Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BBCustom Frame

jernst
Forum-lid

jernst 19 apr 2008 00:01

Iemand ervaring met dit merk? De nieuwe racefiets waar ik naar een het kijken ben heeft een frame van dit merk, maar kan er maar heel weinig informatie over vinden.
Over het frame zelf heb ik alleen deze link gevonden.

http://afterbuy.de/afterbuy/shop/storef ... id=7729119

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 19 apr 2008 00:57

Alleen al om de kreet op de achtervork made in west Germany zou ik 'm niet willen hebben...
Niets is wat het lijkt..

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 19 apr 2008 01:47

maurice schreef:Alleen al om de kreet op de achtervork made in west Germany zou ik 'm niet willen hebben...

Hoho, dat is pas nuttige informatie!!

En nu een poging tot een constructieve bijdrage.
Herkomst van het frame zal waarschijnlijk in Taiwan of iets dergelijks te vinden zijn en niet in Duitsland. Hier en daar zie je soms verschillende frames opduiken onder een andere merknaam die toch zo verdacht veel op elkaar lijken. Ikzelf rij met een Red Bull carbon X-Lite. Vorige week kwam ik iemand tegen met een carbon focus, weet niet welk type. Dat leek op mijn frame als twee druppels water. Het zou mij dus ook geen haar verwonderen dat ze uit dezelfde fabriek kwamen. Het frame waar jij het over hebt ziet er wel zeer netjes afgewerkt uit, vind het een prachtig frame. Het is geen zwaar frame maar ook geen superlicht, je mag dus vermoeden dat niet het onderste uit de kan gehaald is wat betreft de mogelijkheden met carbon. Is meteen ook minder risicovol.

Zeker ben je pas als je er eentje gekocht hebt of eentje kunnen testen maar gezien de afwerking lijkt het mij in orde. Uiteraard mijn bescheiden mening.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 19 apr 2008 08:46

Lijkt deze wel. moozes blizzard 1050 gr en 850 euro.
Afbeelding

grtz;mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 19 apr 2008 09:54

Dat is nu net wat ik bedoel!
Blijf bij mijn voorgaande gedachte.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 19 apr 2008 10:33

Paar puntjes.
Gezien het feit dat er maar heel weinig (hele grote) carbonproducenten zijn (meeste in china, taiwan is te duur geworden voor handwerk) is de kans behoorlijk groot dat je frame uit één van de drie grootste fabrieken komt.
Fietsproducenten zijn dwergen (de meeste dan) in vergelijking met deze fabrieken en moeten tijd inkopen waarbij een behoorlijke producent misschien een maand van de jaarproductie voor zijn rekening neemt.
Er zijn merkgebonden mallen en universele mallen (waar iedereen gebruik van kan maken).
de bovengenoemde frames maken gebruik van universele mallen, waarbij de achtervork op heel veel no name frames zit, de bracketpot van een Univega komt en het geheel waarschijnlijk bij topkey vandaan komt.
Kennelijk worden de leegloopuren van de fabriek gebruikt om dit soort produkten samen te stellen.
Nadeel is dat je maar moet avonturen of de kwaliteit goed is, de producent die weinig of niets van fietsen afweet zelf de eindcontrole doet en ook de geometrie bepaald (hopelijk kopieren ze een goed frame).

Verder is de prijs imho. ook weer niet zo interessant (beetje meer en je hebt een merkprodukt) en zegt gewicht en de gebruikte hoeveelheid carbon (gewicht) vrij weinig over de sterkte, een goed design en het gebruik van materiaal op de juiste plekken (dus niet lukraak) bepaald veel meer de kwaliteit van een frame.

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 19 apr 2008 11:00

Dan moet ik je toch ff verbeteren.
bovengenoemde frames komen van carbotech(oa producent van pinarello,merkx,ridley,bh,)
En de mallen zijn hetzelfde maar de specs van een frame voor een bepaalde fabrikant is toch echt anders.
Oa wilier maakt gebruik van het bovengenoemde frame

grtz;mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 19 apr 2008 11:25

Misschien dat de vorken van pinarello (of de buizen) van carbotech komen want volgens mij assembleerd pina haar frames nog steeds zelf (voor ridley)
De bracketpot is in ieder geval sinds drie jaar een ontwerp van Topkey (of het moet een hele goedkope kopie zijn?)

Verder: Mallen zijn vast dus de mal bepaald de geometrie (en mal in helaas niet nastelbaar maar maat/geometrie gebonden. Onlangs heb ik een no name frame nagemeten dat bij het bracket en de het balhoofd de mallen van een ander merk had geleend en deze mallen had gecombineerd met een eigen produkt voor de zadellug en frame had voorzien van een goedkope achtervork.
Klacht was dat er geen "loop" in het frame zat.
In dat geval koop je voor ca. 750 Euro een hoop chemisch afval. Wat ik wil zeggen is dat je appels met appels moet vergelijken en dat ik voor iets meer geld liever een gerennomeerde naam heb (zelfs als een no name produkt er uiterlijk gewoon hetzelfde uit ziet).

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 19 apr 2008 11:57

Ken iemand die "no-name" frame's monteert voor bepaald duits merk, die is er absoluut niet over te spreken. Van de 10 komen er 6 terug, de maten kloppen voor geen meter ook de geometrie is vaak een groot probleem. Als je goed zoekt krijg je ook voor 750 euro een overjarige giant carbon en dan koop je echt geen kat in de zak
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

jernst
Forum-lid

jernst 19 apr 2008 13:56

Geometrie is het probleem niet, als de maten van het frame tenminste kloppen die op de site vermeld staan. 56 variant van dit frame was volgens het meetcentrum waar ik enige tijd geleden een complete lichaamsmeting heb laten doen perfect voor mij.

De prijs die erbij staat is niet wat ik ervoor hoef te betalen, kan hem compleet afgemonteerd met Dura Ace, Mavic Ksyrium Elite wielen zoals hij op onderstaande link staat krijgen voor net geen 1300 euro (nieuw)

http://afterbuy.de/afterbuy/shop/storef ... id=6977590

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 apr 2008 14:26

Das natuurlijk geen geld voor een nieuwe fiets met Dura Ace, als je de wielen en de groep los koopt ben je 't al bijna kwijt.

De geometrie in de middelste maten is wel goed, maar de kleine en grote maten mankeerd het aan. De balhoofdbuis is gewoon 1,5-2 cm te kort van de grootste maat, erg vreemd dat die buis nauwlijks langer is dan die van een maat kleiner.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie