Hoe werkt Synchronized Shifting?
De BT-DN110 accu-unit bevat een memory chip die de verschillende schakelpatronen binnen de Synchronized Shifting techniek aan kan. Eigenlijk zit het besturingssysteem ingebouwd bij de accu. Hiermee kun je naar eigen voorkeur de voor- en achterderailleur laten samenwerken. Als je de nieuwe accu hebt geïnstalleerd kun je gebruik maken van Full of Semi-Synchronized Shifting. Je moet dan nog wel de nieuwste E-TUBE firmware naar je componenten sturen. Dan kan met kabel en pc, of via Bluetooth en je smartphone of tablet. Het werkt als je een van de volgende derailleurs hebt, de FD-6870/FD-9070/FD-9150 aan de voorkant en de RD-6870/RD-9070/RD-9150 als achterderrie.Heb je dit voor elkaar dan kun je simpel switchen tussen verschillende ‘shifting modes’ via het dubbelklikken op het knopje op de junction-box. Het knipperpatroon van het ledje op de box vertelt je in welke modus je zit.Er zijn 3 modi:- Een constant brandende rode led staat voor: Manual Shift mode
- Als het ledje twee keer rood knippert staat voor mode 1: full Synchronized Shift
- Knippert het lampje drie keer rood, dan zit je in mode 2: semi Synchronized Shift
Wat is Synchronized Shift?
Bij Synchronized Shifting hoef je je alleen te focussen op je achterderailleur. De voorderailleur kiest automatisch de juiste verhouding voor je. Je bedient je schakelsysteem dus eigenlijk met 1 shifter. Als je bijvoorbeeld terugschakelt van 39-17 naar 39-15, switcht Di2 snel naar 53-19 waarmee je ongeveer dezelfde overbrenging hebt, maar je kettinglijn beter is. De video maakt alles duidelijk.De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."