Specialized allez expert vs. Cannondale Caad 10 ultegra
-
- Forum-lid
Beste allemaal,
Voor mijn nieuwe wedstrijdfiets bij de elite en beloften heb ik de keuze tussen twee fietsen, namelijk de specialized allez expert met ultegra of de cannondale caad 10 ultegra.
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... pert#specs
http://www.cannondale.com/nld/catalog/p ... egory/916/
Ik ben 1,96 lang en 85 kilo. Nu ben ik benieuwd naar de voor en tegens van beide fietsen om een goede afweging te maken. Ik weet dat beide fietsen prima zijn, maar toch vind ik het voor de keuze goed om even wat verschillende meningen etc. te horen. Op allebei heb ik gereden en dat beviel voor beide uitstekend. Een van de dingen die ik mij onder andere afvraag is of met mijn lengte en gewicht een van beide fietsen een voordeel brengt, vooral omdat de frames qua ontwerp duidelijk verschillen.
Alvast bedankt!
Voor mijn nieuwe wedstrijdfiets bij de elite en beloften heb ik de keuze tussen twee fietsen, namelijk de specialized allez expert met ultegra of de cannondale caad 10 ultegra.
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... pert#specs
http://www.cannondale.com/nld/catalog/p ... egory/916/
Ik ben 1,96 lang en 85 kilo. Nu ben ik benieuwd naar de voor en tegens van beide fietsen om een goede afweging te maken. Ik weet dat beide fietsen prima zijn, maar toch vind ik het voor de keuze goed om even wat verschillende meningen etc. te horen. Op allebei heb ik gereden en dat beviel voor beide uitstekend. Een van de dingen die ik mij onder andere afvraag is of met mijn lengte en gewicht een van beide fietsen een voordeel brengt, vooral omdat de frames qua ontwerp duidelijk verschillen.
Alvast bedankt!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan zou ik altijd voor de Caad 10 gaan. Dat frame heeft zich al bewezen. Van de Cannondale zijn online frame gewichten te vinden, maar van de Specialized is dat nog maar afwachten. De S-Works Allez is al niet super licht, de Expert zal eerder zwaarder dan lichter zijn.
Met de Caad heb je keuze uit 2 frame maten in jouw geval, afhankelijk hoe lang je benen zijn en hoe diep je wil zitten. De reach van de 2 grootste frames is namelijk praktisch 't zelfde (bij de 63 zelfs iets korter).
Met de Caad heb je keuze uit 2 frame maten in jouw geval, afhankelijk hoe lang je benen zijn en hoe diep je wil zitten. De reach van de 2 grootste frames is namelijk praktisch 't zelfde (bij de 63 zelfs iets korter).
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Dat geld ook voor de Cannondale zo te zien, bekijk de tabellen maar eens... De bovenbuis is zelfs nog 5mm langer. Wellicht kun je beter de een na grootste pakken indien je voor de Allez kiest, die heeft een wat lagere balhoofdbuis zodat je dieper komt te zitten, je boet vrijwel niets in met de reach.
De fietsen zijn verder vergelijkbaar en zullen je beide bevallen vermoed ik. Ik zou normaal gesproken voor de Caad 10 kiezen, echter heb ik deze Allez op de beurs kunnen bewonderen. Hij is echt prachtig in het echt.
Verder zijn Alu frame's vaak erg stijf en geschikt voor zwaardere mensen. Meestal ligt de torsiestijfheid hoger dan bij een carbon fiets en regelmatig vergelijkbaar met een topper van carbon.
Succes!
De fietsen zijn verder vergelijkbaar en zullen je beide bevallen vermoed ik. Ik zou normaal gesproken voor de Caad 10 kiezen, echter heb ik deze Allez op de beurs kunnen bewonderen. Hij is echt prachtig in het echt.
Verder zijn Alu frame's vaak erg stijf en geschikt voor zwaardere mensen. Meestal ligt de torsiestijfheid hoger dan bij een carbon fiets en regelmatig vergelijkbaar met een topper van carbon.
Succes!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Hij weegt kaal 7.7kg in maat 58cm. Die onderste 7.2kg rijklaar met de zware di2. Over het gewicht zou ik me dus geen zorgen maken.
Hier nog een voorbeeldje van de lak:
7.2kg rijklaar
Hier nog een voorbeeldje van de lak:
7.2kg rijklaar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar wel met een heel duur licht crankstel, lichte fullcarbon wielen, carbon zadeltje, etc, etc.Stuntman Mike schreef: Die onderste 7.2kg rijklaar met de zware di2.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Precies, weer een mooie manier om appels met peren te vergelijken. Ik schat zo in dat de TS niet van plan was de bovengenoemde fiets direct voor duizenden Euro's te gaan verbouwen om 't gewicht onder de 8 kg te krijgen.daniel1975 schreef:Maar wel met een heel duur licht crankstel, lichte fullcarbon wielen, carbon zadeltje, etc, etc.Stuntman Mike schreef: Die onderste 7.2kg rijklaar met de zware di2.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met die afmontage als winterfiets???kiekeboeboe schreef:Juist, maar het blijft een licht en ook heel mooi fietsje, met 7.2kg en dit in een maat 58.
Ik zou wel zo een alu-versie willen om als winterfiets te gebruiken!
Less is bore
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Laten we bij de kale 7.7kg blijven in maat 58cm voor de Specialized wat gewoon erg licht is. Wat niets zegt over de Cannondale welke met zijn 7.8kg in maat 56cm vergelijkbaar is.
Hier nog een lovende test van de Caad 10:
http://road.cc/content/review/49175-can ... 10-ultegra
Hier nog een lovende test van de Caad 10:
http://road.cc/content/review/49175-can ... 10-ultegra
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle tips! Uiteindelijk is het de Cannondale geworden.
Fietsen is afzien.
Nee, niet echt. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het frame van een Allez wel zou willen gebruiken als winterfiets. Niet de racebak van Stuntman Mike, die is wel iets te mooi om in de pekel te mee gaan rijdendaniel1975 schreef:Met die afmontage als winterfiets???kiekeboeboe schreef:Juist, maar het blijft een licht en ook heel mooi fietsje, met 7.2kg en dit in een maat 58.
Ik zou wel zo een alu-versie willen om als winterfiets te gebruiken!