De gegevens van de MX zijn nog zeer summier, maar het komt er op neer dat de vering en demping gedaan wordt door lucht én de blaasbalg. De techniek wordt ook gebruikt bij luchtvering op zeer luxe auto’s. De MX kent meerdere voordelen zoals een simpele opbouw en daardoor een zeer laag gewicht en géén onderhoud. Juist ja, geen onderhoud beloofd Magura! Omdat de vork geen ‘platform-systeem’ kent dat het deinen via de demper tegen moet gaan, is de demper wel afhankelijk van een goed ontworpen veersysteem.
De Magura XM wordt in maart al uitgeleverd aan fabrikanten en zou dus kunnen verschijnen op fietsen die vanaf de zomer geleverd gaan worden. Eerder al hopen we een test te kunnen brengen.
Sneak preview
fietsredactie
15 januari 2008
Magura lanceert voor het 2009-seizoen een redelijk revolutionaire schokdemper. Redelijk revolutionair, omdat we twee jaar geleden al eens een prototype van dit veerelement gezien hadden, maar dan onder de naam ‘Continental’.
fietsredactie
15 januari 2008