Andiamo
Een aantal deelnemers nam geen enkel risico en deed bij de start al een jack aan.
Deze Engelsman woont al jaren in Toscana. Is daar gaan wonen omdat hij de regen in Engeland zat was. De eerste spetters zitten al op de lens
Zelf wel een jack meegenomen maar ik moet het echt pokke koud krijgen voor die aangaat.
Let op: lange broek, lang shirt, winterhandschoenen, jack en nog koud. En tegen mij roepen Zjeeeerard. freddo, freddo!
Fons met een van de Nederlandse deelnemers. Gek genoeg waren er dit keer nauwelijks Nederlanders terwijl het weer op de dag van de rit zelf heel Hollands was
Fons De Wolf mee op kop
En ik zo nu en dan ook (en het begon langzaam meer te spetteren)
Er gingen steeds meer jackjes aan
Afdaling naar Lago Candia. Zo mooi plekje
Laura (in het midden) is een sterke Italiaanse die er met alle retro ritten wel bij is. En in tegenstelling tot de rest van de Italianen geen koukleum
Voor de meeste was een stukje warme pizza een geschenk uit de hemel. Overigens begon diezelfde hemel op dat moment pas echt te huilen.
Ja de regen ging nu echt los
Helaas. Vooral voor een ieder in de organisatie. Is toch allemaal wat familie en vrienden die belangeloos komen helpen.
Maar ook de roeiers lieten zich niet van de wijs brengen.
Na de pizza en wat te drinken weer op pad
Het Lago di Candia ligt in een put en om bij Volpiano te komen moet je wel die put weer uit
Fons "mopperde" maar fietste toch gruwelijk makkelijk omhoog
Maar dat deed niet een ieder
Tot de pauze had il direttore Marco de boel aardig bij elkaar weten te houden. Maar nadat na de pauze ieder over de laatste heuvel was viel de groep helemaal uit elkaar.
..............sommige kropen in een groep bij elkaar. Andere fietste liever alleen om de spetters van andere te ontwijken.
Zelf had ik op de laatste helling foto's staan maken dus ik was wat achterop geraakt.
Met een groepje met daarin ook Fons De Wolf de laatste 20km even los gegaan. Met zes man volle, volle bak.
Zes van die gasten die gewend zijn om in pleuris weer te rijden. Feestje!
In het wiel ging het prima maar kopbeurten barsten de benen bijna uit elkaar, maar geen van de zes gaf natuurlijk af
Knallen!
Zit ik op kop op de 13 m'n kloten eraf te draaien komt De Wolf naast me rijden. Met een ernstige blik "Gerard, ge denkt toch niet dat ik voor u voor de gele trui dat gat toe ga rijden!". Gevolgd door een prachtig knikje van: "doe zelf maar voort"
Echt een leuke gast en hij vermaakte zich echt enorm. Sowieso liet niemand zich door de regen afleiden. Gewoon pret maken en lekker fietsen!
Maar alle deelnemers kwamen wel als verzopen katten aan bij de shop.
In het restaurant (Papi Break) naast de shop zou met de hele groep een lunch zijn. We hadden hard gefietst en hadden nog even tijd voor de lunch open ging.
Dus rap (weer 2,5 km knallen) naar het hotel en even lekker douchen en wat droogs aan. Ik kan prima tegen de kou en nattigheid als ik sport (ook met skiën en duiken) maar als het klaar is wil ik van al die troep af en gewone kleren aan.
Dus lekker schoon op weg naar de lunch en de ceremonie....................