continental 4000s + vittoria ultralite banden 3 keer lek
Er is inderdaad een serie geweest waarbij het karkas van de zijwand een probleem had.
Ik ben afgelopen zomer ook een 'kap' in mijn band gekregen, had er amper mee gereden.
Even contact opgenomen met Continental en zij hadden me gezegd om de band terug op te sturen naar de verkoper (Bike-Discount in dit geval).
Bike-Discount heeft op hun beurt alles doorgestuurd naar Continental en ik heb direct een nieuwe band gekregen.
Top service!
P.s.: foto's =>
Ik ben afgelopen zomer ook een 'kap' in mijn band gekregen, had er amper mee gereden.
Even contact opgenomen met Continental en zij hadden me gezegd om de band terug op te sturen naar de verkoper (Bike-Discount in dit geval).
Bike-Discount heeft op hun beurt alles doorgestuurd naar Continental en ik heb direct een nieuwe band gekregen.
Top service!
P.s.: foto's =>
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Ik wordt op het moment ook niet goed van mijn GP4000s banden. De ene na de andere gaat kapot. 1e na 700km een grote scheur, 2e na 400km grote scheur. Hoe zit dat met die series?
Had ik afgelopen zomer ook. Toen overgestapt naar Vredenstein 3Comp heerlijke bandjes geen gezeur meer met splijtende zijwangen,Stuntman Mike schreef:Ik wordt op het moment ook niet goed van mijn GP4000s banden. De ene na de andere gaat kapot. 1e na 700km een grote scheur, 2e na 400km grote scheur. Hoe zit dat met die series?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Bij mij gaan die conti's de prullenbak in. 6-7 keer lek in een paar maanden en een ontplofte binnenband. Laatste misdchien mijn eigen fout. Heb met deze banden ongeveer 800 km gereden. Achterband ziet er op een paar stukken uit alsof ik op zandvoort geraced heb. Voorband ziet er uit of ik al weken door een bak punaises zit te fietsen.
Maar eens wat anders zoeken...wordt dure hobby zo.
Maar eens wat anders zoeken...wordt dure hobby zo.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Tot een jaar geleden was de 4000s de beste band die je kon kopen.
Soepel, grip en een lange levensduur.
Ik heb er de hele winter mee doorgereden, 6000km met een achterband zonder een lek is gewoon veel. ik had het nog niet eerder meegemaakt
Wat is er gebeurt?
Soepel, grip en een lange levensduur.
Ik heb er de hele winter mee doorgereden, 6000km met een achterband zonder een lek is gewoon veel. ik had het nog niet eerder meegemaakt
Wat is er gebeurt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik rij er nog steeds met volle tevredenheid mee, de klachten die ik hier lees komen mij (gelukkig) niet bekend voor!
Een maand geleden de achterband vervangen omdat de slijtage indicators waren verdwenen en de band dus goed vierkant was. Geen ene keer lek gehad.
Een maand geleden de achterband vervangen omdat de slijtage indicators waren verdwenen en de band dus goed vierkant was. Geen ene keer lek gehad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Het hangt er ook wel vanaf hoeveel km je draait.
Deze negatieve berichten zijn ergens in april begonnen.
Er is iets gebeurt bij conti, kan haast niet anders
Deze negatieve berichten zijn ergens in april begonnen.
Er is iets gebeurt bij conti, kan haast niet anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Kan bij elke leverancier wel eens wat mis gaan moet je niet over zeuren en als die zijwangen kapot gaan gewoon
Retour doet continental ook niet moeilijk over.
Men moet ook niet vergeten dat het gewoon de meest verkochte band is en terecht
Goede wegligging grip rolt fijn al jaren tevreden gebruiker
Gewoon na elke rit even banden nakijken of er steentjes in zitten en kijken waar je rijdt kan veel ellende voorkomen
Retour doet continental ook niet moeilijk over.
Men moet ook niet vergeten dat het gewoon de meest verkochte band is en terecht
Goede wegligging grip rolt fijn al jaren tevreden gebruiker
Gewoon na elke rit even banden nakijken of er steentjes in zitten en kijken waar je rijdt kan veel ellende voorkomen
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Niet over zeuren? Ik ben met de Marmotte in de afdaling met 60 km/h door een klapband (nagenoeg hagelnieuwe band) voor vol op mn plaat gedaan. Mijn geluk was dat het op een recht stuk was. Er zijn doden gevallen in die afdaling. Oa een Groninger in 2005 die de pech had in één vd eerste haarspeldbochten onderuit te gaan. Banden moet je op kunnen vertrouwen. Als er een 'foute' serie is dan moet dit zsm worden gecommuniceerd zodat je voorzorgsmaatregelen kan nemen. Zelfs ik, als ervaren wedstrijdrijder, kan niet altijd ruiken dat een band niet goed is.ridley orion schreef:Kan bij elke leverancier wel eens wat mis gaan moet je niet over zeuren en als die zijwangen kapot gaan gewoon
Retour doet continental ook niet moeilijk over.
Men moet ook niet vergeten dat het gewoon de meest verkochte band is en terecht
Goede wegligging grip rolt fijn al jaren tevreden gebruiker
Gewoon na elke rit even banden nakijken of er steentjes in zitten en kijken waar je rijdt kan veel ellende voorkomen
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Hier heb je ook wel gelijk in
Continental had eerder aan consument moeten melden dat er problemen was met een serie
In Amerika zou dit zeker gevolgen hebben voor hun
Desondanks lopen ze fantastisch en misschien de op volger proberen de 4000 s 2
Continental had eerder aan consument moeten melden dat er problemen was met een serie
In Amerika zou dit zeker gevolgen hebben voor hun
Desondanks lopen ze fantastisch en misschien de op volger proberen de 4000 s 2
Ik ben afgelopen jaar overgestapt naar de 4000s. Echter ik heb het gevoel dat wanneer ik hard een bocht in ga, zeg 45 km/h, in bijv. wedstrijden en clubkoersen en in de bocht door blijf trappen dat de band dan vervormt. Zeg maar wringt. Dit had ik bij vorige banden niet. Kan dit iets te maken hebben met een zwakkere flank van de band? Voel me er in ieder geval niet zeker mee in bochten.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Ergens verwacht ik eerder dat dit komt doordat de band wat breder is. Een 23 mm band valt bijvoorbeeld als een 24,5 mm band. Door de bolling lopen ze wat anders in de bochten. Fortezza's vind ik daarom fijner (en veiliger) voor criteriums.Friso schreef:Ik ben afgelopen jaar overgestapt naar de 4000s. Echter ik heb het gevoel dat wanneer ik hard een bocht in ga, zeg 45 km/h, in bijv. wedstrijden en clubkoersen en in de bocht door blijf trappen dat de band dan vervormt. Zeg maar wringt. Dit had ik bij vorige banden niet. Kan dit iets te maken hebben met een zwakkere flank van de band? Voel me er in ieder geval niet zeker mee in bochten.