Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 04 dec 2014 10:57

JoostG schreef:
Mormel schreef:Mocht er iemand daadwerkelijk iets uit China laten komen, zou het dan mogelijk zijn om 2 extra bottle cages (en misschien zelfs een zadpen, maar das misschien te gek..) erbij te bestellen voor me? Heeft geen haast.. Zou wel tof zijn in ieder geval..
Je zou ook kunnen kijken op aliexpress.com. Lage prijzen en meestal ook gratis verzending.
Inderdaad vrijwel altijd gratis verzending voor wat ik nodig heb en inderdaad net wat goedkoper dan bij velobuild.

@Lector. Bedankt voor het aanbod, maar zoals je bovenstaande kan lezen is het niet meer nodig. :) cheers!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2014 13:29

Ook op e-bay te vinden.
Even zoeken op "carbon bottle cage".
Enkele 1000-en hits en soms al voor ongeveer 20 Euro per paar, verzending inbegrepen.


Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 04 dec 2014 13:52

RaceFietserke schreef:Lector,

kan jij zeggen waarom je voor de wielen van Velobuild hebt gekozen?
Uhm, ja dat kan ik wel. Over het algemeen hoor ik hele goede dingen over VB en alles in 1 keer bestellen is gewoon makkelijker. Chris is behulpzaam en vriendelijk, en ik kan mijn eigen wiel samenstellen (keuze naaf, spaken etc.)

Jij minder goede ervaringen ermee?

Troy Lee
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 sep 2014 03:34

Troy Lee 05 dec 2014 10:23

JoostG schreef:
Mormel schreef:Mocht er iemand daadwerkelijk iets uit China laten komen, zou het dan mogelijk zijn om 2 extra bottle cages (en misschien zelfs een zadpen, maar das misschien te gek..) erbij te bestellen voor me? Heeft geen haast.. Zou wel tof zijn in ieder geval..
Je zou ook kunnen kijken op aliexpress.com. Lage prijzen en meestal ook gratis verzending.
Hoi,

Ik heb 2 weken terug deze zadelpen besteld: http://www.ebay.com/itm/185G-Merek-Carb ... 3cc183c702
9 dagen duurde het voor ik hem in huis had, ziet er nog beter uit dan op de foto. Moet hem alleen nog op de fiets zetten, zal binnenkort een foto en de bevindingen plaatsen.
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.

Rufus Red
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mei 2014 07:23

Rufus Red 06 dec 2014 10:19

RaceFietserke schreef:Iemand die het verschil kan zeggen tussen Velobuild en Far Sports als het over carbon wielen gaat?
Ik heb vooral van de laatste veel goeds gelezen hier...
Ben aan het kijken naar set carbon clinchers - 50mm x 25mm - U-vorm met Novatec naaf.
Voor nagenoeg hetzelfde zit tussen beide leveranciers bijna 180 dollar, wat toch al kan tellen...
Velobuild stuurt rechtstreeks naar B/NL en je betaald dus invoerrechten.
Bij Farsport kan je bij je bestelling 'Local carrier' invullen ipv DHL, EMS of wie dan ook en dan komen je wielen via Engeland. Je hebt dan geen invoerkosten. Duurt hoogstens enkele dagen langer. Meerdere lezers van dit topic hebben het zo al gedaan, ik ook, en dat scheelt weer een mooi bedrag.

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 08 dec 2014 09:26

Na goede ervaring met mijn huidig Light Bicycle wielset heb ik mijn volgende velgen er besteld (opnieuw om te laten spaken door mtbfool van dit forum).
Dit keer een allround wielset voor de racefiets.
UD mat, 28 gaats U-vorm velgen met 35mm voorvelg en 45mm achtervelg zonder enig remvlak (schijfremmen).
De mailcontact gaat tot nu toe opnieuw zeer vlot. Hopelijk deze of volgende week alweer geleverd.

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 08 dec 2014 13:12

Rufus Red schreef:
RaceFietserke schreef:Iemand die het verschil kan zeggen tussen Velobuild en Far Sports als het over carbon wielen gaat?
Ik heb vooral van de laatste veel goeds gelezen hier...
Ben aan het kijken naar set carbon clinchers - 50mm x 25mm - U-vorm met Novatec naaf.
Voor nagenoeg hetzelfde zit tussen beide leveranciers bijna 180 dollar, wat toch al kan tellen...
Velobuild stuurt rechtstreeks naar B/NL en je betaald dus invoerrechten.
Bij Farsport kan je bij je bestelling 'Local carrier' invullen ipv DHL, EMS of wie dan ook en dan komen je wielen via Engeland. Je hebt dan geen invoerkosten. Duurt hoogstens enkele dagen langer. Meerdere lezers van dit topic hebben het zo al gedaan, ik ook, en dat scheelt weer een mooi bedrag.
Klopt, maar, en corrigeer me als het niet klopt, de invoerrechten worden bepaald o.b.v. het type item en het bedrag op de pakbon. Door VB word de pakbon die fysiek in de doos wordt mee gestuurd kunstmatig laag gehouden zodat het percentage over die bon relatief laag is. Via de email wordt de werkelijke pakbon opgestuurd die gebruikt kan worden als garantie/verzekering etc.

