Deze draadloze fietscomputers zijn verkrijgbaar in de kleuren wit en zwart. Binnenkort is ook de software in de Mio Cyclo computers geschikt voor communicatie met het D-Fly systeem.
Edwin Haan
3 februari 2014
Shimano introduceert een draadloze Di2 unit (SM-EWW01) voorzien van het nieuwe Shimano D-Fly Data Management systeem. Dit kleine kastje biedt Di2 gebruikers nieuwe mogelijkheden om hun ritgegevens via een fietscomputer zichtbaar te maken. Het zwarte kastje bevat een compacte zender die compatibel is met Dura-Ace 9070, Ultegra Di2 6870 en Ultegra 6770 E-tube schakelsystemen. De SM-EWW01 wordt eenvoudig aangesloten op de E-tube kabels en haalt de benodigde stroom uit dezelfde accu die al wordt gebruikt door het schakelsysteem. Shimano D-Fly verzendt de gegevens via een eigen ANT draadloos protocol en maakt het mogelijk om naast de normale fietscomputer gegevens, ook je huidige versnelling en de accustatus op het scherm van je fietscomputer te tonen. De draadloze Di2 SM-EWW01 unit is zeer klein, (38×25 x12,5 mm) en weegt nog geen 5 gram. Op de foto zie je hem gemonteerd zitten op de staande achtervork.De SM-EWW01 unit gaat €79,95 kosten, het extra kabeltje dat je nodig hebt komt op €30,95. De nieuwste PRO SCIO ANT+ (€99,95 en €129,95 voor de Alti versie) fietscomputers van Shimano is compatibel met het Shimano D-Fly systeem.
Deze draadloze fietscomputers zijn verkrijgbaar in de kleuren wit en zwart. Binnenkort is ook de software in de Mio Cyclo computers geschikt voor communicatie met het D-Fly systeem.
Deze draadloze fietscomputers zijn verkrijgbaar in de kleuren wit en zwart. Binnenkort is ook de software in de Mio Cyclo computers geschikt voor communicatie met het D-Fly systeem.
Edwin Haan
3 februari 2014
Gerelateerd nieuws
Edwin Haan
Hoofdredacteur bij Fiets. Rijdt op alles met twee wielen. Wielrennen, gravelracen, crossen, mountainbiken en zelfs een voorzichtig downhill dagje komt wel eens voor. Vooral geïnteresseerd in techniek en gadgets. Favoriete grote ronde, de Giro. Favoriete klassieker, Parijs-Roubaix, ondanks een grote weerstand tegen het zelf fietsen op kasseien.
Meer artikelen van Edwin Haan