Lampre-Merida heeft onlangs toestemming gevraagd aan de UCI om op de Scultura Disc (zie hieronder, nog zonder schijfremmen) te mogen koersen. “Onze renners zijn ervan overtuigd dat het remmen beter gaat. Natuurlijk brengt een verandering altijd problemen met zich mee, zoals bij een wielwissel of voor de mechaniekers die moeten wennen aan het nieuwe systeem. Maar daar kunnen we nou eenmaal niets aan doen,” zegt Copeland. “Schrijfremmen hebben de toekomst en wij willen ze in de klassiekers al gebruiken. Daar kunnen ze echt het verschil maken.”Voorlopig is Roompot Oranje Peloton de enige ploeg die het hele seizoen gebruik maakt van schijfremmen. De kans bestaat dat erĀ nog meerdere ploegen overstag gaan en in het voorjaar te bewonderen zijn met de remmen. Deze week werd er op de Posbank flink getest met de schijfremmen voor Fiets nr.4. De bevindingen van de testers lees je binnenkort in de volgendeĀ editie van Fiets!
Lampre-Merida wil met schijfremmen rijden
Michael Kerkhof
11 maart 2016
Lampre-Merida wil graag met schijfremmen rijden in klassiekers als de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, zo meldt manager Brent Copeland aan Cyclingnews. De Italiaanse ploeg zal waarschijnlijk voor Parijs-Roubaix een presentatie houden over de nieuwe fiets. “De renners vinden het prettig. Vier renners trainen er thuis mee en zij zijn heel erg positief over de schijfremmen,” aldus Copeland. ‘Schijfremmen kunnen echt het verschil maken’
Lampre-Merida heeft onlangs toestemming gevraagd aan de UCI om op de Scultura Disc (zie hieronder, nog zonder schijfremmen) te mogen koersen. “Onze renners zijn ervan overtuigd dat het remmen beter gaat. Natuurlijk brengt een verandering altijd problemen met zich mee, zoals bij een wielwissel of voor de mechaniekers die moeten wennen aan het nieuwe systeem. Maar daar kunnen we nou eenmaal niets aan doen,” zegt Copeland. “Schrijfremmen hebben de toekomst en wij willen ze in de klassiekers al gebruiken. Daar kunnen ze echt het verschil maken.”Voorlopig is Roompot Oranje Peloton de enige ploeg die het hele seizoen gebruik maakt van schijfremmen. De kans bestaat dat erĀ nog meerdere ploegen overstag gaan en in het voorjaar te bewonderen zijn met de remmen. Deze week werd er op de Posbank flink getest met de schijfremmen voor Fiets nr.4. De bevindingen van de testers lees je binnenkort in de volgendeĀ editie van Fiets!
Lampre-Merida heeft onlangs toestemming gevraagd aan de UCI om op de Scultura Disc (zie hieronder, nog zonder schijfremmen) te mogen koersen. “Onze renners zijn ervan overtuigd dat het remmen beter gaat. Natuurlijk brengt een verandering altijd problemen met zich mee, zoals bij een wielwissel of voor de mechaniekers die moeten wennen aan het nieuwe systeem. Maar daar kunnen we nou eenmaal niets aan doen,” zegt Copeland. “Schrijfremmen hebben de toekomst en wij willen ze in de klassiekers al gebruiken. Daar kunnen ze echt het verschil maken.”Voorlopig is Roompot Oranje Peloton de enige ploeg die het hele seizoen gebruik maakt van schijfremmen. De kans bestaat dat erĀ nog meerdere ploegen overstag gaan en in het voorjaar te bewonderen zijn met de remmen. Deze week werd er op de Posbank flink getest met de schijfremmen voor Fiets nr.4. De bevindingen van de testers lees je binnenkort in de volgendeĀ editie van Fiets!
Michael Kerkhof
11 maart 2016
Gerelateerd nieuws
Review | Cube Litening Air C:68X SLX, is deze lichtgewicht geschikt voor de Marmotte?
9 augustus 2024 - Nieuws
Michael Kerkhof
Schrijft over alles wat met wielrennen en fietsen te maken heeft. Houdt van mooie brilletjes, helmen en schoenen. Favoriete koers: Parijs-Roubaix, maar vindt het ook prima om naar de Ronde van Guangxi te kijken.
Meer artikelen van Michael Kerkhof