Is toch Chinees geworden die Volvo ?
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Je hebt het dan denk ik over de hybride versie, daar zijn inderdaad heel wat problemen mee geweest.
Ik heb zelf een V60 T5 2.0 benzine gekocht uit 2018 (modeljaar 2019), ding heeft nauwelijks iets gelopen dus verwacht niet veel problemen. Jammer dat ze bij Volvo geen 5 cilinders meer hebben, ik zal de mijne missen maar dat is in het licht van d CO2 regels wel te begrijpen.
Ik heb zelf een V60 T5 2.0 benzine gekocht uit 2018 (modeljaar 2019), ding heeft nauwelijks iets gelopen dus verwacht niet veel problemen. Jammer dat ze bij Volvo geen 5 cilinders meer hebben, ik zal de mijne missen maar dat is in het licht van d CO2 regels wel te begrijpen.
De eerste XC90 had enorm veel kwaliteitsproblemen (roest, electronica,...) en daar was niet eens een hybride versie van (mijn baas had toen zo'n ding, reed meer rond in een vervangwagen dan in zijn XC90)
De V60 is echt wel een knap ding en super goede stoelen (alleen jammer van de 5-cylinder die weg is)
De V60 is echt wel een knap ding en super goede stoelen (alleen jammer van de 5-cylinder die weg is)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
5 cylinder..... in mijn studententijd 2 jaar met een Audi 80 CD 5E gereden. 2.2L 5-cyl, 136pk. Zal van rond bouwjaar 1984 zijn geweest. De Golf gti was helemaal het mannetje, maar tegen die 5 pitter konden ze toch niet op.
Toen al verslingerd geraakt aan de mooie roffel van de 5 cyl, die was onbetaalbaar mooi.
Later nog wel serieus naar een V850 met 5-cyl gekeken, maar dat werd toen allemaal zo duur dat ik die stap nooit heb durven zetten.
De huidige motoren vind ik geen zak aan. Die pruttelende 3 pootjes met 150pk of meer leveren op zich de prestaties wel, maar ik heb er niks mee. Ik moet wel een verschrikkelijke rationele brainwave hebben wil ik zo'n ding aanschaffen.
Toen al verslingerd geraakt aan de mooie roffel van de 5 cyl, die was onbetaalbaar mooi.
Later nog wel serieus naar een V850 met 5-cyl gekeken, maar dat werd toen allemaal zo duur dat ik die stap nooit heb durven zetten.
De huidige motoren vind ik geen zak aan. Die pruttelende 3 pootjes met 150pk of meer leveren op zich de prestaties wel, maar ik heb er niks mee. Ik moet wel een verschrikkelijke rationele brainwave hebben wil ik zo'n ding aanschaffen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je zal voor meer dan vier cilinders toch in de buidel moeten tasten voor een relatief nieuwe auto.
Dan ga je toch snel boven de 300pk ook nog.
Ik vind die BMW 3 cilinder anders beter klinken dan hun vier cilinders.
Ook een generatie ding. Rijd er pas een M5 V10 hard voorbij zegt mijn zoon van 11, "ik vind een tesla beter klinken" Hij is afgelopen week al een kilo afgevallen
Dan ga je toch snel boven de 300pk ook nog.
Ik vind die BMW 3 cilinder anders beter klinken dan hun vier cilinders.
Ook een generatie ding. Rijd er pas een M5 V10 hard voorbij zegt mijn zoon van 11, "ik vind een tesla beter klinken" Hij is afgelopen week al een kilo afgevallen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat nep geplof doet pijn aan je oren inderdaad. Niets “echt” aan.
Die oude 3.0 in lijn was veel fraaier.
Het zal idd wel een generatie dingetje zijn, maar voorlopig ben ik nog niet toe aan een duracelauto.
Die oude 3.0 in lijn was veel fraaier.
Het zal idd wel een generatie dingetje zijn, maar voorlopig ben ik nog niet toe aan een duracelauto.
Less is bore
Wat weerhoudt je ervan om het geluid van zo’n 6 cilinder te streamen in je EV tijdens het rijden? Het rijden zelf doet die EV beter. Meer vervuilen voor een geluidje?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat zal een niet-liefhebber nooit snappen denk ik. Ik heb juist weer niks met accu’s, spoelen en printplaatjes. De huidige trend naar volledig touchscreen in autos (zelfs voor klimaat en volume) vind ik ook niks.
En natuurlijk rijdt “een EV” niet per definitie beter; ook daar heb je basicmobielen en luxepaarden als een Audi etron.
Iemand die in zijn studententijd zo af en toe ook nog eens aan een V8 Hemi met blower (ca 1500pk) sleutelde zal dat nooit helemaal kwijt raken denk ik.
(De voorganger van onderstaande)
En natuurlijk rijdt “een EV” niet per definitie beter; ook daar heb je basicmobielen en luxepaarden als een Audi etron.
Iemand die in zijn studententijd zo af en toe ook nog eens aan een V8 Hemi met blower (ca 1500pk) sleutelde zal dat nooit helemaal kwijt raken denk ik.
(De voorganger van onderstaande)
Less is bore