Gravel racer of racefiets mee?
Heb de zoek functie geprobeerd maar helaas geen gewenst resultaat. Begin augustus ga ik naar zuiden van het Gardameer. Lees hier en daar dat de wegen wat minder zijn. Twijfel nu m’n Emonda mee te nemen of de Aspero? Wellicht wat tips hier? Liefst neem ik de Emonda mee.
Wie heeft daar veel gefietst en het goede advies voor mij? Alvast bedankt
Wie heeft daar veel gefietst en het goede advies voor mij? Alvast bedankt
Voor de mindere wegen moet je de gravelfiets niet meenemen naar daar. Ik was er vorig jaar met de Open, maar wij hebben ook effectief wat gravel gereden. Maar heb op de weg nooit het idee gehad van die brede banden nodig te hebben. Nu ja, ik rijd ook in de Ardennen dagelijks gewoon met 25mm bandjes.
Als ik ernaartoe trek om op de weg te fietsen, zal het een volgende keer met de racefiets zijn.
Als ik ernaartoe trek om op de weg te fietsen, zal het een volgende keer met de racefiets zijn.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Hou er wel rekening mee dat je niet de enige bent in die periode!
Echt super druk daar in het hoogseizoen
Echt super druk daar in het hoogseizoen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Even een argumentje voor de gravelbike; met de gravelbike kun je, naast gravellen, prima de weg op. Je gaat minder hard, maar het werkt wel. Andersom is lastiger…..
Je bent dus flexibeler.
Je bent dus flexibeler.
Ik zou de racer meepakken (of gravelfiets en een tweede wielset), de Monte Baldo is zo mooi maar wordt wel erg lastig met een gravelfiets met dikke banden.
Verder is het weg wegdek daar veel beter dan in België dus best te doen met 25mm bandjes
Verder is het weg wegdek daar veel beter dan in België dus best te doen met 25mm bandjes
Ja ik had eigenlijk wel spijt dat ik er met de gravelfiets was. Uiteindelijk hebben wij niet erg veel off road gereden en een steile en/of lange klim op asfalt loopt gewoon een pak lekkerder met de racefiets. Die Sega di Ala bvb was nog een graadje moeilijker dankzij de materiaalkeuze...
-
- Forum-lid HC
Ik ben in lazise geweest, maar vond het prima, ook daar, ik denk de mt baldo gedaan.
En boven een rondje en weer terug.
Nu vind ik de huidige 25mm wel echt te smal. Ik zorg voor 28 -30mm netto.
En boven een rondje en weer terug.
Nu vind ik de huidige 25mm wel echt te smal. Ik zorg voor 28 -30mm netto.
De afgelopen twee jaren ben ik naar de zuidkant van het Gardameer geweest. Het overigens ook een keer rond gefietst. Als je dat wil doe dan met de klok mee.
Minder verkeer van rechts en beter uitzicht.
Ik heb daar flink wat gravel gedaan en gewoon met m'n klimwielen en daar zitten toevallig GP4000 23 mm op die nog niet versleten waren.
Ook in officiële fietsroutes voor de racefiets die met bordjes zijn uitgezet zoals de Celeste Bianchi route (aanrader 98km, 500hm) zitten flinke stukken strade bianche (en heftiger dan in Toscana) in.
Als de 23mm's zijn versleten zet ik er wel 25 op maar met een gewone wegfiets met 25mm kan je daar gewoon alles doen.
Ik ben daar Asgreen en Maijka tegen gekomen en die hadden geen eens reserve bandjes bij
De onverharde wegen tussen de wijn en boomgaarden zijn wel een feestje.
Minder verkeer van rechts en beter uitzicht.
Ik heb daar flink wat gravel gedaan en gewoon met m'n klimwielen en daar zitten toevallig GP4000 23 mm op die nog niet versleten waren.
Ook in officiële fietsroutes voor de racefiets die met bordjes zijn uitgezet zoals de Celeste Bianchi route (aanrader 98km, 500hm) zitten flinke stukken strade bianche (en heftiger dan in Toscana) in.
Als de 23mm's zijn versleten zet ik er wel 25 op maar met een gewone wegfiets met 25mm kan je daar gewoon alles doen.
Ik ben daar Asgreen en Maijka tegen gekomen en die hadden geen eens reserve bandjes bij
De onverharde wegen tussen de wijn en boomgaarden zijn wel een feestje.