Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1e fiets, budget 1500-2000

Fietskanon
Forum-lid

Fietskanon 25 jul 2017 17:07

Deze 30 jarige wil graag gaan voor zijn 1e serieuze race fiets.

Tijd terug ooit een giant gehad alleen was dit een miskoop en dus nooit serieus op kunnen fietsen.

De interesse is er, zo ben ik net terug van tour etappes kijken, en heb ik op izoard een fiets gehuurd om daar de berg op te kunnen.

Mijn lengte is 186 cm, gewicht 78 kg en binnen been lengte 88.

Zelf trekt canyon me wel aan alleen weet ik niet voor welk frame ik moet gaan de ultimate of de endurace.

Ik ben ik de Cube agree c:62 tegen gekomen wat ik een erg mooi frame vindt.
Liefst heb ik ultegra maar schijnt dat de 105 tegenwoordig net zo goed is alleen zwaarder.

Hoop op wat hulp hier. Het is wat simpel wat ik vertel allemaal maar hoop dmv wat vragen van mensen dat we samen tot een keuze komen :-)

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 25 jul 2017 18:44

Je hebt dus al een keer een miskoop gedaan: dan zou ik persoonlijk niet zo snel voor een postorder fiets (Canyon) gaan, maar liever wat assistentie van een kundige(!) fietsenmakert opzoeken ;)

Fietskanon
Forum-lid

Fietskanon 25 jul 2017 18:50

RKN schreef: 25 jul 2017 18:44 Je hebt dus al een keer een miskoop gedaan: dan zou ik persoonlijk niet zo snel voor een postorder fiets (Canyon) gaan, maar liever wat assistentie van een kundige(!) fietsenmakert opzoeken ;)
Deze miskoop was meer omdat het via marktplaats was en er meer mis was met de fiets dan dat ik met mijn kennis kon zien. Had dus niks te maken met verkeerde fiets oid. dit gaat met een nieuwe fiets niet gebeuren.

Ook woon ik maar 2 uurtjes van koblenz af en wil ik daar dus sowieso heen gaan mocht het een Canyon worden. Verwacht daar ook wel de nodige hulp :)

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 25 jul 2017 18:53

Kun (en wil) je het onderhoud aan de fiets dan ook zelf doen?

Wat voor fiets heb je toen eigenlijk gehuurd?
sportieve geometrie, of endurance (/opoe :twisted:) modelletje?

Fietskanon
Forum-lid

Fietskanon 25 jul 2017 19:03

RKN schreef: 25 jul 2017 18:53 Kun (en wil) je het onderhoud aan de fiets dan ook zelf doen?

Wat voor fiets heb je toen eigenlijk gehuurd?
sportieve geometrie, of endurance (/opoe :twisted:) modelletje?
Helaas was dit een mountain bike, maar doelde meer erop dat het voor mij niet een test gaat zijn of ik fietsen wel leuk ga vinden. Hier ben ik wel zeker van :)

Vandaar dat ik ook voor een iets hoger budget durf te gaan. Aangezien je bij b.v. canyon ook voor 900 fietsen hebt

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 25 jul 2017 19:06

Je hebt er niet aan maar hier mijn two cents: Je hebt korte pootjes dus een comfortframe ligt minder voor de hand. Ik zou gokken op iets met een bovenbuis van om en nabij de 59.
Echter, je bent een fietswinkelkandidaat. Je budget is voldoende om je iets duurs aan te laten smeren dat tenmintste wél past. Het is mogelijk om voor 2000€ een superkarretje te kopen maar je kennis van je lichaam is te beperkt. Als ik 2000€ te spenderen had maar geen kennis zou ik een fietsje met 105, niet te duur, niet te goedkoop, 1500€ ofzo.

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 25 jul 2017 19:08

Ah, ok

Dan zou ik gewoon eens wat gaan passen als je de kans krijgt :like:

Heb je trouwens een specifieke reden (fysiek?) waarom je endurance fiets overweegt?

