Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Bij mijn gravel frame was de passing van het BB niet heel goed, tenminste dat zei de FM die het geperst heeft. Nu zit er zo nu en dan een kraakje in. FM zei ook dat het eventueel met een wat dikkere pasta bij montage op te lossen zou zijn. Verder geen problemen gehad bij montage. Kijk ook even in gravelracer topic voor het probleempje waar ddx tegen aan is gelopen.
Abide.
-
- Forum-lid
Afgelopen week eindelijk de tijd gevonden om mijn frame VB-R-010 van bij Velobuild op te bouwen. Frame was al binnen sinds begin Augustus....
De montage ging vrij vlot zonder verassingen, enkel de gaatjes voor de remmen nog eens moeten doorhalen met een boortje. Daar zat de lak wat dik.
Topkapje van het stuur was ook niet veel soeps, heb een mailtje naar de verkoper op aliexpress gestuurd om te kijken of hij mij een nieuw kan bezorgen.
Groepset: Ultegra DI2 R8085
Zadel: selle italia (komt van mijn vorige Merckx)
Wielen: Mavic Cosmic (deze staan te koop, heb men oog laten vallen op een setje full carbon wielen van Planet X 60/60)
Nog op het lijstje naar het voorjaar toe:
pedalen ultegra R8000
Wahoo Element
Bij deze even enkele snelle foto's, betere foto's volgen bij wat beter weer.
De montage ging vrij vlot zonder verassingen, enkel de gaatjes voor de remmen nog eens moeten doorhalen met een boortje. Daar zat de lak wat dik.
Topkapje van het stuur was ook niet veel soeps, heb een mailtje naar de verkoper op aliexpress gestuurd om te kijken of hij mij een nieuw kan bezorgen.
Groepset: Ultegra DI2 R8085
Zadel: selle italia (komt van mijn vorige Merckx)
Wielen: Mavic Cosmic (deze staan te koop, heb men oog laten vallen op een setje full carbon wielen van Planet X 60/60)
Nog op het lijstje naar het voorjaar toe:
pedalen ultegra R8000
Wahoo Element
Bij deze even enkele snelle foto's, betere foto's volgen bij wat beter weer.
Jammer van de glossy afwerking. persoonlijk vind ik dit niet mooi zeker niet met de matte afwerking van het stuur. Idd is het bizar dat de ronde topcap behorende bij het aero 'most' stuur jou door de verkoper op Aliexpress verkeerd was toegestuurd. Voor de rest is het m.i. een van de mooiste frames. Daar ga je veel plezier va aan hebben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
@orlok de topcap zat bij het frame. Die bij het stuur zat was gewoonweg gebarsten en dus niet bruikbaar.
Maar denk dat ik even achter een origineel alu kapje van pinarello ga. Heb daar precies iets meer vertrouwen in. Want daar moeten toch wel enkele Nm op om het zaakje samen te houden.
Maar denk dat ik even achter een origineel alu kapje van pinarello ga. Heb daar precies iets meer vertrouwen in. Want daar moeten toch wel enkele Nm op om het zaakje samen te houden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Topcap heeft niks te houden. Dat is alleen afstellen en verder niets. Het echte vastzetten doe je met de klemming van de stuurpen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik heb het ook over de afstelling voor de lagerdruk. Maar dat kapje dat er bij zat was echt niet om over naar huis te schrijven....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nogmaals, dat kapje heeft niets te houden. Zodra je stuurpen is vastgedraaid zou je zelfs je topcap weg kunnen halen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Idd, je hebt zelf magnetische top-caps.daniel1975 schreef: ↑04 nov 2017 20:56 Nogmaals, dat kapje heeft niets te houden. Zodra je stuurpen is vastgedraaid zou je zelfs je topcap weg kunnen halen.
Die houden de boel echt niet op zijn plaats!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Mijn redenering zat inderdaad even helemaal fout. Had dus ook helemaal niet zoveel druk op het plaatje moeten zetten.
Toch nog maar een vraagje hier.
Zijn er naast velobuild nog meer bekende Chinese frame bouw sites?
IK ben namelijk op zoek naar een frame met een stack rond de 617.
Op velobuild is de max stack van de frames rond de 599 en ik wil eindelijk niet met al te veel spacers rijden...
Zijn er naast velobuild nog meer bekende Chinese frame bouw sites?
IK ben namelijk op zoek naar een frame met een stack rond de 617.
Op velobuild is de max stack van de frames rond de 599 en ik wil eindelijk niet met al te veel spacers rijden...