DT Swiss P 1750 wielen
Ik heb mijn nieuwe Rose CDX di2 disc binnen.
Die zou geleverd worden met een set swiss R23 spline disc wielen, die zijn niet meer te leveren. Er zit nu een set Swiss P 1750 in. Die zien er prima uit, heb ze niet gewogen, dat is ook niet super belangrijk voor mij dus ben ik ook niet verdrietig of zo iets maar:
Ik kan geen enkele info vinden over deze P 1750 set.
Heeft iemand wel eens een review of nadere informatie over deze wielen gezien?
Vind het op zich wel handig om die twee sets even te vergelijken met vraag of ze beetje gelijkwaardig zijn
Die zou geleverd worden met een set swiss R23 spline disc wielen, die zijn niet meer te leveren. Er zit nu een set Swiss P 1750 in. Die zien er prima uit, heb ze niet gewogen, dat is ook niet super belangrijk voor mij dus ben ik ook niet verdrietig of zo iets maar:
Ik kan geen enkele info vinden over deze P 1750 set.
Heeft iemand wel eens een review of nadere informatie over deze wielen gezien?
Vind het op zich wel handig om die twee sets even te vergelijken met vraag of ze beetje gelijkwaardig zijn
Allard
Ik vermoed dat de 1750 al wat oudere wielen zijn. De EX1750 zijn MTB wielen welke al zo'n jaartje of 10 op de markt zijn. Wellicht dat ze deze ook in de P serie gebruiken.
Lijkt me niet dat ze je de nieuwste serie hebben gestoken. Ik had wel even aan de bel "geklingeld" bij Rose hoe e.e.a. nu echt zit.
Lijkt me niet dat ze je de nieuwste serie hebben gestoken. Ik had wel even aan de bel "geklingeld" bij Rose hoe e.e.a. nu echt zit.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Denk eerder dat het OEM wielen zijn die alleen geleverd worden in (goedkopere) fietsen en niet als losse set.
Je mag aannemen dat er wel op is bezuinigd t.o.v. de R23 Spline, maar zonder uitgebreide speks is dat niet te bepalen.
Je mag aannemen dat er wel op is bezuinigd t.o.v. de R23 Spline, maar zonder uitgebreide speks is dat niet te bepalen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
ik had al even contact gezocht dit was antwoord;vincent75 schreef: ↑20 jan 2018 10:28 Ik vermoed dat de 1750 al wat oudere wielen zijn. De EX1750 zijn MTB wielen welke al zo'n jaartje of 10 op de markt zijn. Wellicht dat ze deze ook in de P serie gebruiken.
"...Aangezien voor de productie van de fiets de oorspronkelijk geplande DT Swiss R 23 wielen niet meer beschikbaar waren, hebben wij als alternatief de nieuwe DT Swiss P 1750 wielen uit 2018 gemonteerd. Deze wielen hebben een normale snelspanner. Het CDX frame is aan de achterkant geschikt voor 10 mm steekassen en snelspanassen.
De nieuwe P 1750 wielen zijn een goed en adequaat alternatief."
Ik heb contact gezocht omdat in orginele opzet beiden wielen een steekas hebben. nu alleen voorwiel. Ik had eigenlijk bewust gekozen voor twee steekassen. Maar ik ben nu vooral benieuwd hoe de twee sets zich tot elkaar verhouden en dat kan ik nergens vinden, vandaar de vraag.
Allard
- fietser1972
- Forum-lid
als ik een frame besteld zou hebben met steekassen en krijg er een geleverd met snelspanners, zou ik me behoorlijk bekocht voelen. Contact opnemen met Rose, zou ik zeggen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Hieruit mag je afleiden dat Rose deze 2 sets gelijkwaardig vindt en dat zal best wel , maar het komt natuurlijk op de details aan.
Je kan ook wat eigen research doen en de componenten van je 1750 set kritisch bekijken, dus wat vindt je aan teksten op naven en velgen... en deze vergelijken met wat bekend is van de R23 Spline
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Als het een troost mag zijn ; de lagers van de R23 Spline zijn zeker geen DT swiss kwaliteit. Ik heb op nog geen twee jaar al elk lagertje mogen vervangen.
Aan de andere kant is een snelspanner ipv een beloofde steekas toch echt geen evenwaardig alternatief.
Aan de andere kant is een snelspanner ipv een beloofde steekas toch echt geen evenwaardig alternatief.
-
- Forum-lid HC
Wat is dan DT Swiss kwaliteit?
Ik heb vind de kwaliteit van DT Swiss tegen vallen, zou eerder voor Hope gaan!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
DT Swiss maakt, net als ieder andere componentfabrikant , zelf geen lagers maar koopt ze in op de wereldmarkt, heeft met DT Swiss kwaliteit niks te maken
2 jaar in de shit rijden en lagers moeten wisselen is overigens niks om over te zeuren.
Het ging er trouwens niet om wattie moet kiezen als alternatief, maar of het geboden alternatief gelijkwaardig is aan wat hij verwachtte, even los gezien van de discussie steekas, da's inderdaad vreemd.
2 jaar in de shit rijden en lagers moeten wisselen is overigens niks om over te zeuren.
Het ging er trouwens niet om wattie moet kiezen als alternatief, maar of het geboden alternatief gelijkwaardig is aan wat hij verwachtte, even los gezien van de discussie steekas, da's inderdaad vreemd.
Herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je schaft je een frame aan met steekas voor en achter.beren040 schreef: ↑20 jan 2018 10:49.......;
"..............Deze wielen hebben een normale snelspanner. Het CDX frame is aan de achterkant geschikt voor 10 mm steekassen en snelspanassen. ....."
......beiden wielen een steekas hebben. nu alleen voorwiel. Ik had eigenlijk bewust gekozen voor twee steekassen. ...........
Origineel worden er wielen met steekassen voorzien.
Ik zou minstens terug wielen met steekassen willen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Er wordt altijd zo lyrisch gedaan over de kwaliteit van bvb DT Swiss 240 naven. Daar kunnen deze R23 naafjes zeker niet aan tippen.colnagofreak schreef: ↑20 jan 2018 13:34 Wat is dan DT Swiss kwaliteit?