Alles over vakanties op én met de fiets

Revalideren in K2, afzien op Corsica en uitbollen bij Gios

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2014 08:41

Toen Marco Gios aan z'n vader vertelde dat ik op de terugreis van Corsica de showroom kwam bezoeken kreeg hij de "opdracht" een dag vrij te nemen en met me te gaan fietsen in de Valchiusella.

Een mooi gebaar en de Valchiusella is een extra vakantiedag zeker waard. Een prachtig dal wat even ten Noorden van Turin begint en richting Zwitsers grens loopt.
Geen groot toerisme en een feest om te fietsen, maar wandelaars gaan het hier ook zeker naar hun zin hebben.

Door het dal loopt een riviertjes en aan weerskanten zijn er diverse mogelijkheden om te fietsen. Op circa 1000 meter hoogte houdt de weg op maar wie met de MTB is kan dan nog uren extra pret maken.

Ons hotel was op een een paar minuten fietsen van het huis van de familie Gios en daar begon ook de tocht.

Eerste paar kilometers waren vlak
Afbeelding

Maar al rap ging het asfalt stiekem omhoog. Links Marco en rechts Stefano een vriend van Marco die ik bij L'Eroica en de Gios Rando al had leren kennen.
Afbeelding

Stiekem?
Afbeelding

Stefano duidelijk trots op z'n plastic fietsje maar ik ruil hem echt niet voor mijn stalen exemplaar :lol:
Afbeelding

We zitten hier toch echt wel bergop te rijden maar............veel later kreeg ik pas de mededeling dat de klim ging beginnen :shock:
Afbeelding

Klimmetje zat ook in de laatste Giro
Afbeelding

Giro dus
Afbeelding

Marco was wel in z'n nopjes met deze extra vrije dag 8-)
Afbeelding

Heerlijke route, weinig verkeer.
Afbeelding

Prachtige vergezichten
Afbeelding

Splits deze post even op..............deel II volgt direct
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 30 jul 2014 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2014 09:01

In Corsica in het wielercafe aan de muur en zonder er over te praten. Een quiz vraag die voor echte kenners van de wielerhistorie een makkie is en andere zullen zeggen: waar gaat het over :?
Afbeelding

Ze moeten nog wel even oefenen :lol: Zoals jullie zien zit ik zelf niet op de fiets dus deze prachtige beklimming telt nu niet :mrgreen:
Afbeelding

Vanaf het moment dat we de vallei zijn ingereden is 1 (uno) auto ons voorbij gereden. Rustig en mooi!
Afbeelding

Stefano is de betere fietser en doet ook regelmatig mee aan zware GF's maar ik merkte dat Corsica me goed had gedaan. Onder de 8% kon ik hem prima volgen.
Afbeelding

Marco werkt vooral erg hard en heeft wat minder trainings kilomters in de benen. Daarom dik verdient zo'n dag!
Afbeelding

Laatste steile stukje op weg naar de lunch.
Afbeelding

Ze waren zeker bang dat ze niet op de foto zouden passen :)
Afbeelding

Als lunch een eenvoudig broodje want de maaltijd van gisteravond was nog niet helmaal gezakt en voor deze dag stond er ook nog genoeg op het programma.
Stefano weet ongelofelijk veel over de omgeving te vertellen en doet dat ook nog eens op een zeer boeiende wijze.
Afbeelding

Ik had m'n vrouw bij het hotel achter gelaten en even een belletje naar de receptie of ze wel goed voor haar gingen zorgen. De lunch stond klaar bij het zwembad. Wolken met een zonnetje maar bijna 30 graden dus dan is zo'n lunch bij een zwembad voor een niet fietser wel vol te houden.
Afbeelding

Het dal kenmerkt zich door dit soort bruggetjes.
Afbeelding

Op de terugweg een extra lusje langs Ivrea waar ik 900 taart (torta novecento) zou gaan eten. Stefano was hevig teleurgesteld dat de speciaalzaak gesloten was. Espresso met ijs maakt veel goed en als uitsmijter een klimmetje over minikasseien door het centrum.
Afbeelding

Op het vlakke stuk terug tegen de wind in voelde ik ineens dat de vorm er is. Niet van kop geweest en als ze je voor Cancellara uit gaan maken weet je dat het goed is. Moeten nog wel wat kilo;s af maar sinds eerste keer weer op de fiets zijn de eerste drie er al af. Op het vlakke heb je van die extra kilo's geen last en ik daverde werkelijk terug naar Scarmango.
Wat een heerlijk gevoel.

Dat was inderdaad het gevoel wat ik aan het eind van de rit had.
Afbeelding

Prachtig dal om te gaan fietsen. Ben je met niet fietsende reisgenoten en je bent er wat langer is Ivrea een erg goede uitvalbasis.

Geweldig slot van het fietsdeel van deze vakantie.

De volgende dag stond de genadeloze thuisreis op het programma dus romantisch met m'n lief wezen eten maar die plaatjes en praatjes mogen jullie zelf invullen............
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2014 21:20

Nog wel wat leuks mee uit Italie meegenomen. Niet voor mezelf helaas. Frame is daar opnieuw gespoten en moet een gelijksoortige fiets worden als waar ik deze trip mee gereden heb.
Het wegbrengen van dit frame gaat trouwens weer voor een mooi fietsavontuur zorgen :mrgreen:

Afbeelding

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 31 jul 2014 00:22

Mooi verslag Gerard! Mooi blauw gekleurd.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 31 jul 2014 08:45

Makkie, uiteraard! :)
Maar werd al wel vaker dunnetjes overgedaan... ;)
Afbeelding
Afbeelding
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jul 2014 09:02

Waarbij we ons afvragen wat er in die laatste fles gezeten heeft ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 aug 2014 10:16

Afbeelding

Net als aan de vakantie komt ook aan dit topic een einde :(

Op picasa heb ik meer foto's staan voor wie er geen genoeg van kan krijgen

Kappa Due Udine (K2)
Corsica fiets foto's
Gios Torino - Valchiusella

Heb je een vraag over K2 of Corsica die je liever persoonlijk stelt stuur dan gerust een PBtje.

coming up next:
- Finale Hamburg classic (doe niet de offciele tocht daar doen 20.000 man aan mee :shock: )
- Finale Parijs-Roubaix (normaal had ik daar al 5 keer gefietst dit jaar. Moet toch 1 keer die kant op dit jaar)
- Retro rit uber die Grenze
- Een van de lussen van de Ronde van Vlaanderen (anders dan rood)
- Stelvio in de Herfst (alle zomerpogingen zijn tot nu toe mislukt door sneeuwval)
- Finale ronde van Lombardije en de profs kijken bij doorkomt Ghisallo
- Finale Amstel Gold in de herfst

Nou dan wordt het toch nog een redelijk seizoen (in juli meer gefietst dan de 3,5 maand daarvoor)

Dank voor het volgen van dit topic en de leuke reacties!

A presto!

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 01 aug 2014 11:59

Jij bedankt voor het verslag, Gerard! Met veel plezier gelezen.

Plaats reactie