Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

RIH Project Athena

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 aug 2014 11:45

Super. Prachtig maar stuurnok vind ik ruk ;)

Dit is een zelfde model stuur als jij gebruikt hebt maar kan met een traditionele nok worden geplaatst

Afbeelding

Ik zal dit topic niet spammen met een andere fiets maar zie Gios topic hoe dat er dan uitziet.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 aug 2014 11:49

dc schreef:Als het dan toch uni moet worden kies ik voor een kleur waar Timo waarschijnlijk heel erg van gaat knikken: RIH Parelmoer wit!
Sowieso mis ik in het huidige kleurenpalet van RIH de parelmoerkleuren die tot zo'n twintig jaar geleden de norm waren bij RIH en andere framebouwers en die ook het frame in dit topic sierden tot de "verbouwing" begon. Ik heb het ooit aan dhr. Van der Kaaij gevraagd ivm de kleuren van de 650c RIH die hier staat. Hij vertelde mij dat ze geen parelmoerkleuren meer in hun gamma voeren omdat de huidige wetgeving een ingrediënt die voor die kleuren werd gebruikt verbiedt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 16 aug 2014 12:46

Ik vind m prachtig. Die Thomsom zadelpennen met setback vind ik wel mooi maar alleen als de pen er echt ver uit steekt bij een Mtb. Nu blijft die knik wat raar aandoen. Kon er zelf ook niet aan wennen en heb m vervangen door een masterpiece zonder setback.

Vind de kleur echt heel mooi.

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 16 aug 2014 15:44

Ik vind het originele kleurenschema met de biesjes veel mooier.Toen was het voor mij een echte RIH.Nu is het voor mij een rode fiets.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 16 aug 2014 17:33

Saai, imho
ooit allemaal op een Scalpel

juliandevos
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2014 21:49

juliandevos 16 aug 2014 21:38

Gastheerg, dank voor de goede tip, ik neem deze optie zeker in overweging.

juliandevos
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2014 21:49

juliandevos 16 aug 2014 21:45

Gastheerg, deze is het? Je brengt me nog aan het twijfelen ook: zwarte stuurnok, compacte stuurbocht, en verkrijgbaar in 38 cm.. Ziet er erg mooi uit. Ik twijfel alleen of ik mijn stuur laag genoeg krijg, is het verantwoord de stuurnok nog verder te laten zakken?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 aug 2014 09:26

juliandevos schreef:Gastheerg, deze is het? Je brengt me nog aan het twijfelen ook: zwarte stuurnok, compacte stuurbocht, en verkrijgbaar in 38 cm.. Ziet er erg mooi uit. Ik twijfel alleen of ik mijn stuur laag genoeg krijg, is het verantwoord de stuurnok nog verder te laten zakken?
Ja dat is hem. 8-)
Nok verder laten zakken is geen probleem. Eerder als deze er te ver uitsteekt.
Als ik kijk wat je aan balhoofd lengte hebt moet dat prima passen.

Ik heb ook op het laatst een switch gemaakt. Ik had al een Cinelli stuur en a-head nok gekocht maar vond het om zo'n rank stalen frame toch niet mooi.

Ik plaag je natuurlijk (de knipoog) met ruk maar als je het je kan veroorloven is het in mijn ogen een fraaie upgrade van deze overigens al zeer fraaie RIH! \o/

Ik heb nog zo'n nok nieuw liggen (niet te koop is voor volgend project) en wil wel even meten wat de lengte van de schacht is.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 aug 2014 09:46

Ik begrijp het niet helemaal...
Waarom moesten die buiscommandeurnokken eraf/verplaatst? Daar kon toch gewoon een shifter boss op of niet? In dat geval had je de hele verfpartij (saai!) kunnen sparen, en had je een mooie RIH in originele kleur (was de lak zo erg beschadigd dat hij opnieuw geverfd moest worden? Waren andere nokjes niet meer functioneel? Kan je niet gewoon een 130mm naaf in de achtervork duwen?)

Van de zadel- en stuurpen snap ik ook helemaal niets, en wat is er met de originele voorvork gebeurd? Nu lijkt er een chinese stalen no-name vork in te zitten zoals bij de fixie van de Halfords:
Afbeelding.

Klinkt allemaal hard, maar ik zou mij de moeite van reageren niet getroosten mocht ik vooreerst niet in de fiets en het topic geïnteresseerd zijn (op Treks en Sensa's zal ik niet gauw reageren ;-) )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 aug 2014 09:59

Misschien moet je het topic nog eens goed lezen, "de zwarte", de rode RIH bovenaan deze pagina is niet de fiets van TS
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 18 aug 2014 10:34

timo2.0 schreef:Misschien moet je het topic nog eens goed lezen, "de zwarte", de rode RIH bovenaan deze pagina is niet de fiets van TS
Weet je dat wel zeker? Ik had namelijk dat idee ook hoor. De TS sluit de openingspost namelijk af met de opmerking dat de RIH rood wordt met een zwarte Athena groep, en dat is deze ook...

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3110
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 aug 2014 10:49

juliandevos schreef:...., en vooral door deze fiets die ik geweldig mooi vind (alleen de zadelpen vind ik hier twijfelachtig):
Duidelijk toch? Behalve de nokken voor de shifters is er ook een bevestiging voor een tweede bidonhouder aangebracht. Iets waar ik ook nog een mooie oplossing voor zoek. :|

Plaats reactie