Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke fietskoffer?

prjz
Forum-lid

prjz 25 okt 2015 18:19

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fietskoffer. De huidige begint na zo'n 10 jaren (schat ik) een beetje gammel te worden.
Ik heb nu het trapezium model van Roseversand, die was niet zo duur. Alleen is het elke keer weer een gepas en gemeet. Zadelpen eruit en stuur los gaat nog wel, maar achterderailleur los gat me eigenlijk een beetje te ver.

Nu is er ook een groter model met zelfs een frame erin waar je de voor- en achtervork van de fiets op kan monteren, alleen die weegt zo'n 17 kg en met je fiets en nog wat andere spullen (gereedschap, pomp, schoenen) ga je dan gauw boven de 30 kg. En 30 kg is volgens mij de limiet bij de luchtvaartmaatschappijen. Bovendien vraag ik me af of alles nog wel door de achterklep van een huurauto gaat.

Kortom, wie heeft er goede ervaringen met een ander model/merk fietskoffer die niet extreem duur is zoals bij Elite of Thule?
prj

Frank
Forum-lid

Frank 26 okt 2015 11:59

http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ags-33421/

misschien is dit handig voor je?

De bikebon alan, heb ik veel gezien in ons hotel op Mallorca tijdens de IM 70.3 afgelopen mei. Was men goed over te spreken.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2015 13:25

Ik hoor goede verhalen over Evoc. Moet erbij zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb en dat ik niet weet of deze in je budget past. Maar volgens mij is o.a. @fred-mtb er lyrisch over.

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 26 okt 2015 14:25

Hier een Evoc gebruiker. Ik gebruik de case + het Evoc frame welke er nog los bijgekocht moet worden. Alles bij elkaar pittig duur..
Maar vind het wel een fijn ding, ondanks dat het geen hardcase koffer is bied hij toch genoeg bescherming.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 26 okt 2015 23:06

Afbeelding

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 27 okt 2015 09:27

Dat is versie 2.0, ik gebruik de eerste versie. Staat ook op die site.

prjz
Forum-lid

prjz 27 okt 2015 10:06

Evoc, is dat niet een beetje link zo'n stoffen koffer? Of heb ik het mis?
prj

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 okt 2015 10:24

prjz schreef:Evoc, is dat niet een beetje link zo'n stoffen koffer? Of heb ik het mis?
Heb afgelopen sept. zo'n evoc gehuurd (30e voor een week). En voldeed prima. Was een versie zonder het frame. Er zitten voldoende alu-ribben in de tas om je fiets en wielen goed te beschermen. En je kan je fiets goed in de tas kwijt, en goed vastzetten. Wel is het handig (maar dat is denk ik bij alle koffers) om bubbeltjesfolie of foam achtig spul te gebruiken op plekken waar bijv je stuur tegen je frame aan kan komen. (stuur moet je even los halen). Voordeel van tas vorm is dat als het ongeveer past in je auto, je met wat duwen en boetseren, helemaal passend kan maken. met een harde koffer is het een beetje van "het past of het past niet".
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 okt 2015 10:31

havana schreef:Ik hoor goede verhalen over Evoc. Moet erbij zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb en dat ik niet weet of deze in je budget past. Maar volgens mij is o.a. @fred-mtb er lyrisch over.
Ben er inderdaad erg tevreden over. Heb hem nu zo'n 5 jaar.
Kan mijn 63 cm EVO of XL Flash 29'er er goed in kwijt. Zit er goed vast in,
Gebruik wel extra wat isolatiebuizen rondom de framebuizen en wat "bubbeltjesplastic" voor de zekerheid.
Ervaringen met andere koffers niet, want voor de EVO gebruikte ik een kartonnen (Cannondale) doos, en die met tape verstevigd en fietsen hebben zelfs tripjes Afrika overleefd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

eonderde
Forum-lid

eonderde 28 okt 2015 10:10

Bij mij past mijn fiets, met achter derailleur in de rose koffer. Ik hoef hem alleen voorzichtig naar voren te bewegen en dan heb ik ruimte genoeg. Is een 57 storck fenomalist frame, wat toch niet een van de kortste is. En achter derailleur is toch maar één imbus? Is minder werk dan je stuur. Een fietsmaatje had een koffer gehuurd en die was exact even groot. Dus een andere koffer gaat nog niet direct je derailleur vraag oplossen.

prjz
Forum-lid

prjz 28 okt 2015 19:00

OK, bedankt voor jullie reacties.
Trouwens maken jullie het stuur los of de stuurpen?
prj

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 28 okt 2015 20:27

http://bikeboxalan.co.uk/

Maar als je het forum even had doorzocht op "fietskoffer" had je die ook wel gevonden vermoed ik. Ik heb m nu een paar jaar, erg fijne koffer.

Plaats reactie