De vork is zo ontworpen dat de wind van de spaken wordt weggeleid. Minder turbulentie en luchtweerstand is het resultaat. De tweede technologie is een gestructureerd oppervlak. Er wordt structuurlak toegebracht om de wind zo dicht mogelijk bij het frame te houden en ook daardoor de luchtweerstand te verminderen.

 “Enkele jaren geleden waren er op de Olympische Spelen zwemmers die alle olympische records verbeterden omdat ze eigenlijk een soort van schubben op hun zwempakken hadden. In het zwemmen zijn die pakken verboden, maar in het fietsen is zoiets niet verboden dus hebben wij dat op onze fietsen toegepast’’, zegt Anthony Kumpen, commercieel directeur Ridley.” De derde technologie is de geïntegreerde rem in de voor-en achtervork.”

”Dankzij de Ridley Noah Fast bespaart André Greipel meer dan 20 Watt in vergelijking met de normale road bike, claimt Kumpen. ,,Bovendien is er een daling van de hartslag met 4%’’.

Winst

Kumpen: “Ik denk dat Greipel nu aan zijn beste seizoen ooit bezig is. Hij trapt meer watt dan dat hij ooit getrapt heeft. Dat komt omdat hij waarschijnlijk fysisch goed in orde is maar ook door zijn fiets: de wattage die je kan trappen hangt immers af van de aerodynamica van je fiets en de stijfheid ervan. Ik denk dat hij één van de kanshebbers is om de groene trui te pakken, misschien wordt het wel moeilijk om deze te behouden tot op het einde. We hebben in ieder geval een groene fiets voor hem geprepareerd.”