Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 01 nov 2014 15:44

termi748 schreef:Gister de wielset binnen gehad uit China.
Ziet er goed uit mooi verpakt en met alles wat erbij hoort; smelspanners, extra spaken, nipples, remblokjes en velglint en ventielverlengers.
Meteen geplaatst en ze lopen mooi zo op het eerste gezicht kaarsrecht.
ziet er fraai uit. waar heb je ze besteld?

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 01 nov 2014 15:47

Ben weer een stapje verder met mijn VB-R-022. Headset zit erin. Ik vind de ruimte tussen de vorm en balhoofdbuis echter wel ruim….

zie:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-38MNUATS.jpg

De ring in de balhoofdbuis kan volgens mij echt niet verder. en de ring op de vork heb is erop gezet door vakman en neem aan dat dat goed zit. zie wel een kleine kier tussen ring en vork…

gaat er nog wat inkopen; kan ik dit later 'strak trekken'?

graag adviezen!

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 01 nov 2014 15:49

JoostG schreef:Ik rijd met deze rond met Aerozine klem (Probikeshop.nl).
Welke Campa groep gaat erop?
Athena!

Zie niet welke klem het is...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6023
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 nov 2014 15:52

CoureurAW schreef:Ben weer een stapje verder met mijn VB-R-022. Headset zit erin. Ik vind de ruimte tussen de vorm en balhoofdbuis echter wel ruim….

zie:
Afbeelding

De ring in de balhoofdbuis kan volgens mij echt niet verder. en de ring op de vork heb is erop gezet door vakman en neem aan dat dat goed zit. zie wel een kleine kier tussen ring en vork…

gaat er nog wat inkopen; kan ik dit later 'strak trekken'?

graag adviezen!
Als je de fotolink tussen Afbeelding plaatst krijg je de foto op dit forum te zien.

Enfin, dat er een spleet tussen zit komt bij meerdere frames voor, dit is niet erg, eventueel kan je er een dunne kunststof ring tussen zetten. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

TijmenK
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2013 00:33
Locatie: Rotterdam

TijmenK 01 nov 2014 17:01

Chinees carbon ziet er een stuk mooier uit dan ik had verwacht. N+1 begint nu wel weer te kriebelen... Ik neig nu naar een FM-015 omdat die al een tijdje gemaakt wordt en dat voor mijn gevoel dus minder een gok is, maar zou het liefst een frame kopen dat geschikt is voor direct mount remmen.

Hoe regelmatig komen de fabrikanten met nieuwe modellen en rond welke tijd brengen ze die dan uit? Ze hebben inmiddels redelijk wat disc-frames, verwachten jullie dat ze ook voor de nieuwe direct-mount gaan produceren?

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 01 nov 2014 19:39

CoureurAW schreef:
ziet er fraai uit. waar heb je ze besteld?
Bij cycling beyond carbon bike.
Kreeg snel en netjes antwoord dus geen enkel probleem daar.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 01 nov 2014 19:46

@coureur: wip met een schroevedraaier de klemring weer van je vork.
Slijp/vijl daarna iets van de onderkant van de klemring.
Zo past deze ring veel vlakker op de vorkkroon.
Werk ook de vorkkroon enigzins bij; meestal bevinden zich hierop nog onregelmatigheden
(knobbeltjes van de hars of van de lak). Zorg ervoor dat de klemring zo dicht mogelijk op de vorkkroon komt te liggen.
Hierdoor wordt de speling kleiner.

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 01 nov 2014 20:49

Dank voor de adviezen.

Inmiddels twee putjes door vallende imbussleutels...gaat wel erg snel... Heb de indruk dat mijn pinarello veel meer kan hebben. Valt niet op naar baal wel een beetje..

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 01 nov 2014 22:48

Nieuw probleempje.....Denk dat ik niet de eerste ben daar ik lees dat de vb-r-022 vaak wordt gekocht.
De voorrem.... bij mijn pinarello valt de rembout in de vork en is de bout dus voldoende lang. Ik krijg hier de rembout niet in het gat. De rand klemt aan de buitenkant. Op zich geen probleem, echter, de rembout (of de 'as van de rem') is nu veel te kort. Ik heb gezien dat er een 24mm bout tekoop is. Dat is volgens mij 8 mm meer en is niet voldoende...

Wie kan helpen?

albatros
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 nov 2013 22:31

albatros 01 nov 2014 23:32

Hallo,

nog iemand ervaring met bestellingen van frame bij dhgate of aliexpress en verstuurd naar België
Douane en taksen, en eventueel tips voor dit te vermijden.

Thx.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 nov 2014 06:44

Kameraad zoeken in Nederland, anders zal het bijna 50% extra zijn (anti-dumping). Ik heb het ook zo gedaan.
Afbeelding

bundes
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22

bundes 02 nov 2014 14:52

Vraag: ik ben op zoek naar een carbon stuur a la cinelli ram 2, heb een beetje op alibaba gezocht maar er is zoveel keuze. Kunnen jullie een aanbieder cq model aanbevelen? alvast dank daarvoor

Plaats reactie