Remblokken Carbonwielen
Ik zal mijn stem toelichten :
Reynolds blokken werken perfect op mijn Shimano C50 en C35 wielen. Ze piepen niet - remkracht en doseerbaarheid is ruim voldoende en ook in volle afdaling is remmen geen hachelijke onderneming. Ik weet niet hoe de Reynolds zich gedragen op andere merk wielen.
Wel heb ik gereden met de volgende combinaties:
Lightweight - Swisstop geel ( licht pieperig en gele streep )
Campagnolo Hyperon - Campagnolo carbon blokken ( te bokkerig naar mijn mening )
Shimano C50 - Shimano Blokken ( goed maar blokken te hard ) / BBB Blokken ( verdwenen als sneeuw voor de zon , te zacht dus.)
Reynolds blokken werken perfect op mijn Shimano C50 en C35 wielen. Ze piepen niet - remkracht en doseerbaarheid is ruim voldoende en ook in volle afdaling is remmen geen hachelijke onderneming. Ik weet niet hoe de Reynolds zich gedragen op andere merk wielen.
Wel heb ik gereden met de volgende combinaties:
Lightweight - Swisstop geel ( licht pieperig en gele streep )
Campagnolo Hyperon - Campagnolo carbon blokken ( te bokkerig naar mijn mening )
Shimano C50 - Shimano Blokken ( goed maar blokken te hard ) / BBB Blokken ( verdwenen als sneeuw voor de zon , te zacht dus.)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ervaring met Reynolds blauw en Swissstop geel. Reynolds wint dit duel met overmacht. In droge omstandigheden remt t net zo goed als alu.
- boswielrenner
- Forum-lid
Reynolds en lightweight remblokken werken uitstekend. Mocht er maar één kiezen dus Lightweight variant gekozen. Is volgens mij gewoon Swisstop. Prijs/kwalitatief zijnReynolds Cryo blue pads super goed.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Wie heeft ervaring en/of kan wat vertellen over speciale kurk-rubbercompound remblokken voor carbonvelgen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik moet zeggen dat deze remblokken, meegeleverd met carbonwielen van Carbonspeed, m.i. goed remmen (droog weer) zelfs een noodstop moeten maken waarbij mijn achterwiel blokkeerde, dus . . Alleen vindt dat deze remblokken snel slijten, vandaar en wil natuurlijk niet dat het carbon beschadigd, ajbwik.benvdv schreef:Ben overgestapt van mijn meegeleverde remblokken van farsports naar Black Prince van Swisstop. Een wereld van een verschil. (alleen nog droog gereden)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Remmen perfect maar mijn remrand is keramisch bewerkt.Orlok schreef:Wie heeft ervaring en/of kan wat vertellen over speciale kurk-rubbercompound remblokken voor carbonvelgen?
Nu Reynolds bleu remmen ook goed.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Swisstop black prince en Yellow king remmen beide heel goed alleen bij yellow king krijg je de gele strepen op je wiel. Met beide kan ik minimaal zo een 8000 km rijden (in Limburg of Ardennen en soms hoger gebergte)
BBB en Mavic kurk compound vind ik helemaal niks. In een halve afdaling helemaal weggeremd.
Ik heb ook nog Reynolds liggen maar nog nooit gebruikt.
BBB en Mavic kurk compound vind ik helemaal niks. In een halve afdaling helemaal weggeremd.
Ik heb ook nog Reynolds liggen maar nog nooit gebruikt.
Wat bedoel je met 'keramisch' bewerkt of is dat hetzelfde als 'basalt brake surface'. Die Reynolds remblokken heb ik trouwens ook op het oog.nijkie schreef:Remmen perfect maar mijn remrand is keramisch bewerkt.Orlok schreef:Wie heeft ervaring en/of kan wat vertellen over speciale kurk-rubbercompound remblokken voor carbonvelgen?
Nu Reynolds bleu remmen ook goed.
Ervaring met Reynolds en Swissstop (geel). Vind de Reynolds stukken beter.