Nieuwe applicatie die routes maakt.
-
- Forum-lid
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Zoiets zit ook op mijn Garmin Touring Plus, maar ik bedenk meestal liever zelf waar ik heen wil. Ik kom op die voor me bedachte routes vaak op wegen/paden, waar ik liever niet met de racefiets ben. (onverhard soms, ondanks dat ik dat uitgezet heb).
-
- Forum-lid
Heb het ook net bekeken,maar kan er geen warme goevoelens van krijgen
Stippel mijn eigen ritjes wel uit

Stippel mijn eigen ritjes wel uit

Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
e routeplanner van de Fietsersbond geeft je op verzoek een rondje van elke afstand die jij wenst. Dan kom je inderdaad op verrassende plaatsen uit.SqueeZer schreef:maar als je even zonder inspiratie zit en verast wilt worden is een random route generator wel eens leuk.
-
- Forum-lid
Er gaat niets boven het zelf tekenen van routes in Basecamp of zoals ik nog doe in de voorganger daarvan Mapsource.
Voorwaarde is wel dat je je die programma's goed eigen maakt.
Voorwaarde is wel dat je je die programma's goed eigen maakt.
Basecamp heeft geen enkel voordeel boven een online tool, behalve dan dat t ook werkt zonder internet. Zelfde geldt voor Mapsource.
+1 voor BRouter-WebNee_Nee schreef:http://Www.brouter.de
Werkt simpel, goed en snel. Voordeel: Je kunt nu routes tekenen over wegen/bergpassen die momenteel nog gesloten zijn. Ik gebruik dit momenteel om m'n ritjes voor de zomervakantie uit te stippelen. Bij Garmin, GPSies, Google e.d. lukt het niet om een route te teken over een pas die momenteel gesloten is.
De meeste routes teken ik in Garmin Connect. Werkt prima. Ik controleer nieuwe/onbekende wegen dan met Google Streetview. Alleen is Streetview in enkele landen niet beschikbaar. Da's lastig als je zo'n 10 km v.d. Duitse grens woont.
GPSies gebruik ik ook af en toe. Bij het teken is het corrigeren wat lastig. Ik teken vaak een route door ruwweg enkele punten op de kaart te zetten en ga vervolgens met de lijnen aan het slepen voor een leuke route en afstand. Met GPSie lukt dat niet. GPSies is wel fantastisch om routes van anderen te zoeken.
De Fietsersbond routeplanner werkt super, maar alleen binnen Nederland. Deze stuurt je perfect over de juiste wegen. B.v. als je kiest voor Racefiets-route:
De racefietsroute gaat zoveel mogelijk over wegen voorzien van een goed wegdek, bij voorkeur asfalt. Je fietst zo min mogelijk over smalle schelpenpaadjes, en niet over onverharde wegen. De route geeft de voorkeur aan wegen met een min of meer recreatief karakter en wegen buiten de bebouwde kom. In deze route kom je geen hindernissen voor gewone, lange en brede fietsen tegen.
Keep On Harking !
Nadeel is wel dat hij bestaande Routes gebruikt van je Strava account, je komt dus niet (voor jou) op nieuwe wegen terecht.Heppiebianchi schreef:ik kwam deze tegen,lijkt mij wel handig.
http://www.grinta.be/nl/nieuws/6032/dez ... -te-rijden
Of begrijp ik het verkeerd, en gebruikt de applicatie jouw Strava gegevens om juist een andere route aan te maken?
-
- Forum-lid
Hij maakt juist andere routes,maar omdat ik net onder Amsterdam woon,gaan vele routes die hij van hieruit maakt dwars door de stad,en dat is juist wat ik niet wil.mao schreef:Nadeel is wel dat hij bestaande Routes gebruikt van je Strava account, je komt dus niet (voor jou) op nieuwe wegen terecht.Heppiebianchi schreef:ik kwam deze tegen,lijkt mij wel handig.
Of begrijp ik het verkeerd, en gebruikt de applicatie jouw Strava gegevens om juist een andere route aan te maken?
Dus voor mij tenzij ik vanuit een andere lokartikel een route laat plannen minder bruikbaar.
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Hij maakt inderdaad nieuwe routes aan, mij stuurt hij meteen voor 10km de steenweg op richting Brusselmao schreef:Nadeel is wel dat hij bestaande Routes gebruikt van je Strava account, je komt dus niet (voor jou) op nieuwe wegen terecht.Heppiebianchi schreef:ik kwam deze tegen,lijkt mij wel handig.

Hij stuurt mij ook ergens 2km een straat in, maakt een lusje van 100m en dan dezelfde weg terug. Er is duidelijk nog werk aan.
Het probleem van de heatmaps op strava is dat ook behoorlijk wat mensen hun woon-werk uploaden, die nemen dan de kortste weg ipv de mooiste weg.
Welke instellingen gebruiken jullie op BRouter? Op Safety lijkt hij me wel leuke paden voor te schotelen. Maar dan mss wel offroad?