Alles over vakanties op én met de fiets

Gran Canaria of Tenerife?

peter kvm
Forum-lid

peter kvm 17 nov 2014 22:24

Half maart willen we met 3 veertigers een leuke fietsvakantie doen. Wat we zoeken: mooi weer, uitdagende beklimmingen, mooie wegen en niet te druk verkeer. Naast het daggebeuren op de fiets willen we 's avonds ook wat pinten kunnen drinken, er zou dus nog wat vertier mogen te beleven zijn.

Welk eiland komt er het best in aanmerking, Gran Canaria of Tenerife? Wie kan beide eilanden vergelijken, zowel positief als negatief?

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 nov 2014 10:28

Typ op dit forum zoek: Gran Canaria / Tenerife, en je vind een schat aan info.

Mijn persoonlijk voorkeur: Veruit Gran Canaria: zie link hieronder met mijn verslag van vorig jaar:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=408
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2014 11:02

Ik ben op beide geweest en ik denk dat Gran Canaria voor de meeste fietsers het leukste eiland is. Het probleem met Tenerife is dat de meeste rondjes nogal uit de hand lopen en dat iedere keer van 0 naar 2300 meter klimmen voor veel fietsers een beetje te veel van het goede is. Zelf kom ik nog wel in een uur of 2 boven op de Teide, maar velen zullen er al snel meer dan 3 uur over doen en of dat nu leuk is om iedere dag te doen?

Gran Canaria is afwisselender, omdat er meer wegen liggen. Tenerife is overigens wel heel geschikt als je op een autistische manier blokkentrainingen wil rijden ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Perez
Forum-lid

Perez 19 nov 2014 15:18

In de nieuwste editie van Fiets staat een stukje over de Canarische Eilanden; Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote en Fuerteventura

peter kvm
Forum-lid

peter kvm 19 nov 2014 22:43

Merci, hier kan ik al wat mee!

Maar hoe zit het met 'de après'? Waar is in maart het meeste animo te beleven 's avonds?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2014 08:06

Op beide eilanden heb je massatoerisme, dus leven is er altijd wel als je in een toeristenoord gaat zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 07 dec 2014 13:43

Beide eilanden kan je super fietsen en ook "bieren" in de avond.
Qua fietsen hele lichte voorkeur voor Gran Canaria, maar m'n vrouw iets meer voorkeur voor Tenerife. Dus wij gaan vanaf 2004 om en om naar Tenerife en dan weer Gran Canaria.

Uitgaan:
In Gran Canaria is het best leuk bij de Yumbo, altijd gezellig. Maspalomas ook aardig. Kasbah vergane glorie.
In Tenerife lekker lange boulevard met leuke uitgaansmogelijkheden. Safari shopping centre ook de moeite.
Over het algemeen is Tenerife net ietsjes netter tov Gran Canaria.

Fietsen:
Gran Canaria iets meer mijn voorkeur, je kan net iets meer kanten op. Maar Tenerfie is zeker niet alleen Teide, want de kant van Masca en retourtje Güimar biedt voldoende.

Hoe ik het beleefd heb vanaf 2005 staat hier: http://www.mtb-sport.nl/diversen/canarische-eilanden/

Vanaf 13 maart zit ik er weer en overnachting in Riu Waikiki (all inclusive, fietsen op eigen balkon, prijs/prestatie prima in orde en niet te ver van de Yumbo)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2014 14:06

Uit eten gaan is Meloneras toch wel beste. Yumbo is één blok beton vol homotenten en vreetschuren. Je kunt er prima bier drinken en mensen kijken daar :lol:

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 dec 2014 20:12

havana schreef: Yumbo is één blok beton vol homotenten en vreetschuren. Je kunt er prima bier drinken en mensen kijken daar :lol:
Inderdaad, ga daar regelmatig zitten en geweldig vermaak daar. Die clown verveelt nooit :mrgreen:
Dat "vertier" ontbreekt wat meer in Tenerife.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

shota
Forum-lid

shota 13 jan 2015 15:13

vorig jaar ben ik naar cran canaria geweest. Wat zeer goed is bevallen. zeker het fietsen daar. Toen heb ik een fiets gehuurd, Dit jaar wil ik zelf een fietsmeenemen in een fietskoffer. Het vliegtuig is geen probleem. Nu is het zo dat ik geinformeerd heb bij de reisorganistatie of de fietskoffer ook mee mag met de transferbus van het vliegveld naar maspolomas. Dit mag niet. Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met het meenemen van een eigen fiets naar caran canaria en hoe heb je dit geregeld vanaf het vliegveld.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jan 2015 15:15

Taxi's zijn spotgoedkoop (20-25 euro vanaf de luchthaven naar Playa).

Dikke kans overigens dat je koffer wél gewoon mee mag. Reisorganisatie probeert zich waarschijnlijk in te dekken - in de praktijk wordt de soep meestal niet zo heet gegeten. Ik weet dat Fred ooit gewoon een beetje stampij maakte en vervolgens de koffer wél gewoon mee mocht.

Ik pak sowieso een taxi of huurauto, zo'n bus vol met mensen duurt mij véél te lang.

shota
Forum-lid

shota 13 jan 2015 15:49

ok voor 25 euro ga ik inderdaad niet staan tobbe. heb er zin in. Altijd een super gevoel, op de ochtend met zonsopkomst een berg op fietsen. muis stil verder geen andere mensen. kippevel momentje.

Plaats reactie