Het grote gravelbanden topic
WTB bye Way kan ik aanraden: snel en onverslijtbaar. Ik kan deze band aanraden voor droge condities en in NL, maar in het buitenland zou ik bij redelijk hoogteverschil en grovere ondergrond kiezen voor zo breed mogelijk met noppen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Je bedoelt tubes?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hoe breed is je velg? Ben b
ang dat je met 40mm de band er dan snel afrijdt.
Die pipistrello en pipisquallo lijken mij ook wel wat. Pak je er ook wel eens een single track mee?
Heeft iemand ervaring met de Panaracer Gravelking SS (Semi Slick) bandjes, bij voorkeur in 700x28? En zijn die op dit moment ergens verkrijgbaar?
Ik wil een paar bandjes in mijn racefiets (een oude alu Trek met Fulcrum racing 55 clincher wielen) zetten om licht gravel te rijden. Heb bij een vriend 28mm Gatorskins gepast en daarbij had ik genoeg clearance. Dus ik gok erop dat veel 28mm bandjes, die niet teveel profiel hebben, zullen passen. Ik zou natuurlijk ook Gatorskins of Paris-Roubaix-style bandjes kunnen nemen, maar een klein beetje profiel (rondom of op de schouders) lijkt me wel prettig. Ik zag de Gravelking SS bandjes hier: https://www.rosebikes.nl/panaracer-grav ... ze=700x28C. Die vind ik er aantrekkelijk uitzien, maar daar zijn ze voorlopig niet leverbaar.
Of heeft iemand andere suggesties voor 28mm clincher bandjes die geschikt zijn voor lichte gravel, licht profiel hebben en op dit moment verkrijgbaar zijn?
Ik wil een paar bandjes in mijn racefiets (een oude alu Trek met Fulcrum racing 55 clincher wielen) zetten om licht gravel te rijden. Heb bij een vriend 28mm Gatorskins gepast en daarbij had ik genoeg clearance. Dus ik gok erop dat veel 28mm bandjes, die niet teveel profiel hebben, zullen passen. Ik zou natuurlijk ook Gatorskins of Paris-Roubaix-style bandjes kunnen nemen, maar een klein beetje profiel (rondom of op de schouders) lijkt me wel prettig. Ik zag de Gravelking SS bandjes hier: https://www.rosebikes.nl/panaracer-grav ... ze=700x28C. Die vind ik er aantrekkelijk uitzien, maar daar zijn ze voorlopig niet leverbaar.
Of heeft iemand andere suggesties voor 28mm clincher bandjes die geschikt zijn voor lichte gravel, licht profiel hebben en op dit moment verkrijgbaar zijn?
Ik heb zelf de Gravel King Slick Plus voor licht gravelwerk, ook om eens te kijken hoe dat gravelen bevalt....
Ervaringen tot zover:
-Nog niet lek na 1.000 km
-28mm is in werkelijkheid 27.5 mm op een 19mm velg
-mul ondergrond/zand levert problemen op; band is daarvoor te smal, zakt weg.
Ervaringen tot zover:
-Nog niet lek na 1.000 km
-28mm is in werkelijkheid 27.5 mm op een 19mm velg
-mul ondergrond/zand levert problemen op; band is daarvoor te smal, zakt weg.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Die Gravelking Slick = gewoon een racebandje, hoor. Helemaal in 28mm.
Ik zou gewoon 28mm bandjes pakken. De opdruk 'gravel'king is leuk, maar het is geen noppen band.
Zelf 32mm Conti's GP5000 als 'vlotte' *ahum* raceband op de gravelbike: kan je ook gewoon mee over paadjes, hoor.
Ik zou gewoon 28mm bandjes pakken. De opdruk 'gravel'king is leuk, maar het is geen noppen band.
Zelf 32mm Conti's GP5000 als 'vlotte' *ahum* raceband op de gravelbike: kan je ook gewoon mee over paadjes, hoor.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander