Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 mei 2018 21:23

Nee Daniel, is 4x1cm aan spacers en een conische spacer van 1,5cm.
Ik dacht hetzelfde.....
Gaat niet om de rijeigenschappen, met een carbon vorkbuis raden ze meer dan 3cm aan spacers af.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2018 07:44

Die 3cm had ik ook al bedacht, maar ik weet niet hoe serieus dat is. Zal ook afhangen van de persoon; 65kg of 90kg, 90mm stuurpen of 130mm.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 mei 2018 08:33

daniel1975 schreef: 20 mei 2018 13:01 Ja, ik snap niet dat een FM dit wil verkopen.
Ik zie genoeg fietsen met een flinke spacertoren bij FM die gereed staan voor aflevering, maar moet je dan als FM zeggen tegen de klant je mag bij mij geen Bianchi of DeRosa kopen?

Vaak zijn het fietsen van 5K of meer waarmee de gebruiker vaak niet meer dan 1 a 2 ritjes van 60 kilometer per week maakt en soms eens een toertochtje van 100+.

Met zo'n spacertoren ondervind de gebruiker echt geen nadelig gevolgen er wordt tenslotte niet mee gekoerst, De meeste forrumers hier kijken met andere ogen naar een fiets dan deze recreatieve fietsers die wat geld te besteden hebben. ;)

Rij eens een toertocht vanuit 3Bergen met mooi weer, dan is een spacertoren de standaard.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2018 10:02

Die 3cm spacers is echt achterhaald. Dat stamt nog uit de tijd dat carbon niet 100% vertrouwd werd. Een zadelpen die een flink stuk uitsteekt is al een stuk "gevaarlijker". Hoe vaak gaat het daarbij mis?
Het ziet er natuurlijk niet uit maar volgens mij gaat het hier om niet al te ervaren berijder. Iedere maand een spacertje er onderuit en van de zomer rijdt hij met 2cm spacers, zonder idioot grote drop op een prachtige fiets (met de verkeerde groep :mrgreen: ).

Lukt dat niet dan is het misschien het verkeerde frame. Een aero fiets waar je als een windvanger op gaat zitten klopt gewoon niet helemaal maar als je het zelf mooier vind dan een endurance frame waarop je tegenwoordig al min of meer gedwongen wordt tot schijfremmen en je hebt vertrouwen in de fietsenmaker kan het toch zomaar de beste keuze zijn voor iemand.
Campagnolo Ultra Dork

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 mei 2018 15:22

Uiteraard moet ieder dat zelf weten, het doet echter wel afbreuk aan zo'n mooie fiets.
Hopelijk moet TS nog leren om diep te zitten, dan ziet die foto er over een jaar een stukje anders uit. ;)
In ieder geval veel plezier met je Bianchi!

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 21 mei 2018 18:57

Ik zou hem doen ook met die spacers super mooie fiets, hij moet eerst nog wennen aan de fiets lijkt mij?

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 21 mei 2018 19:27

Moraal van het verhaal. Gooi geen plaatje van je nieuwe fiets op dit forum. Wordt toch steeds afgebroken door een aantal internethelden omdat er een spacertje teveel opzit of omdat de verhoudingen niet kloppen (volgens hen). En anders zal er wel de verkeerde groep opzitten? (Lees: geen Campagnolo). In mijn ogen gaat een spacertje teveel je fietsplezier niet bederven, onterechte afbrekende reacties des te meer.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 mei 2018 20:10

Maar goed dat alle profs hun fiets niet posten.
Die weten ook vaak niet een goed passende fiets te vinden..... ;)
Bijlagen
img_0984_670.jpg
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2018 20:26

Die hebben dan ook nog minder te kiezen dan wij.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2018 20:36

kristofvs schreef: 21 mei 2018 19:27 Moraal van het verhaal. Gooi geen plaatje van je nieuwe fiets op dit forum. Wordt toch steeds afgebroken door een aantal internethelden omdat er een spacertje teveel opzit of omdat de verhoudingen niet kloppen (volgens hen). En anders zal er wel de verkeerde groep opzitten? (Lees: geen Campagnolo). In mijn ogen gaat een spacertje teveel je fietsplezier niet bederven, onterechte afbrekende reacties des te meer.
Een fiets die een ander lelijk vindt, om wat voor reden dan ook gaat mijn fietsplezier niet vergallen.
Moeten rijden op een racefiets met een spacertoren en een Shimano groep zou dat wel een beetje doen. Een persoonlijke mening noemen we zoiets en als je zieltje daar te teer voor is moet je inderdaad geen foto's van je bling bling spulletjes op een forum posten.

