Heel Italiaans klinkt NamedSport niet, maar het bedrijf kent toch echt haar oorsprong in Italië. Misschien heb je de oranje reclameborden en -bogen bij grote wielerkoersen al gezien van NamedSport, anders kun je er dit jaar in de Tour de France helemaal niet meer omheen. NamedSport is vanaf 2019 namelijk sponsor van het ploegenklassement.
![NamedSport](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_7289-640x427.jpg)
Repen: 7,6
Gels: 6,7
Sportdrank: 7,5Meer weten over NamedSport? Kijk dan op de website.Sanas
Het is niet het bekendste merk, maar Sanas is toch een vaste waarde op de markt van de sportvoeding. Lotto-Soudal maakt gebruik van Sanas en ook de ploeg van Marianne Vos wordt door het Belgische bedrijf gesponsord. Het bedrijf werd 30 jaar geleden opgericht door Gratien De Vos. Inmiddels wordt het bedrijf geleid door zijn dochter Sofie en haar man Arne. In Nederland is de distributie in handen van het Zeeuwse Joos Sportvoeding.
![](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_9131-1-640x427.jpg)
Sportvoeding van Sanas.De filosofie van Sanas in het kort: producten moeten gemaakt zijn van eersteklas grondstoffen, ze moeten effectief, mild voor maag en darmen én lekker zijn. Wij hebben de sportvoeding van Sanas getest en ik moet zeggen dat het heel erg meevalt.De repen zijn best fors van formaat. Je moet goed kauwen om het weg te krijgen, maar de smaak is niet vies. De smaak ‘salty peanut flavor’ is inderdaad erg ‘salty’, maar heeft weinig pindasmaak. De fruitbar kan ermee door, maar is wat ons betreft niet echt voor herhaling vatbaar. De gels en sportdrank zijn prima. Ondanks dat de verpakking ietwat saai en goedkoop oogt, is Sanas kwalitatief gewoon een goed merk. Nadeel is dat alles grof aanvoelt en best groot van formaat is. Dat nodigt niet echt uit tot het nuttigen van de reep.Totaalcijfers (op basis van smaak, verpakking en eetbaarheid):
Repen: 6,8
Gels: 7,2
Sportdrank: 7,4Meer weten over Sanas? Kijk dan op de website.BYE!
Boost Your Energy, daar staat BYE! voor. Waar veel merken de basisstoffen uit een potje halen, daar kiest BYE! ervoor om het lekker natuurlijk te houden en alles vers te oogsten/plukken.Dat het ‘natuurlijk’ is merk je wel. De smaak is iets anders, maar niet op een vervelende manier. De appel/kaneel reep is prima en kauwt lekker weg. De meegenomen energiegel van rode vruchten was iets minder fijn. Een zure smaak is niet vervelend, maar prikkelend zuur is niet echt heel fijn. Daarnaast is het formaat van de drinkgel aan de grote kant. Voordeel: er zit een draaidop op, waardoor je de energiegel over meerdere momenten kunt innemen.
![BYE Sportvoeding](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_7293-640x427.jpg)
Roompot-Nederlandse Loterij maakte in het verleden gebruik van de BYE!-producten. In vergelijking met eerdergenoemde merken is het assortiment van BYE! niet heel groot, maar wie weet komt daar nog verandering in. Voorlopig is het prima en heeft BYE! bijna alles wat je nodig hebt op voorraad. We gaan er nog veel van horen.Totaalcijfers (op basis van smaak, verpakking en eetbaarheid):
Repen: 7,4
Gels: 6,6
Sportdrank: 7,6Meer weten over BYE!? Kijk dan op de website.Eurosport
Het in Etten-Leur gevestigde Outdoor Fanatics wist waar het aan begon toen het de overvolle sportvoedingsmarkt betrad. Het is heel lastig om als nieuwkomer je plekje te veroveren, maar Outdoor Fanatics heeft wel de naam mee. Niemand minder dan Eurosport en Discovery Adventures hebben hun naam aan de sportvoeding verbonden. Oud-prof en tegenwoordig televisiecommentator Bobbie Traksel is als ambassadeur eraan verbonden. Traksel wilde eerst de sportvoeding testen alvorens hij er zijn naam aan zou verbinden. Schijnbaar is het goedgekeurd, anders was hij nu geen ambassadeur geweest.
![](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_9130-1-640x427.jpg)
Niet alleen op televisie te bewonderen, maar ook in je achterzak.Wij ontvingen de Eurosport sportvoeding. De repen, gels en potten zien er qua uiterlijk mooi en strak uit en ook de logo’s van beide televisiezenders pronken uiteraard op de voeding. Ten opzichte van de andere merken op de markt springt het er qua smaak en textuur niet echt uit, maar de naam Eurosport kan natuurlijk wel een eyecatcher zijn voor veel wielervolgers. Dat is slim gekozen.De energiegel met perziksmaak is goed weg te werken, maar wel aan de zoete kant. De reep doet een beetje denken aan dat van Stealth, en dat is niet positief bedoeld. Het ziet er – zoals eerder gememoreerd – een beetje uit als montagepasta. De smaak valt ten opzichte van de Stealth-reep wel mee, maar het uiterlijk van de reep helpt er bij ons absoluut niet aan mee. De kersreep smaakt inderdaad naar kers, maar dan wel chemische kers.Totaalcijfers (op basis van smaak, verpakking en eetbaarheid):
Repen: 5,8
Gels: 6,8
Sportdrank: 7,2Meer weten over Eurosport sportvoeding? Kijk dan op de website.NatuSport
Heel lang is NatuSport nog niet actief op de sportvoedingmarkt. Met een eigen afdeling productontwikkeling bij moederbedrijf Natusor is er na intensief onderzoek een eigen sportvoedinglijn ontwikkeld. Daarbij is er intensief samengewerkt met topsporters, voedingsdeskundigen en sportartsen.
![NatuSport](https://www.fiets.nl/app/uploads/NatuSport-600x600.png)
Repen: 8,2
Gels: 7,2
Sportdrank: 7,1Meer weten over NatuSport? Kijk dan op de website.
De volgende keer testen we de rest van de sportvoeding en komen we met het eindresultaat.
Lees ook
![Sportvoeding test](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_7274-e1538056525457.jpg)
Fiets test sportvoeding – Deel 1
28 september 2018 - Fietsaccessoires
Lees ook
![Fiets test Sportvoeding](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_7273-e1539269415637.jpg)
Fiets test sportvoeding – Deel 2
11 oktober 2018 - Fietsaccessoires
Lees ook
![Fiets test sportvoeding deel 3](https://www.fiets.nl/app/uploads/IMG_8501-e1543512112571.jpg)
Fiets test sportvoeding – Deel 3
30 november 2018 - Voeding