Orange Cycling Team
-
- Forum-lid HC
Nieuw initiatief voor een Nederlands wielerteam http://www.orangecycling.nl/ .
Ben er zelf niet van overtuigd of we hierop zitten te wachten, wat ik lees is toch behoorlijk holle retoriek.
Ben er zelf niet van overtuigd of we hierop zitten te wachten, wat ik lees is toch behoorlijk holle retoriek.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Vage website die meer gaat over de initiatiefnemers dan over hoe ze de plannen werkelijk willen gaan realiseren.
Zou je als jonge renner in deze tijd met deze mannen uit een besmeurd wielerverleden willen werken?
Zou je als jonge renner in deze tijd met deze mannen uit een besmeurd wielerverleden willen werken?
Drie ploegleiders die als renner floreerden in het EPO-tijdperk. Één daarvan in de meest notoire dopingploeg (ONCE), die als ploegleider van Rabobank vrolijk zijn 'opgedane kennis' overbracht op een nieuwe generatie renners, maar nooit het lef had te bekennen, zelfs niet onder ede. De ander die schoorvoetend toegeeft zijn complete carrière aan de doping te hebben gezeten maar geen enkel spoor van berouw, zelfkritiek of lerend vermogen toont. Sterker nog: doodleuk verklaart dat hij zijn eigen zoon niet eens zou afraden om te dopen. En dat moet een nieuwe generatie van renners gaan opleiden. Bijna misdadig om je kind in zo'n ploeg te laten rijden.
Dus nee: ik geloof niet dat we hier echt op zitten te wachten
Dus nee: ik geloof niet dat we hier echt op zitten te wachten
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid
ik dacht ergens gelezen te hebben dat er initiatieven (vanuit UCI ???) zijn om "landen" teams en competities te maken. Zou dit dar een voorzet op zijn?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Tuurlijk zijn alle hierboven genoemde argumenten waar. Maar ik denk dat we pas kunnen oordelen als er daadwerkelijk iets staat. Laat maar komen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Het is ook nooit goed hè...
Ik heb er altijd wel respect voor als mensen hun nek uitsteken en iets proberen. Van een beetje afzeiken vanuit een luie stoel is nog nooit iemand beter geworden. Laten we eerst maar eens kijken hoe zich dit ontwikkeld.
Ik heb er altijd wel respect voor als mensen hun nek uitsteken en iets proberen. Van een beetje afzeiken vanuit een luie stoel is nog nooit iemand beter geworden. Laten we eerst maar eens kijken hoe zich dit ontwikkeld.
Als je als jonge renner enkel met mannen wil werken die een smetteloos wielerverleden hebben dan is je keuze zéér beperkt, als je als jonge renner überhaupt iets te kiezen hebt.Swedish Chef schreef:Zou je als jonge renner in deze tijd met deze mannen uit een besmeurd wielerverleden willen werken?
Als je in het huidige profpeloton rond gaat kijken dan kan ik maar een stuk of twee ploegen bedenken die naar jouw criteria kindvriendelijk zijn. Bovendien is het selectief en relatief, want als je onder leiding van de grootste boeven uit het EPO -tijdperk als Nederlander Parijs-Roubaix wint ben je een nationale held.evilhomer schreef:Drie ploegleiders die als renner floreerden in het EPO-tijdperk. [...] En dat moet een nieuwe generatie van renners gaan opleiden. Bijna misdadig om je kind in zo'n ploeg te laten rijden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Breukink, Boogerd en respect zijn drie woorden die niet in één zin passen (Oh, the Irony). 'We' willen schoner wielrennen. Dan moet je geen minkukels aan het roer zetten die willens en wetens meededen aan het drugsfestijn van de jaren '90 en '00 EN daar geen enkele scrupules over hebben.knukkel schreef:Het is ook nooit goed hè...
Begrijp me niet verkeerd: die generatie hoeft wat mij betreft niet levenslang uit het wielrennen verbannen te worden. Mannen als Vaughters en Millar: prima. Mannen als Boogerd en Breukink (of Riis, for that matter): koffers pakken en wegwezen. Als je het elementaire verschil tussen beide categorieën ex-renners/ploegleiders niet ziet of wilt zien ben je m.i. hopeloos naïef.
t.a.f.k.a.e.h.
Mijn opmerking staat los van alle andere ploegen/ploegleiders waar van alles mis mee is. Of ben je zo cynisch dat je zegt: "het wielrennen is toch al naar klote, één extra gecorrumpeerde ploeg maakt toch niet uit"?timo2.0 schreef: Als je in het huidige profpeloton rond gaat kijken dan kan ik maar een stuk of twee ploegen bedenken die naar jouw criteria kindvriendelijk zijn. Bovendien is het selectief en relatief, want als je onder leiding van de grootste boeven uit het EPO -tijdperk als Nederlander Parijs-Roubaix wint ben je een nationale held.
t.a.f.k.a.e.h.
Ik zeg alleen dat er niet met twee maten gemeten moet worden: als je al die andere oud-renners, managers, ploegleiders, artsen en verzorgers met een besmet verleden niet uit het peloton weert, is er geen enkel argument om Breukink, Boogert, Van Poppel en Zijlaard wel te weren.
fietsen doe ik net als een prof,
Als het er om gaat mijn kinderen ergens naartoe te sturen, dan kijk ik toch vooral hoe ze er nu en in de toekomst mee omgaan en veel minder hoe ze dat vroeger deden. En dan denk ik dat er genoeg teams zijn die op dit moment nog steeds een hele slechte trackrecord hebben, waar je je als nederlands team op dit moment nog niet eens kan veroorloven dat een renner van en ander team betrapt wordt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets