Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8411
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 apr 2024 10:46

Voor mensen die nu denken dat ik voor enige vorm van geweld ben, nee.
Maar dat betekent niet dat het ene geweld minder erg is dan het andere.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37933
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2024 12:06

Lcsmet schreef: 30 apr 2024 09:50 Je kan toch nooit maar dan ook nooit sympathiseren met terroristen.
Of zie ik dat verkeerd.

Het "probleem" met Westerse democratiën is dat ze alles vanuit hun eigen oogpunt bekijken.
We hebben er zelfs geen probleem van gemaakt als "jongeren" gingen meevechten met IS. Toen het dan uiteindelijk einde verhaal was hebben we ze ook nog eens terug ingevlogen.
Wij zijn sterk in veroordelen, al dan niet in de sterkst mogelijke bewoordingen, van anderen maar daar blijft het dan ook bij.
Rusland heeft ons een beetje wakker geschud.

Benieuwd wat "we" gaan doen wanneer de Chinezen eens gaan uitpakken. Want het is echt niet "als" maar eerder "wanneer".
Helaas heel veel realistische dreiging in 1 post.
We hebben in de wereld te maken met idioten die nooit genoeg lijken te hebben, Putin en Xi als meest gevaarlijke.
Springsteen zong het ooit al: "All men wanna be rich, rich men wanna be king. And a king ain't satisfied untill he rules everything".
Misschien moeten we ons als Westen maar niet meer bemoeien met achterlijke culturen. Laat ze vrouwen maar onderdrukken, de sharia toepassen of heel het land controleren met camera's. Wat mij betreft zoeken ze het allemaal maar uit. Als zij geen last van ons hebben, laten ze hopelijk ons ook met rust. Wellicht wat naief, maar beter dan overal maar mee bemoeien.
Op dit forum zitten, denk ik toch, veelal mensen die het allemaal zo slecht nog niet hebben.
Stap echter eens uit de bubbel en zie wat er rondom ons aan het gebeuren is. Voor sommigen is het nu nog de ver van hun bed show, maar loop eens door de "mindere" buurten van een groot stad en vraag je af of we het ooit gekeerd krijgen.
Krijg je nooit mee gekeerd. Het zijn misschien nog geen townships, krottenwijken of favela's, maar hele wijken van Brussel, Parijs of Den Haag zijn onomkeerbaar veranderd en soort van criminele halve vrijstaat geworden.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 apr 2024 14:27

Dacht je dat het niet gekker kan, komt de burgemeester van Arnhem met een voorstel om 7 veroordeelde jihadisten die hun Nederlandse paspoort zijn kwijtgeraakt om toch nog "even" een tijdelijke verblijfsvergunningen te willen geven.

Ps over slechte buurten gesproken in Nice avondklok voor de jeugd, https://nos.nl/teletekst/127

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37933
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2024 14:28

mao schreef: 30 apr 2024 14:27 Dacht je dat het niet gekker kan, komt de burgemeester van Arnhem met een voorstel om 7 veroordeelde jihadisten die hun Nederlandse paspoort zijn kwijtgeraakt om toch nog "even" een tijdelijke verblijfsvergunningen te willen geven.
Die kunnen prima in een of ander kalifaat gaan wonen. Opzouten.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12733
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 apr 2024 15:19

Er zijn in het westen groepen die denken dat je mensen die 500 jaar terug leven hier wel even kunt inburgeren.
Dat gaat helaas niet.

Ondanks dat ik ook wel wat situaties in mijn jeugd heb meegemaakt is het de laatste 4 a 5 jaar echt extremer geworden.
Met name onder de jeugd aan het dragen van messen en bedreigen van elkaar.
Daarnaast de steeds onbezonere acties in het verkeer. Geen overtredingen maar gewoon verkeersmisdaad.

