Gereedschapskoffer kopen
-
- Forum-lid HC
Kettingzweep: Tacx, elke goede fietshandelaar heeft deze liggen (even controleren of deze ook voor 10-11 geschikt is en klaar)
Cassette Afnemer: al naar gelang merk groep (en sram/shimano zijn dezelfde) ook van Tacx bij voorkeur eentje met vaste hevel, scheelt weer een Bahco of doppenset/ratel.
Pedaalsleutel (indien nodig): tacx
Eventueel momentsleutel: Syntace is redelijk en eentje met een range van 0-15 voorkomt al de meeste ellende.
Imbus: beter dan de setjes van PB is er niet (hard en perfecte passing) en het geld meer dan waard maar Bondus kan ook en is ook nog betrouwbaar (regel is: setje onder de 20 euro kost je meer aan boutjes dan dat je bespaard).
Zou wel een lange set kopen en eventueel met aan één zijde kogelkop.
Torcx: ook pb of bondus (zelfs bouwmarktspul is vaak al te slecht en kwaliteit gaat een leven lang mee).
Rest: gewoon naar behoeft bijkopen.
Cassette Afnemer: al naar gelang merk groep (en sram/shimano zijn dezelfde) ook van Tacx bij voorkeur eentje met vaste hevel, scheelt weer een Bahco of doppenset/ratel.
Pedaalsleutel (indien nodig): tacx
Eventueel momentsleutel: Syntace is redelijk en eentje met een range van 0-15 voorkomt al de meeste ellende.
Imbus: beter dan de setjes van PB is er niet (hard en perfecte passing) en het geld meer dan waard maar Bondus kan ook en is ook nog betrouwbaar (regel is: setje onder de 20 euro kost je meer aan boutjes dan dat je bespaard).
Zou wel een lange set kopen en eventueel met aan één zijde kogelkop.
Torcx: ook pb of bondus (zelfs bouwmarktspul is vaak al te slecht en kwaliteit gaat een leven lang mee).
Rest: gewoon naar behoeft bijkopen.
-
- Forum-lid
Mooi hoor maar de links die ik hier boven gaf staat al meer in dan jullie hier geven.
Daar vind je stelselmatig mijn bijdragen in die wel degelijk ergens overgaan.
En als ik topics vervuil wat doen jullie dan hier? Bléren zonder inhoud, daar zijn jullie goed in.
Dat jullie niet normaal reageren ben ik niet voor verantwoordelijk.
Laagdrempelig voor nieuwelingen op het forum zou moeten inhouden dat ze makkelijk en efficiënt gevraagde informatie kunnen vinden. Daar is hier dus geen enkele sprake van. Hier Mist een referentie document voor deze basale gereedschapsvraag. Discussiëren doe je dan vervolgens niet meer over de strikte basis info maar op een niveautje hoger. Bijvoegingen, Recommandations, Additionele vragen en andere Nieuwe inzichten kun je dan over discussiëren.
Dan krijg je tenminste discussies die ook nog ergens over gaan en leerzaam zijn.
Intelligente mensen plannen en organiseren. Succesvolle mensen zijn in de regel niet succesvol omdat dat aan komt waaien, maar omdat ze plannen en organiseren.
En als ik topics vervuil wat doen jullie dan hier? Bléren zonder inhoud, daar zijn jullie goed in.
Laagdrempelig voor nieuwelingen op het forum zou moeten inhouden dat ze makkelijk en efficiënt gevraagde informatie kunnen vinden. Daar is hier dus geen enkele sprake van. Hier Mist een referentie document voor deze basale gereedschapsvraag. Discussiëren doe je dan vervolgens niet meer over de strikte basis info maar op een niveautje hoger. Bijvoegingen, Recommandations, Additionele vragen en andere Nieuwe inzichten kun je dan over discussiëren.
Dan krijg je tenminste discussies die ook nog ergens over gaan en leerzaam zijn.
Intelligente mensen plannen en organiseren. Succesvolle mensen zijn in de regel niet succesvol omdat dat aan komt waaien, maar omdat ze plannen en organiseren.
-
- Forum-lid
@Moderators: Kan GR niet gewoon verwijderd worden? Dit begint echt heel irritant te worden voor alle forumgebruikers die wel op een normale manier willen discussieren.
Ik wil niet teveel woorden hieraan vuil maken, maar ik vraag me toch iets af: Ben je een of andere dwangneuroot die geniet van sadomasochisme?GoldenRatio schreef:Mooi hoor maar de links die ik hier boven gaf staat al meer in dan jullie hier geven.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
GoldenR heeft veel kennis van zaken maar het voortdurend op de man spelen is niet normaal.
Gr: kunnen we niet met je afspreken dat je 90% van je spreektijd aan het onderwerp besteedt en 10% aan de rest?
Gr: kunnen we niet met je afspreken dat je 90% van je spreektijd aan het onderwerp besteedt en 10% aan de rest?
-
- Forum-lid
Waarde kees, welk deel hiervan is niet op de man spelen?kees0251 schreef:De laatste 10% mag je ook weglaten.
-
- Forum-lid HC
Zou de moderator geen gepland afscheid van deze lichtelijk gefrustreerde maar hopelijk elders succesvollere forumtroll kunnen organiserenIntelligente mensen plannen en organiseren. Succesvolle mensen zijn in de regel niet succesvol omdat dat aan komt waaien, maar omdat ze plannen en organiseren.
-
- Forum-lid
Bedankt voor jullie info,weet nu waar ik aan toe ben.
Nu alleen nog opzoek naar een goede kettingpons,waar de stift niet naar een of twee keer van krom gaat!
Nu alleen nog opzoek naar een goede kettingpons,waar de stift niet naar een of twee keer van krom gaat!
Weet ik niet, maar alles wat niet on-topic is ontaardt bij de besproken persoon in nutteloos gesputter waar niemand iets aan heeft, weglaten dus maar.materialist schreef:Waarde kees, welk deel hiervan is niet op de man spelen?kees0251 schreef:De laatste 10% mag je ook weglaten.
Bij reacties on-topic zit ook een hoop ruis, maar okee, nobody is perfect.
In 1 van m'n aanvaringen met hem heb ik de enigzins gespleten persoonlijkheid genoemd.
Soms terzake en blijk gevend van inzicht in de materie en soms totaal ernaast.
Vaak Mr. Jekyll, soms Mr. Hyde....
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid HC
Topeak (de meister) is heel erg goed maar eigenlijk te duur.Nu alleen nog opzoek naar een goede kettingpons,waar de stift niet naar een of twee keer van krom gaat!
Een tacx T4210 is niet eens heel slecht en kost iets van 12 euro. Stift is redelijk sterk en volgens mij na te bestellen (krom draaien is overigens vaker onkunde van de gebruiker als de schuld van de pons die teveel kracht te verwerken krijgt.
Overigens kun je ook je pons enkel gebruiken om de ketting in te korten en daarna een sluitschakel te monteren.