Cervélo Áspero
Dat is het eerste grote verschil met de hardcore crossfietsen. Wat het stuurgedrag van de fiets betreft, bij het insturen van een lopende bocht wekt de Cervélo altijd de indruk enigszins vertraagd te reageren. Zoals een oude Mercedes met de eerste stuurbekrachtiging, weliswaar een heel mooie Mercedes…Het frame kan een heel brede band kwijt, maar er is niet erg veel ruimte tussen band en staande zitbuis. Dit kon wel eens ophopingen geven bij zware modder en klei. Aangezien je in het wedstrijd veldrijden niet breder mag gaan dan 33 millimeter tubes, heeft de brede achterbrug voor een crossfiets weinig meerwaarde. Nadat we de modder en singletracks achter ons hebben gelaten, knallen we een glooiende gravelstrook op. We pakken het stuur in zijn naar buiten staande beugels en leggen ons plat. Hier is deze fiets voor gemaakt! Natuurlijk kun je met deze gravelbike een zaterdagochtend competitiecross rijden, maar profs stellen nu eenmaal hogere eisen. Cervélo zal serieus aan de slag moeten om met een wedstrijdklare cyclocrosser te komen!Gravelstuur van Easton.
Kabelgeleider.