Raar probleem oppompen banden
Beste mensen,
We hebben een vrij nieuwe elektrische fiets van Gazelle en daarmee heb ik bij beide banden een raar probleem.
Wanneer ik de banden oppomp (4,5 bar) en ik haal de pomp eraf, dan blijft de lucht prima in de band totdat ik de zwarte dopjes op het ventiel draai. Dit geldt zowel bij de voorband als de achterband. Als ik het dopje erop draai, gaat de band leeglopen.
Ik heb goed gecontroleerd of de overige (metalen) ringen vast zitten en dat is het geval.
Ik snap niet wat er mis is. Ik laat de dopjes er nu maar vanaf. Het enige wat ik kan bedenken is dat de dopjes de druk zouden reguleren in de band (en dat 4,5 bar te hoog is) maar dat zouden we geavanceerde dopjes moeten zijn dan.
Weet iemand wat er mis is?
We hebben een vrij nieuwe elektrische fiets van Gazelle en daarmee heb ik bij beide banden een raar probleem.
Wanneer ik de banden oppomp (4,5 bar) en ik haal de pomp eraf, dan blijft de lucht prima in de band totdat ik de zwarte dopjes op het ventiel draai. Dit geldt zowel bij de voorband als de achterband. Als ik het dopje erop draai, gaat de band leeglopen.
Ik heb goed gecontroleerd of de overige (metalen) ringen vast zitten en dat is het geval.
Ik snap niet wat er mis is. Ik laat de dopjes er nu maar vanaf. Het enige wat ik kan bedenken is dat de dopjes de druk zouden reguleren in de band (en dat 4,5 bar te hoog is) maar dat zouden we geavanceerde dopjes moeten zijn dan.
Weet iemand wat er mis is?
Hier staat uitleg over "het oppompen van een fietsband".
Ik zou dan met de vrij nieuwe elektrische fiets naar de fietsenmaker gaan en hem het probleem voorleggen. Ik neem aan dat je toch wel iets van garantie hebt gekregen op de elektrische fietsen. Hij kan dan even met je meelopen en gelijk kijken wat het probleem is.
Tip: na het opppompen niet het zwarte dopje erop draaien.
Tip: na het opppompen niet het zwarte dopje erop draaien.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Die dopjes houden hooguit stof en vuil buiten. Spanning te hoog? Ligt helemaal aan de banden. Min/max spanning staat op de banden, toch al minstens 60 jaar.
-
- Forum-lid
Volgens mij worden we hier collectief in de maling genomen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Waarom zou ik dat doen? Ik ben behoorlijk handig, dit heb ik gewoon nog nooit gezien. Jullie blijkbaar ook niet... Kom anders even langs in Vlissingen, mag je een kijkje komen nemen.
En uiteraard zitten de overige metalen ringen gewoon vast.
En uiteraard zitten de overige metalen ringen gewoon vast.