Shimano Ultegra DI2
Ik heb sinds een week mijn canyon in gebruik met shimano DI2 uitgerust. Alles werkt perfect maar op oneffen weg, en dan bedoel ik geen kasseiweg maar grof beton of oude asfalt of klinkerweg dan rammelen mijn shifters. De mekaniekers van canyon zijn op de hoogte van dit probleem, het zit volgens hen in de lepels van de shifters. Zijn er nog mensen met dit probleem zo ja dan hoor ik het graag zou dit probleem willen aankaarten bij Shimano Benelux.
-
- Forum-lid
Ik fiets ook met Di2 Ultegra. Nergens last van, geen rammelende shifters.
Altijd onderweg...
-
- Forum-lid
dan heb je waarschijnlijk een fiets met schijfremmen... de Shimano BR-RS805 rammelen bij mij ook...is een bekend euvel....krijg via mijn FM telkens te horen dat er aan een oplossing gewerkt wordt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je neemt het kapje van de shifters (dat glimmende ding, komt los met een vijsje dat je makkelijk kwijt speelt)
Er zit dan een horizontaal staafje waar je shifter tegen botst, tussen je shifters en dat staafje steek je een stukje zacht plastic (ik heb een stukje klevend stuurlint gebruikt)
Alles terug dicht doen en rammel weg.
De reden van de rammel: er is geen rem met veer die aan je remhendel trekt zoals bij traditionele remmen.
Ik hoop toch echt dat de nieuwe R8000 dit niet meer heeft.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11ccec/3/4/M/n/abcdijghij.png)
Dank u wel bospaadje, ik heb het opgelost met een stukje van een oude binnenband. De oplossing ligt dikwijls in simpele dingen. Ik heb het nog niet uitvoerig kunnen testen, maar sta achter uw aanpak. Alvast bedankt voor de gouden tip.