Maar wat wil je als het bovenin drupt, regent het aan de onderkant. Het is een roerige tijd die nog wel wat jaren gaat duren.
Zolang wij op blijven focussen op de grote E en niet accepteren dat er gewoon tekorten gaan komen op allerlei gebieden wordt het alleen maar erger, als we dat gaan inzien wordt het vanzelf minder. De vraag is hoe lang dat gaat duren.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8170
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 apr 2024 16:17

En dan te bedenken dat de bakermat van de beschaving toch echt in Mesopotamië (het huidige Irak) en het voormalige Perzische rijk (Iran, Afghanistan, Syrië en een deel van Turkije ligt…
Ergens is er iets mis gelopen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37933
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2024 18:22

Oh irony…..
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 20:42

Enzzo schreef: 30 apr 2024 16:17 En dan te bedenken dat de bakermat van de beschaving toch echt in Mesopotamië (het huidige Irak) en het voormalige Perzische rijk (Iran, Afghanistan, Syrië en een deel van Turkije ligt…
Ergens is er iets mis gelopen.
En durf je daar een periode/tijdstip op plakken?
(zelf schat ik zo'n kleine 2000 jaar na Zarathoestra)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 20:57

daniel1975 schreef: 30 apr 2024 12:06
Helaas heel veel realistische dreiging in 1 post.

Springsteen zong het ooit al: "All men wanna be rich, rich men wanna be king. And a king ain't satisfied untill he rules everything".

Zalig dat je Springsteen gebruikt als analyse. Het klopt nog ook.


Misschien moeten we ons als Westen maar niet meer bemoeien met achterlijke culturen. Laat ze vrouwen maar onderdrukken, de sharia toepassen of heel het land controleren met camera's. Wat mij betreft zoeken ze het allemaal maar uit. Als zij geen last van ons hebben, laten ze hopelijk ons ook met rust. Wellicht wat naief, maar beter dan overal maar mee bemoeien.

Hoeft niet perse naïef te zijn.
Maar je weet toch dat wij, Westerlingen, de waarheid in pacht hebben en het onze plicht is om die overal te gaan verkondigen en liefst opleggen. Dat deden we vroeger in naam van het geloof, nu in naam van onze (superieure en universele) waarden. Vroeger in een Victoriaans wereldbeeld werd dat de 'white man's burden' genoemd. (naar het gedicht van Kipling). Eigenlijk is het gewoon een dekmantel voor (economisch) imperialisme, vandaar de grote angst van Europese, maar vooral Amerikaanse neoliberalen voor een multipolaire wereld.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 21:01

Lcsmet schreef: 30 apr 2024 09:50 Je kan toch nooit maar dan ook nooit sympathiseren met terroristen.
Of zie ik dat verkeerd.

Dat zie je heel erg verkeerd, massa's mensen vinden terreur een te verdedigen reactie op een bezettingspolitiek. Ook hier op het forum is dat al gebleken.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 21:06

Lcsmet schreef: 30 apr 2024 09:50

Benieuwd wat "we" gaan doen wanneer de Chinezen eens gaan uitpakken. Want het is echt niet "als" maar eerder "wanneer".

Wat bedoel je hiermee? De claims die China heeft in betrekking tot De Republiek China (ook wel Taiwan genoemd) daar valt historisch wel iets over te argumenteren.

Of denk je dat de Chinezen andere militaire ambities hebben in de Pacific.

China heeft economisch erg veel te verliezen door domme militaire interventies. Dat is helemaal niet vergelijkbaar met Rusland. Ik geloof er niet in.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 apr 2024 21:12

Lcsmet schreef: 30 apr 2024 09:50
Op dit forum zitten, denk ik toch, veelal mensen die het allemaal zo slecht nog niet hebben.
Stap echter eens uit de bubbel en zie wat er rondom ons aan het gebeuren is. Voor sommigen is het nu nog de ver van hun bed show, maar loop eens door de "mindere" buurten van een groot stad en vraag je af of we het ooit gekeerd krijgen.
Eigenlijk makkelijk te beantwoorden vraag.
Binnen een wat we vandaag een democratische rechtstaat noemen (dat is het niet echt, maar soit): neen dat krijgen we niet gekeerd en demografisch gezien verkleint de kans met de tijd.

Blijft de optie: met een autocratisch of dictatoriaal regime: geen probleem om dat te keren, maar dan gaan er wat internationale rechtsregeltjes sneuvelen en conventies beëindigd worden.

Beide opties hebben voor -en nadelen.

Je kan niet alles hebben natuurlijk.....

Plaats reactie