De uitgangspunten bij de fietsenmerken waren hetzelfde als in de afgelopen jaren. Ondermeer Specialized, BMC en Trek kwamen met een nieuwe kasseienspecial:BMC’s GranFondo GF01, Specialized’s Roubaix SL4, and Trek’s Domane.Grofweg kozen alle teams voor zoveel mogelijk comfort, ook de teams die geen speciale fiets tot hun beschikking hadden. Lotto-Belisol liet de Ridley Noah thuis en reed op de Ridley Helium, GreenEdge verkoos de Scott CR1 boven de Foil. Ook Rabobank liet de standaard fietsen voor dit seizoen in de garage staan. Lars Boom dokkerde met de Giant Defy Advanced SL over de kasseien in plaats van met de TCR Advanced SL, en stapte na materiaalpech over op een crosser. Het was goed voor de zesde plaats.De tubes werden voor Parijs-Roubaix traditiegetrouw minder hard opgepompt, en de bandjes waren ook wat breder dan normaal: 27 millimeter. De bandendruk lag gemiddeld rond 5 bar. Ook kozen renners vaker voor standaard aluminium velgen, hoewel dat minder het geval was dan in voorgaande jaren. De betrouwbaarheid van carbon wielen is aanzienlijk toegenomen.Toch zie je dat veel teams in Parijs-Roubaix gebruikmaakten van materiaal dat niet van de eigen suppliers afkomstig is. De meest gebruikte tubes waren de Ambrosio Nemesis en de Mavic Reflex. Ploegen die normaal op andere merken rijden, hadden er gewoon een ander stickertje op geplakt.
Fietsredactie ism Future
9 april 2012
Nog even nagenieten van Parijs-Roubaix. Geen race vraagt zoveel van het materiaal als de Noord-Franse kasseienklassieker. De meeste ploegen reden daarom op speciale fietsen.
De uitgangspunten bij de fietsenmerken waren hetzelfde als in de afgelopen jaren. Ondermeer Specialized, BMC en Trek kwamen met een nieuwe kasseienspecial:BMC’s GranFondo GF01, Specialized’s Roubaix SL4, and Trek’s Domane.Grofweg kozen alle teams voor zoveel mogelijk comfort, ook de teams die geen speciale fiets tot hun beschikking hadden. Lotto-Belisol liet de Ridley Noah thuis en reed op de Ridley Helium, GreenEdge verkoos de Scott CR1 boven de Foil. Ook Rabobank liet de standaard fietsen voor dit seizoen in de garage staan. Lars Boom dokkerde met de Giant Defy Advanced SL over de kasseien in plaats van met de TCR Advanced SL, en stapte na materiaalpech over op een crosser. Het was goed voor de zesde plaats.De tubes werden voor Parijs-Roubaix traditiegetrouw minder hard opgepompt, en de bandjes waren ook wat breder dan normaal: 27 millimeter. De bandendruk lag gemiddeld rond 5 bar. Ook kozen renners vaker voor standaard aluminium velgen, hoewel dat minder het geval was dan in voorgaande jaren. De betrouwbaarheid van carbon wielen is aanzienlijk toegenomen.Toch zie je dat veel teams in Parijs-Roubaix gebruikmaakten van materiaal dat niet van de eigen suppliers afkomstig is. De meest gebruikte tubes waren de Ambrosio Nemesis en de Mavic Reflex. Ploegen die normaal op andere merken rijden, hadden er gewoon een ander stickertje op geplakt.
De uitgangspunten bij de fietsenmerken waren hetzelfde als in de afgelopen jaren. Ondermeer Specialized, BMC en Trek kwamen met een nieuwe kasseienspecial:BMC’s GranFondo GF01, Specialized’s Roubaix SL4, and Trek’s Domane.Grofweg kozen alle teams voor zoveel mogelijk comfort, ook de teams die geen speciale fiets tot hun beschikking hadden. Lotto-Belisol liet de Ridley Noah thuis en reed op de Ridley Helium, GreenEdge verkoos de Scott CR1 boven de Foil. Ook Rabobank liet de standaard fietsen voor dit seizoen in de garage staan. Lars Boom dokkerde met de Giant Defy Advanced SL over de kasseien in plaats van met de TCR Advanced SL, en stapte na materiaalpech over op een crosser. Het was goed voor de zesde plaats.De tubes werden voor Parijs-Roubaix traditiegetrouw minder hard opgepompt, en de bandjes waren ook wat breder dan normaal: 27 millimeter. De bandendruk lag gemiddeld rond 5 bar. Ook kozen renners vaker voor standaard aluminium velgen, hoewel dat minder het geval was dan in voorgaande jaren. De betrouwbaarheid van carbon wielen is aanzienlijk toegenomen.Toch zie je dat veel teams in Parijs-Roubaix gebruikmaakten van materiaal dat niet van de eigen suppliers afkomstig is. De meest gebruikte tubes waren de Ambrosio Nemesis en de Mavic Reflex. Ploegen die normaal op andere merken rijden, hadden er gewoon een ander stickertje op geplakt.
Fietsredactie ism Future
9 april 2012
Gerelateerd nieuws