Deze review komt uit Fiets Magazine nr.7 van 2017. We vergeleken daar 7 exclusieve racefietsen. Het eerste artikel uit de reeks, met de links naar de andere geteste fietsen vind je hier. Lees je het complete artikel liever op papier, bestel kun je het magazine nabestellen in onze shop.
Vooraan een volledig carbon voorvork met twee maten lagers. Die is er in twee versies: een voor een direct mount-velgrem en een voor een schijfrem. Deze 7,2 kilogram wegende fiets heeft een Campagnolo Chorus EPS-groep met 50/34 voor en 11/27 achter. Met standaard gemonteerde direct mount-remmen. En een volledig carbon Fulcrum Racing Quattro-wielset met Continental GP-banden.
Geen schijven
We zien niet dat er ook maar iemand met schijfremmen gaat rijden met deze Erakle Air. Te veel gedoe. Daarnaast zijn de modellen met steekassen technisch in het voordeel. Wat beklijft: het gevoel op een racebak onderweg te zijn. En wat ziet-ie er lekker uit. Roomwit met helblauw, diepzwarte delen, glimmend carbon. Een soort criteriumtijger. Met ingebouwde snelheid. En dat geluid… Van het Italiaanse schakelen uiteraard. Mooi spul, dat EPS. En prima passend bij deze Carrera.Nee, torsiestijf is-ie niet, dus je mag best een wat ervaren hand hebben. Heb je zelfkennis, dan mag je jezelf best deze Erakle Air cadeau doen. Wil je minder uitgeven: compleet is die er al vanaf zo’n 2400 euro. A San Marco Teamzadel.B Twee kabels door de onderbuis.
C Fulcrum Quattro Carbon wielset.