Dit is tenminste wat Chris naar mij communiceert, is dit juist?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 822
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 08 dec 2014 14:16

VB doet het wel maar de vraag is of de douane/vervoerder het accepteert. hier is een spel van eigen verantwoordelijkheid vs (steekproef gewijze) controle van de douane. De vervoerder zal geen risico willen lopen dat zij een boete of erger krijgen omdat ze klakkeloos iets aannemen wat een leverancier uit China aangeeft, terwijl die zelfs al adverteren dat zij bewust lage prijzen opgeven.

Volgens mij zijn er diverse mensen op het forum waarbij direct aan hen gevraagd is naar de waarde van de goederen. je kan natuurlijk een fictieve lage waarde opgeven, maar een heel kleine zoekactie zal uitwijzen dat het hoogstwaarschijnlijk niet correct is en uiteindelijk kan de vervoerder dan zelfs besluiten niet te leveren.

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 08 dec 2014 14:24

Bedankt voor de toelichting! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de douane in dat geval de waarde van het artikel achterhaald. Ik neem aan dat dat wel met enige precisie moet gebeuren wil de belasting rechtsgeldig zijn.

Ik heb een voorbeeld niet fiets gerelateerd. In de zomer heb ik mezelf op laten meten en een MTM (made to measure) pak besteld via alibaba. Werkelijke kosten voor mij $150,- een lachertje voor een 'maatpak'. Kwam €30,- invoerbelasting bij. Maar hoe weet de douane nu of dat pak $150,- of $450,- heeft gekost? Zitten daar een hele riedel kosten deskundige die de Chinese markt bij houden of hoe werkt zoiets? Iemand enig idee?

TijmenK
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2013 00:33
Locatie: Rotterdam

TijmenK 17 dec 2014 22:03

Ze gaan in principe uit van de door de afzender vermelde waarde, als die geen waarde vermeld vragen ze die bij jou op. Waarschijnlijk moet je dan een factuur of bewijs van betaling meesturen, om de opgegeven prijs te verifiëren. Je kan natuurlijk wat afdingen op die prijzen, het verschil tussen een wielset van $300 en $800 is voor een leek waarschijnlijk niet zo groot, maar als je een waarde geeft die zo laag is dat hij ergens een alarmbel doet rinkelen (ze snappen denk ik wel dat die carbon wielen duurder dan $50 zijn) kan je dan wel in de problemen komen. Ongeacht of je gepakt wordt of niet is het fraude, en het is dan de vraag of het die paar tientjes waard is om dat risico te lopen.

Het makkelijkst is de verkoper in China te vragen een lagere waarde op te schrijven, maar niet alle verkopers doen dat en bovendien heeft dat als gevolg dat je pakketje voor de lagere waarde verzekerd is. Tot nu toe zijn al mijn pakketjes aangekomen maar dat is ook een risico dat ik niet zou willen nemen.

Grote vraag is vooral hoeveel van de pakketjes worden gecontroleerd, voor mijn gevoel is het in ieder geval niet %100, maar of het 10 of 90 is is voor mij een raadsel.

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 18 dec 2014 11:32

Gewoon normaal op de doos laten zetten wat de reële waarde is....er is niet veel controle...maar als je die krijgt moet je de officiële factuur opsturen...de mannen bij de douane zijn echt niet gek....ik krijg elke week wel een doos uit china...gemiddeld word 1 op de 4 gecontroleerd..
Als de waarde niet klopt, en ze gaan het verder onderzoeken heb je echt wel een serieus issue..vaak worden de goederen dan vernietigd en/of krijg je een boete.
Ik laat ook altijd de juiste waarde erop zetten, ik wil namelijk de spullen snel hebben...klopt alles dan heb je geen gedoe met de douane en heb je je spullen snel.... De spullen zijn al een stuk goedkoper....ik ben van mening dat je dan ook de belasting erover moet betalen als het moet...dan nog is het goedkoper!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 dec 2014 11:57

Beetje vreemd dan dat ik de laatste jaren bij alles wat buiten de EU komt gewoon mag betalen als ik boven de vrijstelling zit qua waarde. Ik heb het idee dat je creatieve constructies gebruikt met andere EU landen die niet goed controleren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie