De KNWU hoopt met Shimano Service Center de volgende stap te zetten in haar doelstelling om met Fondo een fietsend Nederland te maken. Shimano Service Center heeft zich namelijk voor twee jaar verbonden als materiaal- en onderhoudspartner, laat men weten in een persbericht.

De trainingsapp Fondo maakt flexibele trainingsbegeleiding toegankelijk voor fietsers die ‘ongebonden’ zijn. Met de trainingsapp wil de KNWU van toegevoegde waarde zijn voor deze groep en hen op nieuwe manieren aan zich binden en interesseren voor de wielersport. “Om beter te worden is het belangrijk om naast een goede lichamelijke conditie ook te beschikken over goed materiaal in topconditie. Dit partnership met de experts van Shimano Service Center lag dan ook voor de hand, want zo kunnen we samen meer fietsers voorzien van relevante kennis over de verschillende aspecten van het beter worden”, legt Margo de Vries (directeur Commercie & Facilitair bij de KNWU) uit.

In de Benelux zijn er op dit moment zo’n 150 Shimano Service Center’s. “Uiteraard is het belangrijk dat je je fiets regelmatig onderhoudt. Daarmee verleng je niet alleen de levensduur van je fiets, maar verhoog je ook je eigen fietsplezier. Denk hierbij aan probleemloos en vloeiend schakelen of aan veilig en vlot kunnen remmen. Daarnaast is het van belang dat niet alleen jijzelf, maar ook je fiets klaar is voor een grote tocht of een evenement. Als je in de bergen gaat trainen heb je bijvoorbeeld een ander verzet nodig dan wanneer je dat in de Nederlandse polders doet”, legt Lennard Vis, marketing manager bij Shimano Benelux uit.

Meer weten over Fondo? Check dan deze site.

Shimano Service Center en Fondo
Lennard Vis en Margo de Vries.