Hallo,
in Nederland is Giant misschien nog net iets beter gekend dus ik ga ten rade bij de noorderburen
Ik ben ik het bezit van een Giant Cadex CFR 1, Athena groep, campagnolo afwerking. Niets bijzonder misschien maar hij heeft wel wat emotionele waarde en ik wil die graag in ere herstellen. Alle onderdelen zijn nog bruikbaar. Twee zaken mis ik echter:
- handgrepen specifiek voor deze groep. Indien niet meer te vinden Is een switch van remmen en shifters hier een oplossing? Zoja: welke aan te raden.
- voorvork is op de schroefdraad middendoor gebroken en ik krijg dus het balhoofd en de stuurpen niet meer vastgedraaid. Weet iemand welk voorvork best gebruikt wordt om dit te vervangen (maatname 1", met schroefdraad dus)
- hoe kan ik het kader zo mooi mogelijk terug herstellen/reinigen zonder grote kosten te maken?
Wie kan mij verder helpen om dus:
- de juiste producten te bestellen
- heeft weet van tweedehands mogelijkheden om deze fiets te herstellen
- heeft eventueel onderdelen die mij verder helpen
- kent goede websites of leveranciers die mij de juiste producten kunnen aanleveren.
Alvast bedankt. In bijlage enkele foto's.
GIANT CADEX CFR 1 met gebroken voorvork
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
https://www.bike-components.de/de/Campa ... 998-p1788/
deze dus.
Een voorvork van 1 inch in aluminium met draad kan ik zo snel niet vinden. Maar een chromo voorvork 1 inch van staal past ook wel en die zijn meestal niet zo heel duur nieuw.
Anders een carbon 1 inch zoeken op tweedehands websites. Hoeft de kleur ook niet te matchen. Wel de huidige schachtlengte even opmeten en je moet een beetje geluk hebben.
Tja en ik zou beginnen met gewoon alles te demonteren en individueel per onderdeel schoon te maken. Goed boenen laag wax over het frame heen. Spuiten heeft geen meerwaarde denk ik.
deze dus.
Een voorvork van 1 inch in aluminium met draad kan ik zo snel niet vinden. Maar een chromo voorvork 1 inch van staal past ook wel en die zijn meestal niet zo heel duur nieuw.
Anders een carbon 1 inch zoeken op tweedehands websites. Hoeft de kleur ook niet te matchen. Wel de huidige schachtlengte even opmeten en je moet een beetje geluk hebben.
Tja en ik zou beginnen met gewoon alles te demonteren en individueel per onderdeel schoon te maken. Goed boenen laag wax over het frame heen. Spuiten heeft geen meerwaarde denk ik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!