Winter fietsbroek
Even een tip over de bib-short. Gewone korte broeken zijn niet echt winter bestendig, als in nogal dunne stof. Dikkere beenstukken geeft warmere benen, maar ook je edele delen moeten warm blijven. Alhoewel het tegen de regels is, maar het werkt wel, draag een (merino) onderbroek onder je koersbroek. Ik heb daar zelf goede ervaringen mee bij koude temperaturen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Ik heb daar geen last van. Het wordt me alleen te koud op mijn boven benen.
Ik zal deze dagen eens naar Mantel gaan en en eens een assos gt lange bib aantrekken
Ik zal deze dagen eens naar Mantel gaan en en eens een assos gt lange bib aantrekken
bekijk/pas in een winkel eens de Bioracer Spitfire Tempest (met en zonder zeem te krijgen), de knieholte heeft dun soepel textiel. De rest van de broek is wat dikker maar nog steeds soepel (als je het mij vraagt). Ze zijn ook best vriendelijk geprijsd tov andere merken.
Als je ook rond het vriespunt fietst kun je ook eens naar de 'Protect' variant van deze broek kijken, zelfde in de knieholte maar verder dikker, stijver, winddicht, warmer.
Of je moet die reflecterende kuiten niks vinden.....
Als je ook rond het vriespunt fietst kun je ook eens naar de 'Protect' variant van deze broek kijken, zelfde in de knieholte maar verder dikker, stijver, winddicht, warmer.
Of je moet die reflecterende kuiten niks vinden.....
De 4 seasons bib van Futurum schijnt ook goed te zijn (in winterse omstandigheden). Die kun je weer combineren met hun 4 seasons beenstukken.
Heb je er ervaring mee? Die 4 seasons beenstukken ervaar ik enorm als stug. Al wordt ik er niet langzamer of moeier van. maar zitten gewoon vervelend.
Als ik TS was gewoon zaak opzoeken, broeken passen en proberen. Is toch persoonlijk hoe het bevalt en moet je gewoon ervaren.
Nee, geen ervaring mee. Met de broeken en beenstukken tenminste. Ik heb wel ander 4-seasons spul,zoals het pro-jack en merino baselayers, en dat bevalt me prima.Wout88 schreef: ↑16 jan 2024 14:31Heb je er ervaring mee? Die 4 seasons beenstukken ervaar ik enorm als stug. Al wordt ik er niet langzamer of moeier van. maar zitten gewoon vervelend.
Als ik TS was gewoon zaak opzoeken, broeken passen en proberen. Is toch persoonlijk hoe het bevalt en moet je gewoon ervaren.
De 4 seasons broeken mag je volgens mij zelfs 14 dagen testen. Aanvullende beenstukken kun je vervolgens van elk merk gebruiken
Ik heb deze https://www.decathlon.nl/p/lange-fietsb ... 67&c=ZWART vaker aan dan mijn Castelli's.
Ik heb zelf twee lange broeken van Rogelli zonder zeem. Deze zijn totaal niet stug (verre van). Ik heb er een korte bib met zeem onder aan, maar ook daarmee voelt het nog niet stug. Voordeel is ook een extra laagje rond je bovenbenen. Wellicht dus eens kijken naar een lange broek zonder zeem?
Lange broek zonder zeem, check. Die draag ik ook met koude dagen, en dan zelfs nog met een lange, dunnere, broek (met zeem) eronder. En kniekousen... Laagjes over elkaar werkt voor mij toch wel het best, en je kan combineren afhankelijk van het weer. En aero is het toch niet meer in de winter met al die kleding aan, maar wat geeft t? Snelheidsrecords rijden zit er meestal in de kou toch niet in. En lekker comfortabel km's maken vindt ik dan belangrijker
De over-broek is van Shimano trouwens, zit prima en is soepel.
De over-broek is van Shimano trouwens, zit prima en is soepel.
-
- Forum-lid
Een optie is bibshort met daaroverheen een collant zonder zeem. Die zijn vaak ruimer dan een lange met.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540