Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Gereedschapskoffer kopen

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 04 mar 2014 21:47

QQleQ schreef:Er is inderdaad veel informatie op het forum te vinden. Erg fijn, en ik maak er dankbaar gebruik van. Maar het kan ook een tijdrovende speurtocht zijn, zeker wanneer je als nieuw forum-lid uit vele topics het algemene overzicht moet zien te halen. Een beetje flauw van GoldenRatio om iemand dan met een kluitje in het riet te sturen.
Dit volgende topic is zeker lezenswaardig: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=12685

Veel succes ermee
Als dit forum maar enigszins een beetje georganiseerd zou zijn. Zouden leden dingen gewoon kunnen vinden en zouden er niet constant dezelfde topics gestart worden. Men zit hier vast in een vicieus cirkeltje.

Ik ben niet flauw hoor, ik heb al tig keer geschreven over dit onderwerp.
De webmaster hier onderstreept graag dat het forum vooral toegankelijk moet blijven en daarom is hij niet voor een strakke organisatie. Echter het is hier helemaal niet toegankelijk maar een jungle waar je je door heen moet worstelen om de meest basale info te kunnen vinden. Organiseren wordt door hem en anderen hier ook stelselmatig verward met meer en strakke regels. Maar organiseren is heel wat anders dan regels toevoegen. Hoe komt het dat na al die jaren er voor dit soort onderwerpen niet 1 eenvoudig referentie document is? Zot gewoon.

Zelfs info over hoe je een afbeelding upload en plaatst is hier niet gewoon centraal te vinden.

Dit forum werkt niet en is ontmoedigend voor mensen zoals ik.
Alles wat je hier schrijft om anderen te helpen, verdwijnt in het grote niets.
Deze desorganisatie is een belediging voor welwillenden hier, die moeite doen hier te schrijven om anderen te helpen
Laatst gewijzigd door GoldenRatio op 04 mar 2014 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 04 mar 2014 22:02

elefantino
Forum-lid

elefantino 04 mar 2014 22:20

@GoldenRatio: Waarom blijf je steeds terugkomen op dit vreselijk slechte forum? Leg me dat nu eens uit.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 04 mar 2014 22:42

elefantino schreef:@GoldenRatio: Waarom blijf je steeds terugkomen op dit vreselijk slechte forum? Leg me dat nu eens uit.
Ik wil er maar niet teveel op ingaan want discussies kan men hier helaas niet echt normaal voeren heeft het verleden geleerd.

maar voor jou een tegenvraag;
Waarom vind jij het normaal om systemen die niet deugen schaapachtig in stand te houden?
Leg me dat eens uit . . .

Karl66
Forum-lid

Karl66 04 mar 2014 23:01

Dat is dus heel simpel. Dit is een forum, een plek waar mensen met dezelfde interesse, in dit geval fietsen, samenkomen om fietsen en alles wat daar mee samenhangt in een min of meer ongedwongen sfeer te bespreken. De strak georganiseerde site, waar je alles op een vaste plek kan vinden en die jij graag wilt, is in volkomen tegenspraak daarmee.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 04 mar 2014 23:57

GoldenRatio schreef:
elefantino schreef:@GoldenRatio: Waarom blijf je steeds terugkomen op dit vreselijk slechte forum? Leg me dat nu eens uit.
Ik wil er maar niet teveel op ingaan want discussies kan men hier helaas niet echt normaal voeren heeft het verleden geleerd.

maar voor jou een tegenvraag;
Waarom vind jij het normaal om systemen die niet deugen schaapachtig in stand te houden?
Leg me dat eens uit . . .
Je ging enige tijd geleden toch je perfecte forum opzetten aangezien het hier allemaal zo prut, ongeorganiseerd was met mensen die continu in herhaling vallen en waarmee niet te discussiëren valt?