Het is wel opvallend dat het Bianchi topic de plek is voor dit soort discussies. Ik vraag mij af hoe dat zo komt. Zou het er aan kunnen liggen dat het één van de meest toegankelijk Italiaanse merken is (vaak niet idioot duur en veel dealers in NL) en aan de andere kant het Italiaanse merk met de zo ongeveer meest rijke historie?
Campagnolo Ultra Dork

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 21 mei 2018 22:13

kristofvs schreef: 21 mei 2018 19:27 Moraal van het verhaal. Gooi geen plaatje van je nieuwe fiets op dit forum. Wordt toch steeds afgebroken door een aantal internethelden omdat er een spacertje teveel opzit of omdat de verhoudingen niet kloppen (volgens hen). En anders zal er wel de verkeerde groep opzitten? (Lees: geen Campagnolo). In mijn ogen gaat een spacertje teveel je fietsplezier niet bederven, onterechte afbrekende reacties des te meer.
Yep ik vind dit een zeer vermakelijk forum prima leerstof voor de marketing student hoe consumenten simpel te beïnvloeden zijn en kenbaar klauwen vol met geld uit geven.voor een simpel produkt als een fiets;

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 21 mei 2018 22:53

Ik lees dat er lezers zijn die behoefte hebben aan meer uitleg over deze heiligschennis die ik gepleegd heb.

Het begon enkele weken geleden dat ik merkte dat mijn huidige fiets te veel kraakte en drie verschillende fietsenmakers het probleem niet hebben kunnen oplossen. De kraak is er alleen bij het staan op de pedalen. Ik haat geluid en kraakjes en bovendien zat ik te klooien met de Campagnolo groep die maar tot 28 tanden achter kon herbergen. Mijn gewicht en training waren niet in de juiste verhouding bleek op de Redoute en andere heel steile klims in Wallonië.

Niet echt voldoende redenen om voor een andere fiets te gaan, maar een kleine opleving van de Bitcoin koers bracht opeens toch heel andere opties. En dus de beslissing genomen: ik geef gewoon een keer meer uit dan ik normaal zou doen en verwen jezelf met iets moois.

Toen begon de zoektocht en al snel bleek dat de verschillen tussen de merken van betere kwaliteit, te klein zijn voor mij om echt goed te merken. Dus besloot ik om voor de in mijn ogen echt mooiste te gaan. De Oltre XR4. Maar veel te duur. Deze heeft voor mij de ideale frame dikte en de meest fantastische kleuren. Als Italië liefhebber (en Alfa Romeo liefhebber), was ik al snel fan.

Vervolgens ben ik bij een aantal Bianchi dealers binnen gestapt om de modellen uit de Endurance serie te bekijken en voelen. Binnen budget maar er mistte toch iets. In de geometrie was het qua schoonheid voor mij net minder dan de XR4. Ik was wel van plan om voor de Endurance te gaan vanwege prijs en verwacht comfort TOV race serie, tot iemand mij op de XR3 wees.

Uiterlijk voor mij net zo mooi als de XR4, maar veel betaalbaarder. Zeker door de 105 groep te kiezen. Ook hier weer dat ik verschil met Ultegra waarschijnlijk niet echt ga merken en keuze voor Shimano omdat ik dan makkelijk een 30 of zelfs, durf ik het te zeggen, een 32 te kunnen monteren.

Paar dealers gebeld voor prijsvergelijk en toch maar voor dichtstbijzijnde gekozen want de prijsverschillen zijn een lange trip niet waard en vervolgens daar direct de XR3 besteld.

Aan de hand van mijn vorige fiets en de meting van toen besproken of ik een 53 of 55 wilde en het werd de 55. Met mijn vorige fiets heb ik in t begin zitten klooien met tintelende vingers en voeten en ik was bang dat deze XR3 te sportief zou zijn, dat speelde mee om voor 55 te gaan.

De spacers hebben we het nooit over gehad, bovendien was het net voor sluitingstijd en ik wilde graag de fiets snel hebben ivm aankomende tochten. Zou anders zelf pas weer een week later kunnen.

Een week later heb ik dus idd mijn mooie XR3 opgehaald en "ze" staat nu in de woonkamer, zo mooi. Misschien zelfs als permanente plek IPV de garage. Die spacers realiseerde ik mij pas door de reacties hier. Maar ach, ik heb inmiddels al 120km gefietst zonder een enkele klacht van mijn lichaam. Zaterdag fiets ik Limburgs Mooiste, de week er na Mont Ventoux en Alpe d'Huez. Ik beloof dat als ik thuis kom en nog steeds pijn vrij ben, ik de eerste spacer er af haal en ritueel zal verbranden.

Tot die tijd geniet ik van elke meter die ik op mijn XR3 rijd en elke minuut die ik vanaf mijn luie bank er naar kan kijken. Aero of niet en met teveel spacers of niet.
Afbeelding

Plaats reactie