Doen we er 0,5 bar bij
Het grote gravelbanden topic
Ik heb deze banden ook, 44mm weliswaar, maar rijd op 2.1voor en 2.3 achter @ 82kg dus echt een heel stuk lager. Boven de 3 alleen de eerste nacht na (bij)vullen met sealant, Dit is voor gemengd 'gooisch' gravel. Meer bos doe tikkie lager, meer vlak tikkie hoger.tinot schreef: ↑21 dec 2021 23:16 Mijn ervaringen ook maar eens gedeeld met de Vredestein Aventura's in 38 mm uitvoering, na ruim 800km, met binnenbanden: ze worden verkocht als allrounders, en dat zijn ze ook in mijn waarneming. Ze vallen me alleszins mee op stukken waar meer grip nodig is, zelfs als het licht modderig is. Bandendruk heb ik wel op 3.1 voor en 3.7 achter gezet (met 75 kg), eerst had ik ze harder staan maar dan moet je offroad toch aan je vullingen denken
Heel erg fijne banden wat mij betreft!
Ik vind 3.1 / 3.7 echt heel hoog, dat zijn drukken waarmee je op de weg moet rijden en zeker niet in het terrein. Haal er maar 1 bar af, of meer!
Hier nog een voorstander van lage barren
Met de Schwalbe G-on Bite in 45 mm rij ik (78 kg) met 2 bar voor, 2,3 achter. Met binnenbanden. Is tot nu toe voldoende druk om de velg nooit te raken. Prima grip op de modderige bospaden de afgelopen regenachtige weken.
De penalty qua rolweerstand op de weg vind ik ook wel meevallen. Gevoelsmatig is de rolweerstand bij 3 bar hetzelfde als met een bar minder. Volgens mij adviseert Schwalbe 3,5 bar als minimum druk, het ontgaat me totaal hoe ze deze waarde hebben bepaald...
Met de Schwalbe G-on Bite in 45 mm rij ik (78 kg) met 2 bar voor, 2,3 achter. Met binnenbanden. Is tot nu toe voldoende druk om de velg nooit te raken. Prima grip op de modderige bospaden de afgelopen regenachtige weken.
De penalty qua rolweerstand op de weg vind ik ook wel meevallen. Gevoelsmatig is de rolweerstand bij 3 bar hetzelfde als met een bar minder. Volgens mij adviseert Schwalbe 3,5 bar als minimum druk, het ontgaat me totaal hoe ze deze waarde hebben bepaald...
Verslijten banden eigenlijk niet een stuk sneller met zo'n lage druk?
Ja uiteraard, maar op verhard/asfalt rijden met 2 of 2,5 bar is echt laag.
-
- Forum-lid HC
Als je echt een rit alleen op verhard rijd kan je er 3 bar in doen.
Met MTB banden op de weg rijd ik tussen de 2.5 en 3 bar.
Harder heeft geen echt geen zin. en die banden zijn in mm tussen de 54 en 59
Met MTB banden op de weg rijd ik tussen de 2.5 en 3 bar.
Harder heeft geen echt geen zin. en die banden zijn in mm tussen de 54 en 59
Ik heb schwalbe g-one all round 40-622, met binnenbanden omdat velgen niet TLR zijn.
Ik heb de voorbije 2 jaar reeds 4 x lek gehad, telkens snake bike.
Er zit niets anders op dan minimaal 3 bar druk te zetten, dan heb ik geen probleem.
(mijn gewicht = 85 kg, fiets = Cube nuroad race alu)
Ik heb de voorbije 2 jaar reeds 4 x lek gehad, telkens snake bike.
Er zit niets anders op dan minimaal 3 bar druk te zetten, dan heb ik geen probleem.
(mijn gewicht = 85 kg, fiets = Cube nuroad race alu)
-
- Forum-lid
Velgbreedte scheelt ook veel, ik kon met oude G-one 40 ( niet tlr ) op 22mm inw velg makkelijk 0.5 bar lager als op 17-18mm. 3.0 achter en 2.5 voor was wel de grens op paar Alpenpaden met 90kg. 3.5-3.0 als er veel asfalt in zit.
Vredestein Aventura 44mm op 24mm inw velgen rijdt ik met biba's rond 3.0-2.5 met veel asfalt. kan lager maar dan wordt ie merkbaar trager op de weg.
Vredestein Aventura 44mm op 24mm inw velgen rijdt ik met biba's rond 3.0-2.5 met veel asfalt. kan lager maar dan wordt ie merkbaar trager op de weg.