GoldenRatio/Swoosh/Divo vindt het wel leuk om te trappen en zichzelf te herhalen maar bovenal zichzelf te profileren als de alwetende waarbij de rest van de wereld achterlijk is. Liever achterlijk dan dat. Ik pas voor de tegenvraag waarop je wel weer een op of aanmerking zult hebben.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 05 mar 2014 00:45

Karl66 schreef:Dat is dus heel simpel. Dit is een forum, een plek waar mensen met dezelfde interesse, in dit geval fietsen, samenkomen om fietsen en alles wat daar mee samenhangt in een min of meer ongedwongen sfeer te bespreken. De strak georganiseerde site, waar je alles op een vaste plek kan vinden en die jij graag wilt, is in volkomen tegenspraak daarmee.
je zit er helemaal naast.
Net als veel anderen hier heb je kennelijk geen echt idee wat organisatie inhoud.
Ongedwongen sfeer staat helemaal niet lijnrecht tegenover organisatie.
Organisatie is ook niet een synoniem voor meer regels, ook zo'n hardnekkig misverstand.
De juiste organisatie helpt juist voor alle deelnemende partijen tot een betere beleving.

Je hebt gedachten gevormd over mijn ideeën die geheel niet correct zijn en blijft er maar aan vast houden ofschoon ik ze keer op keer heb verhelderd.

Jij en anderen normaliseren hier bijv dat een nieuweling basic informatie niet kan vinden. Is dat normaal? nee natuurlijk niet. Het is ook helemaal niet leuk voor de meesten om steeds exact dezelfde dingen op te schrijven, enfin ik heb de negatieve uitkomsten daarvan al eerder verteld maar het wil maar niet doordringen.

Dat jullie nu tevreden zijn met een forum wat niet werkt, ach zulke mensen heb je altijd. Ik zet me dan ook niet voor jullie in maar voor al diegenen die hier komen en op zoek zijn naar informatie maar het niet normaal kunnen vinden. Vooralsnog is de kwaliteit van de info in dit topic niet echt van hoogstaand niveau wat je wel zou mogen verwachten van mensen met dezelfde hobby die zich verzamelen. Jullie zijn beter in zeuren dan dat men hier iets doet om mensen echt beter te helpen.

Zo vaak is dit onderwerp al aan bod geweest en kijk eens hoe armzalig de informatie in dit topic tot nu toe is. Vraag je eens af waarom. Een hele goede indicatie dat jullie manier niet werkt . . . .

jupu1973
Forum-lid

Gebruikersavatar jupu1973 05 mar 2014 06:43

Topic pollution!
Ik heb liever dat iedereen zijn vraag stelt, met het risico dat die vraag al eens gesteld is, en dat er ag en toe een pareltje tussen zit, dan dat, dankzij de de vaak kleinerende, denigrerende en badinerende reacties van onder andere GR, nieuwe forummers hun vraag niet meer durven stellen.
@GoldenRatio volgens mij kunt u uw reacties beter achterwege laten tenzij ze voor de ts constructief zijn.
Als het u dan al stoort, wat mij stug lijkt, aangezien u op het forum blijft komen, lees het dan niet en vermoei ons niet...
Er is een gezegde dat gaat al volgt:
Veel geblaat, naar weinig wol

Soms slaat dit op het forum, maar zeker op uw reacties.

Ik schrijf dit me realiserend dat ik hoogstwaarschijnlijk een veeg uit de pan krijg, de hoon van GR over me uitgestort krijg, maar dat zij zo.

Onze manier werkt wellicht niet, naar die van u ook niet gezien het feit dat u blijft ageren.

Nog een laatste opmerking;

Stay away from the fire if you can't stand the heat....

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 05 mar 2014 08:01

En zo verloopt dit topic weer net als alle andere topics waar GR opduikt.
older Budweiser

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 mar 2014 08:13

Yep, hij neemt het weer helemaal over.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

jupu1973
Forum-lid

Gebruikersavatar jupu1973 05 mar 2014 08:27

Ik heb btw ook mijn gereedschap los gekocht. Zo kun je zelf bepalen wat je nodig hebt en wat je uitgeeft.
Het enige dat ik nog mis zijn conussleutels, maar met een bahco en een steeksleutel lukt het ook aardig.....

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 05 mar 2014 08:27

ridleyorion schreef:Oke,alvast bedankt voor de tips, welk gereedschap zouden jullie zeker adviseren om aan te schaffen?

Bv.
voor het de/monteren van de trapas/crank
de/monteren van de tandwielen voor/achter

imbus/torx en schroevendraaiers heb ik ruimschoots!

wat zijn naast parktool nog meer gerenomeerde merken?
Een kettingzweep en cassetteafnemer is het eerste dat je nodig zult hebben.
Een kettingslijtagemeet-ding.

(Die Golden Ratio is zo strontvervelend dat topics vaak verzieken als hij langs komt; sorry)

Plaats reactie