Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Ff een tufje erop om de band naar de rand te krijgen
Het kuiltje in het midden van de velg omdat het een tubeless ready velg is en dus de tubelessband moeite heeft om erop te ploppen. Zelf geen ervaring mee maar m.i. de velg goed insmeren met zeepsop (afwasmiddel gemengd met water ) en dan goed oppompen tot maximaal 7 bar want dan zal de band zich wel goed tegen de velgrand gaan zetten.ncornelisse schreef: ↑11 jul 2019 19:42 Vorige maand heb ik een Farsports setje laten overkomen, 25mm breed. Met deze set had ik veel problemen om een band zonder bobbels op de velg te krijgen. Het is uiteindelijk gelukt met veel sop/wd40. De zijkant, bead? komt dan niet tegen de velgrand te liggen, maar in het midden van de velg.
Dit gebeurde met de Conti 5000 en met de Pirelli Velo banden.
Het velgbed van deze Farsports set heeft een soort kuiltje in het midden waardoor dit denk ik gebeurd.
Iemand dezelfde ervaring?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Welke Pirelli heb je de P zero of de Cinturato.
De eerste zit niet heel strak. Cinturato weet ik het niet van.
Maar met de huidige banden en velgentrend is sop of montage vloeistof wel noodzakelijk om hem net en snel op de velg te krijgen.
De eerste zit niet heel strak. Cinturato weet ik het niet van.
Maar met de huidige banden en velgentrend is sop of montage vloeistof wel noodzakelijk om hem net en snel op de velg te krijgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
p zero was dat, maar het komt idd door de tubeless velg. Die had ik nooit moeten nemen. Had gewoon voor de normale clincher velg moeten gaan. Maar de set is verkocht. De nieuwe set voor de nieuwe fiets wordt een velg met een normaal velgbed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee dat maakt echt niet zoveel uit. Tubeless velg is prima. Ik rijd ook met P zero,s op tubeless velgen en geen enkel probleem slinger ze er zo om. Michelins ook, de pro one TL gaan ietsje lastiger maar nogsteeds prima.
Kijk even of het velglint wel goed mooi strak in de velg zit en lekker dun is.
Kijk even of het velglint wel goed mooi strak in de velg zit en lekker dun is.
Via de zoekfunctie: viewtopic.php?f=11&t=56869&hilit=remblokken
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Besteld hij ze zelf ook bij CSC?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Op pagina 262 (dat is maar 2 pagina's terug) van ditzelfde topic
wmc schreef: ↑01 jul 2019 07:38Ik heb mijn wielset daar besteld. Het zijn en blijven gewoon Chinese wielen van Carbon Speed Cycle, maar het neemt vooral voor jezelf wat gedoe weg en hij biedt een jaar garantie. Geen idee hoe dat uitpakt als je er ook aanspraak op wilt maken, maar vooralsnog ben ik tevreden over het bestelproces en de levering.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik had het eens gevraagd voor die garantie vorig jaar en hij stuurt ze dan terug en dan moet je wachten tot hij het wiel of ander wiel terug krijgt van China.Lcsmet schreef: ↑14 jul 2019 16:12Op pagina 262 (dat is maar 2 pagina's terug) van ditzelfde topic
wmc schreef: ↑01 jul 2019 07:38Ik heb mijn wielset daar besteld. Het zijn en blijven gewoon Chinese wielen van Carbon Speed Cycle, maar het neemt vooral voor jezelf wat gedoe weg en hij biedt een jaar garantie. Geen idee hoe dat uitpakt als je er ook aanspraak op wilt maken, maar vooralsnog ben ik tevreden over het bestelproces en de levering.
Had dan nog iemand gevonden via Facebook die dit doet en toch beter afhandelt. Hij heeft wielsets liggen en kan direct je wiel wisselen bij garantie.