Carbon clinchers uit China vragen
https://www.giant-bicycles.com/nl/giant-slr-brake-pads
@Orlok, ik zeg niet dat ik het beter weet - ik geef alleen mijn ervaringen. Mijn zoon heeft met de Giant blokken op zijn Reynolds wielen wel een piepend geluid bij lange afdalingen gehad ( Galibier - Telegraphe ) - dus zal dan toch met type wiel - hars en of klankast te maken hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb met velgremmen ook nog nooit toe in ingesteld. Niet op de MTB, niet op de racer.
Gewoon inknijpen en klaar. Ook nooit piepen.
Wel hard inknijpen zodat het blokje niet verdraaid met aandraaien. Ik vond het met toe in altijd maar vaag remmen.
Gewoon inknijpen en klaar. Ook nooit piepen.
Wel hard inknijpen zodat het blokje niet verdraaid met aandraaien. Ik vond het met toe in altijd maar vaag remmen.
Ik heb 50 mm carbon clinchers van Farsport binnengekregen. Er is geen velglint bij geleverd. Weet iemand of je gewoon velglint kunt gebruiken of is het beter een extra dunne variant te kiezen ? Het gaat om deze versie :
https://www.wheelsfar.com/customize-roa ... p0057.html
En "Drive side" betekent toch rechterkant ?
https://www.wheelsfar.com/customize-roa ... p0057.html
En "Drive side" betekent toch rechterkant ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Tubeless velglint zou ik gebruiken, kun je ook gelijk je banden tubeless monteren.
En drive side is inderdaad de rechter zijde, dus de snelspanner zit verkeerd om
En drive side is inderdaad de rechter zijde, dus de snelspanner zit verkeerd om
Ik rijd nu een zo'n 3 jaar met de 60 mm variant van 25 mm breed en de keramische lagers van Helin Liu - CSC. Mijn ervaringen tot nu toe zijn op zich goed. Het carbon is prima, de naven zijn echt top en lopen soepel, maar de spaken vind ik minder goed. Deze hielden zich enige tijd goed, totdat ik een keer met deze wielen over de drentse flinten (kasseistookjes) ben gereden. Sindsdien meerdere spaakbreuken, uitsluitend achter aan de non-drive side. Daartoe deze vervangen met spaken van Helin Liu, maar toen deze ook weer braken, overgestapt op de SAPIM CX-Ray spaken (bij wheel-parts). Gewoon zelf met een eenvoudige wielrichter, spaak voor spaak vervangen, en voor 12X2 euro, weer volledig voorzien. Echt niet moeilijk en sindsdien geen enkele problemen meer.
Een punt wat ik ook wel noemswaardig vind, is het gemak van de het onderhouden van de naaf. Deze haal je even met 2 inbussleutels los, en je kan de boel invetten. Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met een gemiddeld MAVIC wiel welke bestaat uit busjes/ringtjes/borgveertjes/palletjes, vind ik het Chinese ontwerp 100x beter.
Een punt wat ik ook wel noemswaardig vind, is het gemak van de het onderhouden van de naaf. Deze haal je even met 2 inbussleutels los, en je kan de boel invetten. Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met een gemiddeld MAVIC wiel welke bestaat uit busjes/ringtjes/borgveertjes/palletjes, vind ik het Chinese ontwerp 100x beter.
De oorzaak van een spaakbreuk is meestal een te lage spaakspanning.
Niet geheel toevallig dus, dat het aan de non drive breekt,
Goed dat je zelf de spaken compleet vervangen hebt, en hopelijk op maximale spanning gezet hebt aan ND kant.
Niet geheel toevallig dus, dat het aan de non drive breekt,
Goed dat je zelf de spaken compleet vervangen hebt, en hopelijk op maximale spanning gezet hebt aan ND kant.
Ik ben tevreden van m'n CSC wielen maar koos destijds voor de goedkoopste spaken.
Ik denk dat er op 2 jaar tijd intussen een 6-tal nippels gebroken zijn. Dat is geen drama. Normaal kan ik het ritje wel uitrijden en mijn FM maakt geen probleem om snel even te fixen.
Heel erg tevreden van de wielen maar ik zou deze keer ook gewoon de sapim spaken kiezen.
Ik denk dat er op 2 jaar tijd intussen een 6-tal nippels gebroken zijn. Dat is geen drama. Normaal kan ik het ritje wel uitrijden en mijn FM maakt geen probleem om snel even te fixen.
Heel erg tevreden van de wielen maar ik zou deze keer ook gewoon de sapim spaken kiezen.