb ik alvast een viertal mogelijke routes getekend. Enige voorkennis omtrent het aantal km's en hm's is immers wel handig! En omdat ik geen GPS heb, en het voor mij dus niet uitmaakt waar de start/finish is, heb ik gekozen voor... Büllingen. Wellicht heb jij er dan ook iets aan...
Held!

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 06 apr 2012 20:57

http://www.klimroutes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 01 mei 2012 14:15

@Buzz:

Nogmaals bedankt voor de geweldige routes die je hebt gemaakt. We zijn uiteindelijk met 17 man naar Bullingen (Wirtzfeld) gegaan en het was mede dankzij de schitterende routes een top weekend. We hebben op zaterdag de 120km versie door de ardennen gedaan en zondag de 145km door de eifel. Beide schitterrende routes en over zo'n rustige routes dat ik nauwelijks auto's heb gezien. Zeker een aanrader om een keer te fietsen als je in de buurt bent.

Plaats reactie