…SRAM Apex. Speciaal voor de tijdrit naar de Plan de Corones in de Giro zorgde SRAM voor ‘extra’ bergversnellingen voor de gesponsorde profs. John Gadret en Alexandre Vinokourov maakten gebruik van de Apex delen, in combinatie met de ‘gebruikelijke’ SRAM Red delen. Wel zo makkelijk als je stukken ‘klim’ met maximaal 24% tegen komt…Gadret werd derde en Vinokourov achtste. Winnaar Garzelli reed met Shimano Dura-Ace met een compact crankstel en maximaal ’28’ achter…
De nieuwe SRAM Apex bestaat ‘vooral’ uit een lange slag achterderailleur en 11-32 cassette in combinatie met een 34/50 Compact crankstel. De nieuwe groep heeft de gebruikelijke technieken van SRAM zoals die ook te vinden zijn bij de Rival, Force en Red groepen: DoubleTap, instelbare ‘Reach Adjust’ schakelhendel. En ‘Exact Actuation’en ‘Zero-Loss’ zorgen voor snel en precies schakelen. De Apex heeft een nieuwe ‘lange slag’ achterderailleur, nieuw ontwikkelde remmen en is uitgevoerd in ene chique zwarte kleur. De complete groep weegt 284 gram minder (11%) dan een ‘doorsnee’ triple Shimano 105 groep. De Apex zal vanaf deze zomer verkrijgbaar zijn en zal zo’n € 150,- euro goedkoper uitvallend dan een Rival groep. In het augustus nummer een uitgebreide test van de delen!
De nieuwe SRAM Apex bestaat ‘vooral’ uit een lange slag achterderailleur en 11-32 cassette in combinatie met een 34/50 Compact crankstel. De nieuwe groep heeft de gebruikelijke technieken van SRAM zoals die ook te vinden zijn bij de Rival, Force en Red groepen: DoubleTap, instelbare ‘Reach Adjust’ schakelhendel. En ‘Exact Actuation’en ‘Zero-Loss’ zorgen voor snel en precies schakelen. De Apex heeft een nieuwe ‘lange slag’ achterderailleur, nieuw ontwikkelde remmen en is uitgevoerd in ene chique zwarte kleur. De complete groep weegt 284 gram minder (11%) dan een ‘doorsnee’ triple Shimano 105 groep. De Apex zal vanaf deze zomer verkrijgbaar zijn en zal zo’n € 150,- euro goedkoper uitvallend dan een Rival groep. In het augustus nummer een uitgebreide test van de delen!