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 25 jul 2017 19:15

sloeren schreef: 25 jul 2017 19:06 fietsje met 105, niet te duur, niet te goedkoop, 1500€ ofzo.
Dat is inderdaad de meest logische optie :like:

voor de grap trouwens even ter referentie:
Voor minder dan dat bedrag kar ik op een carbon Planet X dingetje met Sram Force groep en nog een leuk wielsetje ;)

(maar dan moet je wel goed weten wat je zoekt, en een beetje geduld hebben tot ze met korting strooien...)

Fietskanon
Forum-lid

Fietskanon 25 jul 2017 19:26

RKN schreef: 25 jul 2017 19:15
sloeren schreef: 25 jul 2017 19:06 fietsje met 105, niet te duur, niet te goedkoop, 1500€ ofzo.
Dat is inderdaad de meest logische optie :like:

voor de grap trouwens even ter referentie:
Voor minder dan dat bedrag kar ik op een carbon Planet X dingetje met Sram Force groep en nog een leuk wielsetje ;)

(maar dan moet je wel goed weten wat je zoekt, en een beetje geduld hebben tot ze met korting strooien...)
Kwam bij de endurace door de kortingen die er nu zijn op de site, kwam er later pas achter dat dit de meer comfortabele is. Zou nu ik dit weet dus kiezen voor de ultimate. Er is geen overgewicht, geen klachten met rug oid. Ook mijn hele leven al gesport (Voetbal/hardlopen) Dus denk dat ultimate ( bij canyon dan) gewoon moet kunnen

Fietskanon
Forum-lid

Fietskanon 25 jul 2017 19:30

Ook bij planet x al regelmatig gekeken. Vind deze qua frame erg mooi : Viner Settanta Shimano Ultegra 6800 Aero Road Bike http://www.planetx.co.uk/i/q/CBVINSETUL ... -road-bike
Alleen qua kleuren vind ik donkere kleuren waarbij er niet te veel reclame te zien is van betreffende merk, dat mis ik wel een beetje bij planet X. Te veel opvallend e.d. Wit frame vind ik gewoon echt niet mooi zoals deze in de link. Als deze er in mat zwart was met glossy zwart letters was dit zeker een optie!

Edit: Die Platinum kleur is dan weer wel ontzettend mooi. WOW! Jammer dat dit dan weer wel een online aankoop is en niet kan testen. Maar toch wel een beetje "verliefd"

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 25 jul 2017 22:24

Heb je je binnenbeenlengte zelf bepaald? Heb ik ook ooit gedaan en bij nameting bleek ik er behoorlijk naast te zitten.

Ik weet niet of Bocholt (bij Winterswijk de grens over) ver voor je is, maar daar vind je Rose. Ook een grote onlineverkoper maar met een fysieke winkel. Je krijgt er goed advies en wordt ook goed opgemeten.
Binnen je budget kun je er zelfs carbon ultegra vinden. (Maar ook de al geadviseerde alu met 105)
Als je nu geen rugpatient bent dan zou een racy geometrie in de basis ook wel moeten kunnen.
Verkijk je ook weer niet op een enduranceframe, het is nu ook weer niet een opafiets.

danny83
Forum-lid

danny83 25 jul 2017 22:33

Fietskanon schreef: 25 jul 2017 19:30 Ook bij planet x al regelmatig gekeken. Vind deze qua frame erg mooi : Viner Settanta Shimano Ultegra 6800 Aero Road Bike http://www.planetx.co.uk/i/q/CBVINSETUL ... -road-bike
Alleen qua kleuren vind ik donkere kleuren waarbij er niet te veel reclame te zien is van betreffende merk, dat mis ik wel een beetje bij planet X. Te veel opvallend e.d. Wit frame vind ik gewoon echt niet mooi zoals deze in de link. Als deze er in mat zwart was met glossy zwart letters was dit zeker een optie!

Edit: Die Platinum kleur is dan weer wel ontzettend mooi. WOW! Jammer dat dit dan weer wel een online aankoop is en niet kan testen. Maar toch wel een beetje "verliefd"

Dit model nog nooit gezien ..maar wat een beauty echt een super mooie fiets

Plaats reactie