De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Stap 1
Kijk door de bocht waar je naartoe wil. Draai je schouder licht in en druk je binnenste elleboog naar beneden. Deze gaat niet zoals een mountainbiker naar buiten maar blijft kort langs het lichaam.Stap 2
Trap zo lang mogelijk door. Is de snelheid te hoog of de bocht te krap dan druk je het buitenste been naar beneden. Door deze stevig omlaag te drukken behoud je druk.
Stap 3
Kom licht uit het zadel. Zo is het mogelijk de fiets iets platter te houden, waardoor je meer grip houdt.
Kort door de bocht
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De basis is hetzelfde als wanneer je een bocht met grotere radius aanvangt. Om de cross goed in beeld te brengen worden er in veldrit parcoursen veel 180 graden bochten aangebracht. Deze lusjes bevatten meerdere korte haakse bochten als een soort uit de hand gelopen slalom.
Stap 1
Kijk goed door de bocht. Je gaat tenslotte daar heen waar je naar kijkt. Probeer ver vooruit te kijken.
Stap 2
Schakel voor de bocht 2 versnellingen terug zodat je snel weer op gang komt wanneer je terug begint te trappen.
Stap 3
Laat de banden het werk doen. Door de fiets licht onder je vandaan te laten schuiven verklein je de draaicirkel en ben je eerder in staat om weer aan te zetten. Hoe sneller je op de pedalen kan gaan staan hoe beter.