Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

installatie sram crank op bb86 pressfit bracket

rein_w
Forum-lid

rein_w 19 sep 2016 07:57

Hoi,

Ja jarenlang meelezen toch even een vraag hier op het forum.

Ik ben een sram force 22 gxp crankstel aan het monteren in een giant defy. De bb86 lagers heb ik al ingeperst.
Ik lees op internet tegenstrijdige berichten over het gebruik van de "wavy washer". Heb ik deze nodig?
Ik de wavy washer nu aan de drive side gemonteerd tussen de crank en het rode afdek rubber van het bottombracket. Aan de non drive side zit alleen het rode afdek kapje tussen bracketlager en crankarm en verder geen spacers. Is dit dit juiste montage? Als ik een slinger aan de crank geeft draait hij maar een keer of drie rond, ik weet niet of dat is wat het moet zijn. Dank voor de hulp!

Deze hoort overigens in techniek thuis, excuses

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 sep 2016 08:38

Ja die wavy washer moet je monteren, anders houd je speling op de crank. Je hebt 't goed gemonteerd zoals omschreven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rein_w
Forum-lid

rein_w 20 sep 2016 22:41

amclassic-fan schreef:Ja die wavy washer moet je monteren, anders houd je speling op de crank. Je hebt 't goed gemonteerd zoals omschreven.
Oke! Dank voor de uitleg.

crasstest
Forum-lid

crasstest 21 sep 2016 21:09

Klopt inderdaad. Bij twijfel zou ik altijd proberen te zoeken naar schema's of exploded view's, zoals deze in jouw geval:
Afbeelding

Plaats reactie